|
Obchodní a kulturní zvláštnosti Saúdské Arábie
Havlíková, Kateřina ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Mertlíková, Františka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje odlišnostem saúdské kultury od kultury západní a jejím prvkům, které se promítají do obchodního jednání. Nejprve popisuje teritorium z geografického, politického a demografického hlediska. Podrobně rozebírá kulturní zvyklosti a tradice, náboženství a jeho vliv na život Saúdů. Dále uvádí užitečná fakta pro vstup na saúdský trh, zvláštnosti a specifika obchodního jednání a vyjednávacího stylu.
|
| |
|
Firemní kultura společnosti l' Oréal
Ellschlöger, Dan ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zaměřuje na popis firemní kultury společnosti L'ORÉAL. Je členěna do dvou částí. V první části definuje kulturu jako pojem, její druhy, funkce, vlivy a vysvětluje firemní kulturu obecně. Druhá praktická část nejprve představuje samotnou společnost L'ORÉAL a poté pokračuje v konkrétním popisu firemní kultury této společnosti.
|
|
Firemní kultura
Jílková, Lucie ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kohlová, Lenka (oponent)
Firemní kultura ovlivňuje celý chod společnosti. Patří mezi nejzákladnější měkké předpoklady prosperity. Může se stát velmi mocným nástrojem pracovní motivace. Existuje jasná souvislost mezi vyspělostí firmy a její kulturou. Cílem je zhodnotit firemní kulturu jednak po stránce teoretické a jednak po stránce praktické se zaměřením na Skupinu ČEZ, v neposlední řadě také diagnostikovat firemní kulturu v této společnosti. Bakalářská práce se skládá ze tří hlavních částí. První část práce je zaměřena na firemní kulturu obecně. Druhá část nabízí seznámení s kulturou Skupiny ČEZ. Třetí část je věnována diagnostice firemní kultury se zaměřením na zjištění stavu kultury ve Skupině ČEZ.
|
|
Organizační kultura společnosti Telefónica O2
Patera, David ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Čitanová, Petra (oponent)
Tématem této práce je charakteristika organizační kultury společnosti Telefónica O2. Cílem bylo popsat proces integrace zakládajících společností (Telecom a Eurotel) a vliv této integrace na vývoj a utváření organizační kultury společnosti Telefónica O2. Dále pak provézt rozbor dvou průzkumů spokojenosti zaměstnanců a analyzovat silná a slabá místa v organizační kultuře společnosti.
|
|
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.
|
| |
| |
| |
|
Firemní kultura a rozvoj regionu
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Velichová, Lucie (oponent)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.
|