Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,230 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled pedagogů a třídního kolektivu na inkluzivní vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním
Sajlerová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním. Zaměřuje se primárně na žáky se spinální svalovou atrofií a Duchennovou svalovou dystrofii. Podtrhuje se zde důležitost multioborové spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Účelem je mapovat specifika a problematické situace při začleňování žáků s NSO do základních škol a analyzovat podmínky začleňování žáků s NSO do třídního kolektivu, limity tohoto začleňování a především případná úskalí. To vše z pohledů pedagogů. Během výzkumu proběhlo dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili pedagogové a asistenti pedagoga, kteří jsou s těmito žáky v přímé práci. Konkrétní oblasti, které byly respondenty vnímány jako problematické, byly okomentovány v následné diskuzi. Jednalo se především o bariérovost školní budovy, učeben, nedostatečnou komunikaci, práci s vlastními emocemi a obtíže či omezení, plynoucí z dalších limitů zdravotního stavu žáků s NSO Vzhledem k tomu, že diplomová práce je zaměřena také na třídní kolektiv, byla zde využita metoda Persona dolls, jež učí děti vystupovat proti diskriminaci, předsudkům a stereotypům. Skrz panenku s osobností je vysvětlováno, že být odlišným není špatně. Tento koncept byl užit ve třídním kolektivu žáků prvního ročníku společně s panenkou, která má...
Analýza postojů k genderovým rolím a jejich harmonizaci v české společnosti
Gresko, Olesya ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá genderové role a jejich vývoj v české společnosti. V teoretické části jsou definovány pojmy gender a pohlaví, zkoumány genderové role a kombinace pracovních a rodinných rolí, s důrazem na proměny přístupů k rolím žen a mužů v průběhu času. Práce vychází z předešlých výzkumů a analýz postojů k genderovým rolím. Kombinuje sekundární analýzu dat z mezinárodního výzkumného projektu ISSP s analýzou kvalitativních rozhovorů. Výzkumné cíle zahrnují popis postojů české společnosti k genderovým rolím, ověření dosavadních poznatků v novém kontextu a zkoumání vlivu současné genderové struktury na postoje k genderovým rolím a harmonizaci pracovních a rodinných povinností. Z analýzy vyplynulo několik klíčových poznatků týkajících se genderových rolí v české společnosti. Z dat sekundární analýzy ISSP vyplývá, že postoje k genderovým rolím nejsou statické a procházejí změnami v čase. Byly identifikovány některé trendy v pohledu na role žen a mužů v rodině a v zaměstnání, které ukazují na posun od tradičních modelů. Kvalitativní analýza rozhovorů poskytuje hlubší vhled do individuálních postojů a zkušeností respondentů. Ukazuje se, že i přes společenský pokrok stále existují očekávání spojená s genderovými rolemi.
Loutkoherectví jako rodinná tradice na příkladu rodu Kopeckých
Petričáková, Štěpánka ; Wohlmuth Markupová, Jana (vedoucí práce) ; Franc, Martin (oponent)
V rámci této diplomové práce je zkoumána rodina Kopeckých, jejíž rodinná tradice spojena s loutkovým divadlem. Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat vnímání rodinné tradice u tří různých větví jedné rodiny. Za účelem výzkumu této problematiky je tradice zkoumána i u různých generací dané rodinné větve. Narátoři byli vybráni především tak, aby mezi sebou neměly jednotlivé rodiny užší vazby. K vedení projektu byl zvolen orálně- historický výzkum, který byl opřen o teorie výzkumu především rodinné paměti. Matěj Kopecký, někdy uváděn jako patriarcha loutkářského řemesla, byl loutkář z Mirotic. Umění loutkoherectví bylo přenášeno z generace na generaci a v současné době žije již deváté pokolení, které se počítá právě od Matěje Kopeckého. Nabízí se otázka, jak je to s rodinnou tradicí v současné době a jak je předávána? Co vlastně představuje rodinou tradici? Klíčová slova: rodina, tradice, orální historie, Matěj Kopecký, loutky, loutkové divadlo
Poručenství a poručenská rada
Tůmová, Adéla ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Lederer, Vít (oponent)
1 [Poručenství a poručenská rada] Abstrakt Tématem této diplomové práce je poručenství a poručenská rada. Cílem práce je posoudit právní úpravu poručenství a poručenské rady v minulosti a projít rovněž současnou právní úpravu. Tato práce by měla poskytnout informace o tom, kam řadíme poručenství a poručenskou radu, jaký je jejich smysl a jak fungují. V této diplomové práci je česká právní úprava poručenství částečně komparována s francouzskou právní úpravou. První kapitola se věnuje rodině a rodičovské odpovědnosti. Jsou v ní vyjmenována a vymezena práva a povinnosti, jež jsou obsahem rodičovské odpovědnosti, kdo je nositelem a vykonavatelem rodičovské odpovědnosti. A jaká existují ochranná opatření, když rodič rodičovskou odpovědnost nevykonává. Druhá kapitola této diplomové práce je věnována historickému exkurzu od dob Římské říše po zákon o rodině, popisu, jak fungovalo poručenství a komu byl ustanoven poručník v jednotlivých etapách. Římské právo představovalo významný základ pro tvorbu soukromého práva a právní úprava poručenství tomu nebyla výjimkou. Pozdější právní úpravy byly římským právem inspirovány. Třetí kapitola je věnována samotnému institutu poručenství, jaké jsou důvody pro ustanovení poručníka a jeho jmenování, jaká jsou jeho práva a povinnosti, kdo může být poručníkem a kdy tato funkce...
Rodina a její zobrazení v minulosti a současnosti
Hájková, Barbora ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Rodina je centrem zájmu v současné společnosti, která se k ní staví společensky, politicky i filozoficky rozličným způsobem, zvláště nynější společenské i mezilidské situaci. Odedávna patří k cenným tématům umění. Její zobrazení má dlouhou historii a nekončící inspirační sílu. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu rodina, jejímu postavení ze sociologického a historického hlediska a také jejího zobrazování napříč uměním minulosti a současnosti. Podrobněji jsou zde uvedení konkrétní umělci minulosti, kteří s tématem rodiny pracovali, inspirovali se či zobrazovali svou vlastní rodinu. Součástí je také moderní a současné umění, jejich rozdílný přístup a uchopení tématu rodiny. Didaktická část se zaobírá tím, jak toto téma citlivě přiblížit dnešnímu dětskému publiku a začlenit jej do hodin výtvarné výchovy. V praktické části pracuji s tématem rodiny vznikne album - soubor prací, které jsou úzce spojeny s mou vlastní rodinou. Soubor kreseb, fotografií, koláží doplněné příhodami či výroky jednotlivých členů rodiny. Celé album bude tvořit jakýsi ucelený obraz mé rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, obraz, malba, portrét, funkce rodiny, historie rodiny, rodina v umění
Zkušenosti vícejazyčných rodin se speciálně-pedagogickou péči
Zayats, Inna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato práce si klade za cíl pojmenovat specifika vícejazyčných rodin s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a přiblížit jejich zkušeností v oblasti speciálně pedagogické péče v ČR. Praktické části (5) v kvalitativním duchu, jež je věnována jednotlivým kazuistikám, rozhovorům s rodiči a diskusi, předchází teoretické pojednání. Jeho cílem je (1) v základních obrysech představit problematiku osvojování jazyka dítětem a seznámit čtenáře s pojmy vícejazyčnost, posléze vícejazyčný, cizinec a dítě s odlišným mateřským jazykem tak, jak jej chápe český vzdělávací systém, pakliže jich užívá. Dále nelze opomenout (2) vymezení rodiny v sociologickém kontextu s následným vhledem do rodin vícejazyčných a organizací, které se věnují jejich podpoře. Třetí kapitola krátce osvětlí (3) příznačnost Libereckého kraje, ve kterém byl výzkum proveden. Teoretickou část pak uzavírá kapitola (4) věnující se speciálně pedagogické péči vícejazyčných dětí na území Libereckého kraje. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné děti, děti s OMJ, rodina, speciálně pedagogická péče, spolupráce s rodiči, podpora
Spolupráce orgánu sociálně-právní ochrany dětí a základní školy v rámci vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Horáková, Denisa ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací základní školy a OSPOD v rámci vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. V teoretické části obsahuje poznatky o jedincích se sociálním znevýhodněním nejen v rámci školy a rodiny. Dále také to, jak by měla spolupráce základní školy a OSPOD probíhat, zejména co se týče náročných situací. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím semi-strukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky, jakožto zástupci škol, a se sociálními pracovníky, jakožto zástupci OSPOD. Rozhovory byly podrobeny obsahové analýze prostřednictvím otevřeného kódování. Cílem diplomové práce bylo popsat spolupráci orgánu sociálně-právní ochrany dětí a základní školy nejen při řešení náročných situací, které se týkají žáků se sociálním znevýhodněním. Cílem bylo také zjistit, jaká jsou úskalí v rámci této spolupráce a co by na této spolupráci šlo zlepšovat. Spolupráce probíhá nejčastěji ve formě telefonické komunikace a výchovných komisí. Největším úskalím v této spolupráci je zpětná informovanost školy, která ze strany OSPOD probíhat nemůže. Na spolupráci je mnoho překážek, které musí jak učitelé, tak sociální pracovníci překonávat. Obě tyto instituce by se měly pravidelněji setkávat a předávat si informace i v rámci prevence, nejen v rámci problémových situací, aby...
Sex education of adolescents in Ghana
Ashamatey, Felicia Natacha
Hlavním tématem diplomové práce je studium sexuální výchovy na ghanských státních školách. Systém lékařských a vzdělávacích postupů zvaný komplexní sexuální výchova pomáhá lidem poznávat širokou škálu aspektů lidské sexuality. Materiály výzkumu byly získány během srpna a září 2022, kdy měli studenti prodloužené letní prázdniny. Odpovědi všech 109 účastníků byly analyzovány pomocí statistického softwaru. Závěry studie ukazují široce rozšířený názor na nutnost zavést více kontextuální (81 % účastníků průzkumu) absolvovanou sexuální výchovu. Klade velký důraz na to, jak rodiče a učitelé formují teenagery. Podle 31 % studentů je primárním vzdělávacím trendem abstinence jako prostředek prevence sexuálně přenosných nemocí. Navíc se ukázalo, že existuje vztah mezi pohlavím a způsobem výuky dětí; ženy se učí o abstinenci více než muži a 37 % žen nevědělo o žádné jiné formě antikoncepce kromě abstinence. Bylo zjištěno, že neexistuje žádná korelace mezi sexuálním povědomím a religiozitou. Studie také odhaluje, že většina respondentů (98 %) si je jistá ve svých rozhodnutích ohledně sexuality a má vyhraněné názory na své sexuální chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,230 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.