Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dostupnost a rozvoj včasné péče v rámci podpory dětí se sociálním znevýhodněním v České republice
Veselá, Aneta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupností a možnostmi rozvoje včasné péče v podpoře dětí se sociálním znevýhodněním. V teoretické části se zaměřuje na raný vývoj dítěte v kontextu sociálního znevýhodnění a také se snaží popsat a prokázat význam včasné péče i v kontextu zahraničních studií a výzkumů. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, polostrukturovaných rozhovorech se sedmi respondenty, kterými se staly pracovnice v organizacích či zařízení zapojených v Platformě pro včasnou péči. Data byla analyzována a interpretována především na základě metodologických postupů podle Švaříčka a Šeďové (2007). Analýza proběhla metodou otevřeného kódování a interpretace dat následně technikou vyložení karet. Hlavním cílem práce se stalo hlubší prozkoumání a zhodnocení stavu dostupnosti služeb včasné péče v České republice a možností jejího rozvoje. Výzkumné šetření zachycuje význam včasné péče na život dítěte a rodiny, dostupnost služeb včasné péče v České republice, kdy výzkum byl zaměřen na kraj Karlovarský, Ústecký a Prahu. Výsledky popisují pokrytí služeb včasné péče, překážky v poskytování služeb, stav kapacit, spolupráci s dalšími subjekty a identifikaci rodin nebo dětí. Dále se snaží navrhnout některé možnosti rozvoje včasné péče v České republice v následujících letech, které zahrnují zlepšení...
Raný psychický vývoj dítěte
Žochová, Kateřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá raným psychickým vývojem, který mapuje od prenatálního období po celý kojenecký věk. V teoretické části jsou vysvětleny významné vývojové teorie a milníky. V prenatálním a perinatálním období je nastíněna raná komunikace plodu s matkou a prožitek porodu, ze kterého může pramenit porodní trauma. V novorozeneckém a kojeneckém období je kladen důraz na proměny psychomotorického vývoje, psychických procesů a rané interakce dítěte. Praktická část obsahuje výzkum, který je založen na kvalitativní metodologii a je realizován případovou studií. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy psychického vývoje u kojenců v období mezi 4. a 9. měsícem. Primárním záměrem bylo sledovat sociálně emoční projevy, ale nebylo možné opomenout také vypozorovaný psychomotorický vývoj, se kterým úzce souvisí. Výsledky jsou shrnuty v diskuzi, kde jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které se týkají projevů prosociálního chování u dětí v kojeneckém období, vývoje vztahu rodičů a dítěte v kojeneckém období a odlišnosti ve vývoji mezi třemi zkoumanými dětmi. Bylo zjištěno, že všechny děti prošly stejnými vývojovými milníky, ale zároveň bylo možné vysledovat individuální nuance v konkrétních oblastech vývoje. Faktory, které ovlivňovaly vývoj dětí byly vrozené předpoklady, zdravotní stav, přístupy rodičů k...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.