Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Intimita jako téma pro děti předškolního věku
HLAVÁČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce řeší problematiku intimity jako vhodného tématu pro děti předškolního věku v mateřských školách. Teoretická část poskytuje vhled do různých pojetí intimity a termínů s ní spojovaných, jichž bude dále využíváno pro potřeby části praktické. Zabývá se také fyzickým, a především psychickým vývojem dítěte v předškolním věku, a to zejména ve vztahu k intimitě. Dále se zaměřuje na tři známé teorie lidských potřeb, a to konkrétně podle Abrahama Maslowa, Zdeňka Matějčka a manželů Pessových. Tyto poté podrobuje komparaci a nachází v nich souvislosti s tématem intimity a tématy příbuznými, čímž dokazuje jejich vzájemnou provázanost a důležitost pro zdravý vývoj předškolního dítěte. Teoretická část také věnuje pozornost skutečnosti, zda téma intimity nachází v předškolním vzdělávání své právoplatné místo a jakým způsobem je zahrnuto do kurikula. Praktická část představuje plán, realizaci a evaluaci týdenního projektu, jenž si klade za cíl pomocí principů Filozofie pro děti citlivě nastínit téma intimity dětem předškolního věku. Stěžejním prvkem tohoto projektu je autorská dětská kniha, jež má sloužit jako vhodný didaktický materiál pedagogům mateřských škol v oblasti zmiňované problematiky.
Implementace obecné diskusní skupiny
Novotný, Vladimír ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou diskusních fór. Klade si za cíl vytvořit nový pohled na diskuze na internetu. Snaží se i aktivně bojovat proti nevyžádaným příspěvkům - tzv. spamu. Pro tento účel obsahuje vlastní systém analýzy a vyhodnocování příspěvků. Cílem práce je tvorba obecného webového fóra od úvodních specifikací přes teoretický model až k samotné realizaci.
Internetový portál hudební skupiny
Štěpaník, Zdeněk ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací internetového portálu hudební skupiny Marshal. Jedná se o portál vytvořený programovacími technikami jazyka PHP a založený na databázi MySQL, jenž zahrnuje registraci fanoušků, fotogalerii s možností bodování a komentování jednotlivých fotek, diskuzi umožňující reagovat na jednotlivá vlákna, články, novinky, ankety atd. Klíčovou součástí pro administraci je systém CMS, který jsem vyvinul za účelem správy obsahu portálu.
Nesportovní témata ve studiích ČT sport a TV Nova během MS ve fotbale 2022
Bartošek, Martin ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Nesportovní témata ve studiích ČT sport a TV Nova během mistrovství světa ve fotbale 2022 se zabývá nesportovními či mimosportovními tématy v předzápasových studiích ČT sport a TV Nova během mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022. Zvolená dvojice médií představuje jediné vlastníky vysílacích práv pro mistrovství světa ve fotbale 2022 v České republice. Zároveň jde o srovnání sportovního vysílání veřejnoprávní a komerční televize. Sledovaným obdobím je celý průběh šampionátu, tedy všechna předzápasová studia obou stanic od 20. listopadu 2022 do 18. prosince 2022. Teoretická část zkoumá postavení sportu a zejména fotbalu v médiích. Věnuje se vybraným mimosportovním tématům v historii sportovní žurnalistiky a fotbalovému mistrovství světa v Kataru. Kvantitativní obsahová analýza identifikuje a porovnává celkový časový poměr debaty nesportovní tématech se zbytkem sportovní diskuze. Dále sleduje výskyt a četnost těchto témat na obou stanicích. Kvalitativní obsahová analýza se pokouší o popis průběhu nesportovních debat a pokouší se hledat rozdílné či shodné přístupy v jejich vedení.
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...
Behaviorální kompetence v projektovém managementu
Babáková, Klára
Klára, B. Behaviorální kompetence v projektovém managementu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato práce se zabývá behaviorálními kompetencemi v projektovém managementu, definováním terminologie a specifikace novodobých přístupů projektového managementu. Práce byla rozdělena do dvou částí. První část je tvořena teoretickou částí, která popisuje základní pojmy projektového managementu. Dále je tato část zaměřena na již výše zmíněné behaviorální kompetence a jejich popis. Druhou část práce tvoří analýza získaných zdrojů na základě dotazníkového šetření vybraného vzorku projektových manažerů. Závěr práce je věnován návrhům a doporučením pro oblast projektového managementu v podmínkách identifikace behaviorálních kompetencí.
Cyklistika = doping? Pohled diskutérů na serverech Sport.cz a iDnes.cz u článků o cyklistice během Tour de France 2022
Kočer, Ondřej ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hrbáčková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pohledem českých internetových diskutérů na doping v závodě Tour de France prostřednictvím analýzy diskuzí na dvou českých internetových zpravodajských serverech. Cílem práce je zjistit, nakolik se diskuze pod jednotlivými články zaobírají tématem dopingu, jakého charakteru hlavní příspěvky v diskuzích jsou, dále poukázat na možné odlišnosti diskuzí na obou serverech a v neposlední řadě zmapovat, jak diskutéři na téma dopingu nahlížejí. Diplomová práce obsahuje teoretickou část popisující základní fakta o vrcholové cyklistice, závodě samotném, roli dopingu ve sportu a internetových diskuzích. Praktická část práce sestává z kvantitativního a kvalitativního výzkumu, konkrétně kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, kdy autor pomocí kódovací knihy a otevřeného kódování analyzuje články týkající se posledního ročníku závodu, diskuze k nim příslušící a obsah jednotlivých komentářů, resp. jejich příslušnost k tématu dopingu. Výsledkem výzkumů jsou získaná data, se kterými autor dále pracuje a odpovídá pomocí nich na předem stanovené výzkumné otázky týkající se rozdílů v diskuzích na obou serverech, mírou zastoupení komentářů o dopingu v diskuzích a vnímání dopingu v cyklistice ze strany diskutérů.
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
How teachers lead effective classroom discussions in English lessons at upper-secondary schools
Michálková, Lucie ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vedením diskuzí v hodinách anglického jazyka na středních školách. V teoretické části práce jsou na základě předchozího šetření popsány postupy zajišťující úspěšnou diskuzi. Praktická část práce zjišťuje, jak se učitelé v praxi vypořádávají s uvedením, průběhem a ukončením diskuze, a jak žáci hodnotí snahu svých učitelů. Výzkum je proveden metodou pozorování učitelů a jejich tříd, rozhovorů s učiteli a zpětnou vazbou od žáků provedenou dotazníky. Výsledky srovnávající teorii s reálnou praxí jsou uvedeny. Závěr práce shrnuje společné tendence i odlišnosti jednotlivých hodin, a efektivitu pozorovaných postupů. Klíčová slova: diskuze, vyučovací hodina, efektivnost, střední škola, vedení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.