Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vorvaň Siso - Tvář nelegálního rybolovu ve Středozemním moři
Koudelová, Tereza ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tuto bakalářskou práci tvoří dvě části. Praktickou částí je dokument s názvem Vorvaň Siso - Tvář nelegálního rybolovu ve Středozemním moři, který se zabývá nelegálním, nehlášeným a neregulovaným rybolovem ve Středozemním moři a jeho dopady na ekosystém. Představuje nelegální rybolov v oblasti jižního Tyrhénského moře a ukazuje, jakým způsobem tato činnost ohrožuje místní životní prostředí a jak přispívá k plastovému znečištění. Zároveň ve dvou a půl měsíčním zdokumentovaném období film ilustruje činnost neziskové organizace Sea Shepherd, která v této oblasti působí, a ve spolupráci s italskou pobřežní stráží a finanční policií proti tomuto problému bojuje, a hledá tak možná řešení. Teoretická část je podkladem filmovaného dokumentu, vymezuje pojem a zpracování dokumentárního filmu, popisuje základy audiovizuální tvorby, předkládá rešerši zpracovávaného tématu a ilustruje problematiku nelegálního rybolovu na odborných studiích. Okrajově se dotýká i mediální reprezentace tématu. Poslední částí je pak popis vlastní realizace a reflexe vlastní tvorby.
Unbreakable Nightrunners
Tomanova, Karolina ; Šprincl, Petr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Video dokument Unbreakable Nightrunners se zabývá lidmi v okolí umělce, který dokumentuje dění ve skupině amatérských nadšenců automobilových závodů a tuningu. Hlavní aktéři bydlí v okolí a znají se ze základní školy. Polovinu členů tvoří studenti, druhou pracující jedinci z různých odvětví. Věk členů Nightrunners je do 30. let. Prezentují se jako lidé nepochopeni společností, někdy i blízkým okolím. Skupina lidí, kterou autorka dokumentuje, nechtěla být jako ostatní lidé v jejich okolí. Nechtěli se poflakovat a chodit na párty, místo toho našli svou společnou zálibu v autech a tuningu. Lidé s odlišnými názory a stylem života, kteří vždy najdou téma ke konverzaci a prostor pro společné aktivity mají také jinou filozofii života, což by se dalo shrnout do teze, že „život je svébytný jev, který nelze redukovat na mechanické děje“. Pomáhají si navzájem když se něco pokazí a jsou spolu v dobrém i zlém. Autorka dokumentuje všechny události, které skupina vytváří, a to i obyčejné srazy nebo rozhovory či místo setkávání skupiny, kterým je benzínová pumpa. Název Nightrunners je odvozen podle chatovací skupiny na Facebooku, kde spolu členi různě debatují, domlouvají se na akce, posílají si vtipné videa a fotky a kde mezi sebou šíří nové fotografie aut a věci, které viděli, nebo jich byli součástí.
DSLR Video and its Impact on the Conventions in Filmmaking
Nuska, Petr ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Práce se zabývá využitím videa digitálních zrcadlovek (DSLR) v dokumentárním a etnografickém filmu, resp. zkoumá zda a v jaké míře se a těchto žánrech projevil trend označovaný jako DSLR revoluce. Těžištěm práce je kvalitativní analýza výpovědí deseti filmařů, kteří v letech 2010-2014 používali digitální zrcadlovku při práci na svém filmu. Syntéza těchto poznatků je konceptualizována jako rekonstrukce procesu rozhodování zda digitální zrcadlovku pro film použít nebo nepoužít, tj. posouzení jejich výhod (cenová dostupnost, technicko-estetické kvality, kompaktnost či jednoduchost) a jejich nevýhod (ergonomie, obrazové artefakty, limity v pracovním postupu). Rekonstrukce tohoto rozhodování je posuzována v kontextu konkrétních zkušeností participantů a věnuje se především vlivu digitálních zrcadlovek na pracovní postup a finální produkt. Závěrečná kapitola práce se věnuje DSLR revoluci jako společenskému trendu, který byl posilován vlivem online komunit DSLR filmařů, kteří se aktivně podíleli na průběhu revoluce. Přílohy práce obsahují stručný popis filmových projektů všech participantů a předlohu strukturovaného dotazníku, který byl použitý při sběru dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zobrazení aféry Watergate ve filmu: Porovnání hraných a dokumentárních děl
Verem, Anja ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Zobrazení aféry Watergate ve filmu: Porovnání hraných a dokumentárních děl se zaměřuje na zobrazení novinářů a aféry Watergate ve filmech. Toto analyzuje na příkladech specifických vybraných hraných a dokumentárních snímků, které o této problematice vznikly. Těmi jsou Akta Pentagon: Skrytá válka (The Post, 2017), Všichni prezidentovi muži (All the President's Men, 1976), Duel Frost/Nixon (Frost/ Nixon, 2008), Watergate (Watergate, 2018), Náš Nixon (Our Nixon, 2013) a Nixon: Vlastními slovy (Nixon by Nixon: In His Own Words, 2014). V první části práce dochází ke shrnutí obecné historie ztvárnění novinářů a médií ve filmu. Dochází zde také k představení klíčových aktérů aféry Watergate, kterými jsou Richard Nixon, Bob Woodward a Carl Bernstein. Tato část pak také popisuje historii deníku The Washington Post a samotné aféry Watergate. V následující části pak dochází k definici základních pojmů, se kterými se v práci pracuje, jako je například hraný film, dokumentární film, investigativní novinář atp. Poslední, třetí část práce, se pak zaměřuje na porovnání a rozebrání zmíněných šesti vybraných filmů za pomocí komparativní metody, která by měla vést ke konečným výsledkům. Primární otázka, kterou se tato práce snaží zodpovědět je, jak (a zda) se liší zobrazení aféry Watergate v hraných...
Problematika regionální identity obyvatel českého Těšínska a její reflexe v dokumentárním filmu Hranice po našimu
Myšáková, Kateřina ; Klípa, Ondřej (vedoucí práce) ; Kochnowski, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou regionální identity obyvatel české části Těšínského Slezska v návaznosti na dokumentární film České televize Hranice po našimu. Cílem práce je zanalyzovat reakci místních obyvatel na tento dokument a vysledovat, jak se v ní a v samotném snímku projevila tematika identity a místního nářečí. Reakce místních je analyzována především pomocí internetové diskuze, která se po odvysílání snímku rozvinula na stránkách České televize, dále také pomocí několika dostupných publicistických článků či oficiálních vyjádření těšínských institucí. Práce se dále zaměřuje na inklinaci některých místních obyvatel k tvorbě regionální formy identity, která u nich může nahrazovat identifikaci s kulturami národních států. Diplomová práce se opírá o hypotézu, že tvorba takové regionální identity je jednou z únikových strategií, kterou mohou místní obyvatele volit jako reakci na určitou formu etnické dikce. Tato regionální identita v sobě nese vlastní kulturní prvky, z nichž je jedním z nejvýznamnějších právě zmíněné místní nářečí, na které se tato práce zaměřuje.
Senioři ve světě nových technologií a médií
Štokrová, Aneta ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Předkládaná písemná bakalářská práce se zaměřuje na problematiku mediální gramotnosti seniorů. Písemná část doplňuje o informace praktický výstup, kterým je krátký audiovizuální snímek, v němž autorka dokumentuje život svých prarodičů a jejich způsob práce s novými technologiemi. V teoretické rovině se písemná práce věnuje především fenoménu dezinformací, řetězovým emailům a také projektům, které souvisejí se vzděláváním seniorů.
Publicistický portrét Romana Zajíčka - světového výrobce kytar z Kolína
Fryml, Filip ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Práce se zaměřuje na publicistický portrét jako samostatný žánr současné dokumentární televizní tvorby. V teoretické části se zaměřuji na technické prvky, které by měl tento typ dokumentu obsahovat. Zejména se jedná o přípravu na natáčení, technické postupy přímo při natáčení a upozornění, na co si dát pozor. Dále také, jak je důležitá komunikace s respondentem, aby vypadal portrét co nejpřirozeněji. Nakonec se zmiňuji o střihu a základních pravidlech, která je potřeba dodržovat. V praktické části popisuji, jak se mi teoretické poznatky povedlo převést do praxe při natáčení a postprodukci publicistického portrétu s názvem Šéfkuchař kytar. Kromě informací z literatury jsem při tvorbě dokumentu využil i vlastní zkušenosti, které jsem získal během práce v audiovizuální sféře.
Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Lišková, Michaela ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - z praktické a teoretické. Praktická část nesoucí název Příroda: Druhý domov Mariána Poláka je videoprofilem českého dokumentaristy Mariána Poláka, který se jako jeden z mála českých dokumentaristů dlouhodobě věnuje natáčení přírodovědných témat. Polák se už při studiích na FAMU zabýval natáčením přírody, kterou ve svých filmech zobrazuje až dodnes. Český dokumentarista za svůj dosavadní život natočil několik desítek dokumentárních filmů a pořadů o přírodě. V loňském roce dokončil svůj první celovečerní film o české přírodě Planeta Česko (2018), který byl nominován na cenu Český lev. První část bakalářské práce se tudíž snaží vylíčit Mariána Poláka především jako dokumentaristu. Současně také ukazuje proces, kterým musí každý den procházet při natáčení přírodovědného dokumentu. Teoretická část navazuje na praktický projekt a fakticky ho rozvíjí. Rozebírá dokumentární tvorbu, snaží se definovat dokumentární film a ve stručnosti se zabývá i dějinami dokumentaristiky a samotným vznikem dokumentární tvorby. V další části bakalářské práce je popsána typologie dokumentů. Charakterizován je zde především dokumentární film autorský, moderovaný, hraný a observační. Nejpodrobněji je rozpracováván dokument přírodovědný, přičemž práce se soustředí především na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.