Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznání dopravních prostředků pomocí signálů snímaných chytrým telefonem
Nevěčná, Leona ; Vítek, Martin (oponent) ; Smíšek, Radovan (vedoucí práce)
Díky vývoji v poslední době přibývá miniaturizovaných senzorů umísťovaných do chytrých telefonů jako jsou akcelerometr, gyroskop, magnetometr, přijímač souřadnic globálního pozičního systému (GPS), mikrofon a dalších. Použití těchto senzorů k rozpoznávání lidské aktivity, za účelem zlepšení péče o zdraví je stále více aktuálním tématem. Výhodou použití chytrého telefonu k sledování aktivity osob je, že se jedná o přístroj, který u sebe měřená osoba má a nejsou s měřením žádné dodatečné náklady, nevýhodou je omezená paměť i kapacita baterie. Proto byly vybrány pouze senzory akcelerometr, gyroskop, magnetometr a mikrofon, jejichž kombinací je dosaženo nejlepšího výsledku. Senzor GPS nebyl použit pro svou energetickou náročnost a hlavně nespolehlivost vzorkování. Z naměřených dat byly vypočítány příznaky, které byly použity pro tvorbu klasifikačního modelu. Nejvyšší úspěšnosti bylo dosaženo metodou strojového učení zvanou náhodný les (angl. Random Forest). Hlavním cílem práce je vytvořit algoritmus pro rozpoznání dopravních prostředků ze signálů naměřených chytrým telefonem. Vytvořený algoritmus zvládá rozpoznání chůze a jízdy autem, autobusem, tramvají, vlakem a na kole s úspěšností 97,4 % při validaci na 20 % pozdržených dat. Při testování na sadě dat od desátého dobrovolníka byla výsledná úspěšnost vypočítaná jako průměr úspěšností rozpoznání jednotlivých druhů přepravy 90,49 %.
Pojem a vývoj objektivní odpovědnosti v českém deliktním právu a její inspirační zdroje
Lovětínský, Vojtěch ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Doležal, Tomáš (oponent) ; Petrov, Jan (oponent)
Pojem a vývoj objektivní odpovědnosti v českém deliktním právu a její inspirační zdroje Abstrakt Práce se zabývá analýzou objektivní odpovědnosti v českém deliktním právu s přihlédnutím k inspiračním zdrojům této úpravy včetně zejména k německému a rakouskému právu, principům evropského deliktního práva (PETL) a návrhu společného referenčního rámce (DCFR). Dále je analyzován i historický a možný budoucí vývoj objektivní odpovědnosti a rizik, za která je ukládána. Práce je rozdělena do dvou základních částí. Předmětem první Obecné části je především pojem objektivní odpovědnosti a důvody pro její uložení. Dále jsou zde analyzovány i některé související problémy, které jsou velmi relevantní jak pro právní teorii, tak pro právní praxi (např. liberační důvody, spoluzpůsobení škody, možnost konkurence nároků). Následující Zvláštní část obsahuje analýzu konkrétních skutkových podstat objektivní odpovědnosti a je tvořena čtyřmi hlavními kapitolami. První kapitola se zabývá stručným přehledem historického vývoje objektivní odpovědnosti v českém deliktním právu. Ve druhé kapitole jsou představeny a kriticky hodnoceny jednotlivé skutkové podstaty objektivní odpovědnosti v účinném občanském zákoníku. Ve třetí kapitole se autor zabývá některými případy objektivní odpovědnosti ve vybraných zvláštních právních...
Rozpoznání dopravních prostředků pomocí signálů snímaných chytrým telefonem
Nevěčná, Leona ; Vítek, Martin (oponent) ; Smíšek, Radovan (vedoucí práce)
Díky vývoji v poslední době přibývá miniaturizovaných senzorů umísťovaných do chytrých telefonů jako jsou akcelerometr, gyroskop, magnetometr, přijímač souřadnic globálního pozičního systému (GPS), mikrofon a dalších. Použití těchto senzorů k rozpoznávání lidské aktivity, za účelem zlepšení péče o zdraví je stále více aktuálním tématem. Výhodou použití chytrého telefonu k sledování aktivity osob je, že se jedná o přístroj, který u sebe měřená osoba má a nejsou s měřením žádné dodatečné náklady, nevýhodou je omezená paměť i kapacita baterie. Proto byly vybrány pouze senzory akcelerometr, gyroskop, magnetometr a mikrofon, jejichž kombinací je dosaženo nejlepšího výsledku. Senzor GPS nebyl použit pro svou energetickou náročnost a hlavně nespolehlivost vzorkování. Z naměřených dat byly vypočítány příznaky, které byly použity pro tvorbu klasifikačního modelu. Nejvyšší úspěšnosti bylo dosaženo metodou strojového učení zvanou náhodný les (angl. Random Forest). Hlavním cílem práce je vytvořit algoritmus pro rozpoznání dopravních prostředků ze signálů naměřených chytrým telefonem. Vytvořený algoritmus zvládá rozpoznání chůze a jízdy autem, autobusem, tramvají, vlakem a na kole s úspěšností 97,4 % při validaci na 20 % pozdržených dat. Při testování na sadě dat od desátého dobrovolníka byla výsledná úspěšnost vypočítaná jako průměr úspěšností rozpoznání jednotlivých druhů přepravy 90,49 %.
Analýza logistického systému v Drůbežářském závodě v Klatovech
Pošarová, Marie ; Houška, Milan (vedoucí práce) ; Libuše, Libuše (oponent)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat logistické náklady v potravinářském výrobním podniku. Práce popisuje celý logistický proces v konkrétním podniku od přepravy živé drůbeže ke zpracování po distribuci hotových potravinářských výrobků k odběratelům. Práce je v první fázi věnována teoretickým východiskům a pojmům, jako je vznik a vývoj logistiky, definici logistiky, logistických systémů a distribučních řetězců. V další části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní podnik Drůbežářský závod Klatovy, a.s. a jsou zkoumány současné logistické náklady, související s rozvozem potravinářských výrobků od externích přepravců. Následně je zpracována finanční kalkulace a pomocí metod vícekriteriálního modelu rozhodnout, do kterého modelu dopravního prostředku investovat pro zajištění logistických úkolů ve výrobním potravinářském podniku. V závěru je interpretován výsledek, z něhož vyplyne, zda se logistické náklady a investice do vlastních dopravních prostředků vyplatí pořídit a tím snížit logistické náklady či nikoliv. Práce tím může posloužit jako podklad pro finanční management firmy, jak je možné v budoucnu snížit náklady a tím vylepšit hospodářský výsledek.
Selected problems of city public transport in Prague
Tolstokulakova, Anastasia ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
V této práci je popisována pražská integrovaná doprava z pohledu jejího fungování a možností dalšího rozvoje. Na začátku jsou představeny nejčastěji využívané dopravní prostředky v kontextu historie. Dále je věnována pozornost tarifním pásmům a tarifu obecně. V praktické části je věnována pozornost možnostem rozvoje tramvajové sítě, jádrem je rozbor tratě do zastávky Počernická. Jsou srovnávány investiční náklady a provozní náklady na tramvajovou a autobusovou dopravu.
Příjmová situace domácností v ČR a ekologické chování
Bendová, Stanislava ; Bartošová, Jitka (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá příjmy domácností České republiky a jejich vlivem na ekologického chování. Práce je rozdělena do tří důležitých částí. V první části jsou rozebrány pojmy životní prostředí a ekologická stopa. Součástí první části je také rozbor příjmů domácností ČR v letech 2007 - 2012. Další část se věnuje aktuálním problémům způsobeným člověkem, které ovlivňují stav životního prostředí. Poslední část se věnuje závěrečnému rozboru výsledků práce.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
Každodenní prostorová mobilita obyvatel ve městě Český Krumlov: vzorce individuální mobility a jejich studium pomocí moderních geoinformačních technologií
ROZKOŠNÝ, Filip
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu každodenní prostorové mobility ve městě Český Krumlov. Pro výzkum potřebná data byla získána pomocí dotazníkového šetření a částečně i GPS loggerů. Účelem výzkumu této bakalářské práce bylo zjistit, v jakém poměru jsou obyvateli Českého Krumlova využívány dopravní prostředky podle počtu cest, podle vzdálenosti a dle času. Velký rozdíl ve volbě dopravního prostředku byl zaznamenán mezi běžným pracovním dnem a sobotou, kdy převažovalo využití automobilu na úkor chůze, která naopak převažovala ve všední den. Z výsledků výzkumu vyšlo najevo, že největší vzdálenosti byly uraženy v automobilu a nejdelší čas cestování zabrala chůze. Dále byl výzkum zaměřen na zjištění rozdílnosti účelů vykonaných cest podle počtu, podle vzdálenosti, a také podle času. Rozdíl mezi vykonanými typy cest byl zaznamenán mezi pracovními dny a sobotou. Pro pracovní dny byly typické periodicky se opakující pohyby jako dojížďka za prací a do škol. Pro sobotu byly naopak typické cesty za nákupy, přáteli a rodinou nebo procházky ve volném čase. Nejdelší vzdálenosti v pracovní dny byly uraženy při cestách za prací a do škol, v sobotu pak při cestách za rodinou a přáteli. Nejvíce času v pracovních dnech zabraly také cesty za prací a do škol, v sobotu to byly volnočasové cesty. Všechny tyto výsledky byly následně porovnány s dalšími studiemi se stejnou problematikou. V této práci byla porovnána přesnost zápisu dat o každodenní prostorové mobilitě u členů jedné domácnosti, která byla pořízena GPS loggerem, se zápisem dat, která byla stejnými respondenty zapsána do dotazníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.