Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavba v krajině - Winery
Nováková, Natalie ; Menšíková, Naděžda (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Urbanistický koncept v katastrálním území obce Strachotín vychází z inspirace spirálou. Obec se nachází na břehu Novomlýnských nádrží a nabízí nádherný výhled na Pálavu. Tudíž pro mě nejsilnějším motivem se stala příroda, která se pravidelně cyklí, ale neduplikuje se. Spirála byla aplikovaná na příjezdové cesty k vybranému místu, které nabízí nejlepší výhled a zároveň komunikuje s vesnicí. Funkce vinařství byla doplněna malým rekreačním jezdeckým areálem. Funkční řešení nabízí možnost návštěvy, rodinné rekreace či pořádání firemních akcí a prezentací. Při vkládání funkcí bylo uvažováno nad nejpříhodnějším způsobem dopravy, která bude tuto danou funkci vystihovat. Toto bylo dále upraveno vytvořením veřejných prostor, které navazují na jednotlivé provozy a celý areál. Samotné hmotové řešení objektů je inspirováno samotnou Pálavou, která je tvrdá, ale jemná. Pro jsem nejdůležitější objekty „vykrystalizovala“ a podpořila je zakrytím zelení ty méně důležité z hlediska návštěvníka.
Muzejní animace v programu stálé expozice Městského muzea v Týně nad Vltavou
MIKŠÍKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá možnostmi využití galerijní a muzejní animace ve stálé expozici Městského muzea v Týně nad Vltavou. Teoretická část vymezuje základní pojmy animace, prožitek, zážitek, exponát, sbírkový předmět, muzeálie, muzeum, muzejní edukace, edukační cíle, obsah muzejní edukace, metody muzejní edukace, organizační formy muzejní edukace, plánování, příprava edukačního programu, galerijní animace, cíle galerijní animace, metodická struktura galerijní animace, typologické členění galerijní animace Praktická část obsahuje tři odlišné v praxi ověřené programy, v nichž jsem živou formou expozici muzea představila dětem. První program vychází z muzejní animace a jeho tématem je historie vorařství na řece Vltavě a v Týně nad Vltavou, účastníci při ní skládali dřevěné modely vorů. Druhý program vychází z animace galerijní a jeho tématem je restaurování obrazů. Při této animaci účastníci domalovávali poškozené části reprodukcí obrazů ze sbírek muzea. Třetí program je ve formě pracovního listu, který je inspirovaný papírovým průvodcem nizozemského vlakového muzea Spoorwegmuseum v Utrechtu a provází návštěvníky celou expozicí.
Pedagogická zpětná vazba v didaktických hrách v 1. období 1.stupně základní školy
Šilhánková, Martina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v prvních dvou třídách ZŠ s důrazem na vedení její zpětné vazby. Informace zpracované v teoretické části obsahují analýzu hry v dětství z psychologického hlediska, také se týkají specifik didaktické hry, její přípravy i následného průběhu ve výuce. Dále se zabývají zásadami vedení zpětné vazby a jejími přínosy z pohledu žáka i učitele. Praktická část popisuje skutečnou situaci uplatňování didaktických her ve výuce ve třech různých vzdělávacích programech. Je doplněna rozhovory s vyučujícími i jejich žáky a vlastním akčním pedagogickým výzkumem.
Historie a současnost bungee jumpingu v českých zemích
Malimánek, Tomáš ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá historií bungee jumpingu na českém území a popisuje jeho současnou podobu. Cílem je charakterizovat vývoj tohoto fenoménu v českém kontextu. Oblast zájmu je širokospektrální a práce tak svým obsahem reflektuje více aspektů, včetně fyziologických a psychosociálních hledisek. Součástí je i sumarizace a analýza vydaných publikací. Veškeré informace byly konzultovány se zakladatelem a průkopníkem českého bungee jumpingu. V závěrech se ukazuje, že od svých počátků se bungee jumping v českém kontextu svou podstatou výrazně neproměnil, integroval se do českého prostředí, a že dnes zaujímá své místo především v rekreologii. Zároveň se poukazuje na nedostatek publikací zaměřujících se na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA Bungee jumping, extrémní sporty, adrenalin
Porovnání metod výuky matematiky se zaměřením na geometrii
Stříbrná, Eliška ; Tůmová, Veronika (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je pozorovat, charakterizovat a reflektovat dvě nejznámější metody výuky matematiky - metodu tzv. klasickou a metodu podle profesora Hejného na příkladu dvou učitelů druhých tříd základní školy se zaměřením na geometrii. V teoretické části práce jsou popsány výzkumy, ze kterých vycházím, protože zkoumají výuku podobně, jako tomu je v této práci. Dále jsou zde metody charakterizovány dle literatury a analýzy učebnic a také tu jsou vypsány výstupy Rámcového vzdělávacího programu, dle kterých je následně hodnoceno, zda metoda vede žáky k tomu, co mají umět. Výzkum se skládá z pozorování výuky obou učitelů, vlastního učení v daných třídách a závěrečného dotazníku pro žáky. Za pomoci kvalitativních a kvantitativních metod jsou v praktické části získaná data zaznamenána a zanalyzována. Zástupce tzv. klasické metody klade důraz na opakování a řád. Žákům pokládá většinou takové otázky, které vyžadují kratší odpověď. Žáky škola a geometrie příliš nebaví, ale výsledky znalostí mají poměrně dobré. Zástupce metody podle profesora Hejného vytváří v hodinách prostředí, kde se žák učí vlastním poznáváním skrze úlohy sám nebo navzájem se spolužáky. Na otázky dostává průměrně delší odpověď. Žáci jsou na tom velmi dobře nejen, co se týče znalostí, ale hlavně tím, že je škola a geometrie...
Zážitek z četby
Přibylová, Kateřina ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na zážitek z četby. Cílem práce bylo analyzovat a následně charakterizovat, v čem zážitek z četby spočívá, jaké faktory jej ovlivňují, jaké prvky díla se na něm podílí, u jednotlivých respondentů na základě kvalitativního šetření. První část práce byla věnována teoretickému pojednání o zážitku obecně i o zážitku z umění. Důraz byl kladen také na pojetí čtenáře a autora, na čtenářství a na literární dílo z hlediska literární teorie. V praktické části byla nejdříve představena a okomentována sada otázek, která byla nástrojem pro zkoumání zážitku, společně s metodologií kvalitativního výzkumu. Poté byly předloženy mé odpovědi na otázky zaměřené na bezprostřední zážitek a vnímání díla včetně předpokládaných odpovědí respondentů a následovaly vypracované čtenářské profily respondentů a jejich zážitky z četby. Analýzy odpovědí týkajících se zážitku z četby respondentů byly součástí příloh. Klíčová slova Zážitek, řetězení zážitku, čtenář, čtení, čtenářství, čtenářská biografie, sebereflexe, analýza, autor, literární dílo, literatura
Kompetence pedagogů předškolního vzdělávání pro výuku dramatické výchovy
Mňuková, Dita ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Práce je rozdělena do dvou celků, na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole věnuje obecně předškolnímu vzdělávání. Výchovně vzdělávacímu poslání mateřských škol v souladu s RVP PV, specifikám dítěte předškolního věku, učiteli mateřské školy a jeho profesním kompetencím. Druhá a třetí kapitola teoretické části pojednávají o dramatické výchově v mateřské škole a o kompetencích předškolních pedagogů pro výuku dramatické výchovy. V empirické části zjišťuji pojetí dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v Jindřichově Hradci a vybavenost zdejších pedagogů v oblasti jejich kompetencí pro výuku dramatické výchovy. Z výzkumného šetření vyplynulo, že většina učitelek považuje dramatickou výchovu za jeden z nejvýznamnějších prvků předškolního vzdělávání. Disponují sociálními a osobnostními kompetencemi, mezi které řadí empatii, porozumění, toleranci a trpělivost a schopnost rozvíjet pozitivní vztahy mezi dětmi. Teorií se však zabývá málokdo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.