Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak se rodiče připravují s dětmi do školy
VELHARTICKÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na domácí přípravu dítěte na prvním stupni základní školy, přičemž je domácí příprava dítěte zkoumána z perspektivy matky. Výzkumná pozornost je soustředěna zejména na to, jak domácí příprava probíhá a co matky při domácí přípravě prožívají. Doplňující oblastí zájmu výzkumu je komunikace mezi rodinou a školou, konkrétně bylo sledováno jak často, jakými způsoby a s jakým obsahem spolu škola a rodina komunikují. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, jako hlavní metoda sběru dat je zvolen hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Praktická část je tvořena třemi případovými studiemi, kterými je zjišťována subjektivní realita toho, jak domácí příprava probíhá, jak ji matky prožívají a jak vypadá kontakt mezi rodinou a školou.
Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem
Šporclová, Veronika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Souhrn Tématem diplomové práce je nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. V teoretické části diplomové práce se zabýváme teoretickými přístupy k vývoji dítěte a vývojovou úrovní dítěte v předškolním a mladším školním věku. Další část je zaměřena na školní zralost a připravenost dítěte. V kapitole, která je věnována vstupu dítěte do školy, uvažujeme o různých faktorech, jež mohou ovlivňovat školní úspěšnost prvňáčka i to, jak se ve škole cítí. Tématem empirické části jsou domácí úkoly a součinnost rodičů a školáků při domácí přípravě. Výzkum je součástí mezinárodního projektu, který je v textu krátce představen, jehož cílem je lépe porozumět problematice domácí přípravy do školy a roli jednotlivých klíčových aktérů. Kvalitativní studie sleduje průběh domácí přípravy, postoje dětí k domácím úkolům a také to, jak vnímají děti pomoc rodičů s domácími úkoly. V kvantitativní části sledujeme nakolik se shodují výpovědi rodičů a dětí v otázkách týkajících se průběhu domácí přípravy, pomoci rodičů s domácími úkoly a postojů k domácí přípravě. Klíčová slova: domácí úkoly, domácí příprava na školu, rodiče, žák, spolupráce, pomoc rodičů, předškolní věk, mladší školní věk
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy žáků
Mrázová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem
Šporclová, Veronika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Souhrn Tématem diplomové práce je nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. V teoretické části diplomové práce se zabýváme teoretickými přístupy k vývoji dítěte a vývojovou úrovní dítěte v předškolním a mladším školním věku. Další část je zaměřena na školní zralost a připravenost dítěte. V kapitole, která je věnována vstupu dítěte do školy, uvažujeme o různých faktorech, jež mohou ovlivňovat školní úspěšnost prvňáčka i to, jak se ve škole cítí. Tématem empirické části jsou domácí úkoly a součinnost rodičů a školáků při domácí přípravě. Výzkum je součástí mezinárodního projektu, který je v textu krátce představen, jehož cílem je lépe porozumět problematice domácí přípravy do školy a roli jednotlivých klíčových aktérů. Kvalitativní studie sleduje průběh domácí přípravy, postoje dětí k domácím úkolům a také to, jak vnímají děti pomoc rodičů s domácími úkoly. V kvantitativní části sledujeme nakolik se shodují výpovědi rodičů a dětí v otázkách týkajících se průběhu domácí přípravy, pomoci rodičů s domácími úkoly a postojů k domácí přípravě. Klíčová slova: domácí úkoly, domácí příprava na školu, rodiče, žák, spolupráce, pomoc rodičů, předškolní věk, mladší školní věk
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.