Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelské prostředí Rakouska
Lněničková, Lada ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Střecha, Michal (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení podnikatelského prostředí Rakouska. Dílčím cílem je stanovit, jaké jsou výhody a nevýhody rakouského trhu a jaké příležitosti rakouský trh nabízí českým subjektům. Pro dosažení těchto daných cílů práce využívá PEST analýzu prostředí a ukazatele světových organizací. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je teoreticky vymezen pojem podnikatelské prostředí, představeny ukazatele vybraných organizací a charakterizována PEST analýza. Tyto znalosti jsou následně v druhé kapitole aplikovány na Rakousko. Třetí kapitola práce se více zaměřuje na česko-rakouské vztahy, a to z hlediska vzájemné obchodní bilance, možnosti vstupu na trh a kulturních specifik Rakouska. Zda se informace získané v teoretické části práce shodují s dnešní realitou, bude ověřeno v rámci čtvrté kapitoly prostřednictvím rozhovorů s odborníky z praxe.
Čínští turisté v hotelnictví
Rozsypálková, Jessica ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat chování čínských turistů v hotelech. Analýza je založena na řízeném interview se třemi Číňany pracujícími v čínském hotelu, třemi cizinci, kteří mají také zkušenosti s prací v čínském hotelu (národnosti ruské, italské, španělské) a se třemi Čechy pracujícími v pražským hotelích, které jsou velmi často navštěvované čínskými turisty. Tato práce poté podá doporučení, jak by mělo být zacházeno s čínskými turisty během jejich návštěvy hotelu s přihlédnutím na jejich kulturu a místo původu. Hlavním cílem první kapitoly je důkladné popsání chování Číňanů se všemi jejich specifiky. Druhá kapitola je zaměřena na vzrůstající střední třídu v Číně, která ovlivňuje výjezdový cestovní ruch z Číny. Třetí kapitola podá informace o příjezdovém a výjezdovém cestovním ruchu v Číně a také o rozvíjejícím se hotelovém průmyslu v Číně. Pátá kapitola je výzkumná a zaměřuje se na výzkum kulturních specifik čínských turistů v hotelu. Poslední kapitola poskytne doporučení ubytovacím zařízením, které poskytují ubytování Čínským turistům.
Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Hrabcová, Marta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto...
Obchod s čínskými partnery: cestovní kancelář se zaměřením na poskytování zdravotních služeb pro čínskou klientelu
Volný, Jan ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat příležitosti a následně vytvořit obchodní plán pro agenturu nabízející medicínský a zdravotní turistické služby a řešení šité na míru čínské klientele. Tento obchodní plán je postaven na analýze čínské ekonomiky, čínského výjezdového cestovního ruchu, obchodních partnerů, kulturních specifik čínské klientely a v neposlední řadě potencionálu zdravotního turismu v České republice. První kapitola je zaměřena na analýzu čínského socio-ekonomického a demografického prostředí a výjezdového i medicínského cestovního ruchu. Další kapitola představí kulturní specifika čínských obchodních partnerů a zákazníků. Třetí kapitola popíše zdravotní a medicinský turismus a jeho situaci v České republice. Na zakládě tří teoretických kapitol je vytvořena praktická část práce, která představí obchodní plán turistické zdravotní kanceláře.
Obchodní a kulturní specifika Indie
Šrámová, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Státní a obchodní protokol Itálie
Macháčková, Markéta ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce podává ucelený pohled na jednotlivé aspekty italského státního a obchodního protokolu. Klade si za cíl usnadnit českým podnikatelům navázání obchodních vztahů s Italy a vstup na italský trh. Potvrzuje či vyvrací některé zažité představy a stereotypy o chování Italů během obchodního jednání. První kapitola práce se zaměřuje na vysvětlení různých forem protokolu. Druhá kapitola přibližuje vybrané oblasti státního protokolu Itálie. Třetí kapitola se zabývá italskými kulturními specifiky a obchodními zvyklostmi. Popisuje jednotlivé prvky italského obchodního protokolu. Závěrečná kapitola zachycuje informace získané prostřednictvím rozhovorů, které se týkají italského obchodního jednání.
Česko-tuniská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Krausová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou obchodního jednání s tuniskými partnery, zejména se pak věnuje odlišnostem a možným překážkám, s nimiž se může český investor v průběhu obchodního jednání setkat. Cílem práce je analyzovat faktory, z nichž tyto odlišnosti při obchodním jednání, ale i při běžném životě pramení. Proto jsem věnovala pozornost nejen ekonomickým ukazatelům tuniského hospodářství, tuniskému zahraničnímu obchodu a česko- tuniské obchodní spolupráci, ale i všeobecným geografickým, historickým a politickým charakteristikám. Vzhledem ke skutečnosti, že Tunisko v současné době prochází výraznými politickými změnami, snažila jsem se vždy najít nejaktuálnější informace a data, jež jsem poté dávala do souvislosti s historickými fakty a tuniskou kulturou. Při základním srovnání české a tuniské kultury jsem vycházela z teorie nizozemského profesora Geerta Hofstedeho a pomocí pěti dimenzí, které definoval, jsem vytvořila obraz charakteristických kulturních a sociálních odlišností. Práce je rozdělena do čtyř částí: první se zabývá základními údaji o Tunisku, druhá část se věnuje ekonomické charakteristice země, ve třetí části analyzuji česko-tuniskou obchodní spolupráci a v poslední části věnuji pozornost kultuře a zvyklostem. Tunisko je arabská islámská země, jež se však od ostatních zemí v regionu výrazně liší liberálnějším pojetím islámu i racionálnějším přístupem k dění na mezinárodním politickém poli. Přesto je však nutné chápat, že ačkoli mají Tunisané převážně umírněné smýšlení, vyžadují respekt ke své kultuře, včetně úcty k základním pravidlům islámu.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní specifika regionu Saint-Pierre et Miquelon
Philippe, Fanny ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato práce představuje souostroví Saint-Pierre et Miquelon. Cílem práce je podat budoucím investorům či obchodním partnerům informace o podnikatelském prostředí a o obchodních a kulturních zvláštnostech země. Práce poskytuje užitečné podklady k vytvoření základní analýzy oblasti k rozhodnutí, zda je například region vhodný pro podnikání. Text je rozdělený do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na charakteristiku území jako celku, popisuje geografické podmínky, administrativní členění ostrovů, dějiny území a také obyvatelstvo. V druhé kapitole čtenář nalezne popis ekonomické situace a třetí kapitola se zabývá obchodními a kulturními specifiky souostroví.
Business environment, business and cultural specifics of Andalusia
Šufliarská, Zuzana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Andalusie, její obchodní a kulturní zvyklosti a poukázat na odlišnosti mezi tímto temperamentním regionem a zbytkem Španělska. Práce je rozdělená do pěti hlavních kapitol. První kapitola představuje Andalusii z geografického a historického hlediska a vysvětluje její administrativní členění. Druhá kapitola popisuje politické a právní prostředí Andalusie. Třetí kapitola je venována ekonomické situaci a zahraničnému obchodu tohoto regionu. Čtvrtá kapitola analyzuje technologické prostředí Andalusie a poslední kapitola popisuje obchodní a kulturní zvláštnosti a seznamuje čtenáře so zvyky a tradicemi tohito španělského regionu.
Využití kulturních specifik města Žatec v cestovním ruchu / projekt Chrám Chmele a Piva
Kronďáková, Ivana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití kulturního potenciálu a chmelařské tradice města Žatec v cestovním ruchu na příkladu nově vznikajícího projektu Chrám Chmele a Piva. Práce poskytuje základní teoretické informace o cestovním ruchu s vazbou k dané lokalitě a projektu. Seznamuje se specifiky a problémy cestovního ruchu v celém Ústeckém kraji. Dále pak poskytuje přehled o vývoji i současné situaci cestovního ruchu samotného města Žatec. Část práce je věnována kulturnímu potenciálu Žatce z pohledu hmotné i nehmotné kultury, jeho vývoji a chmelařské historii. Konkrétně je pak práce zaměřena na možnosti využití kultury a industriálních památek v cestovním ruchu na příkladu Chrámu Chmele a Piva. Hodnotí jeho socioekonomické přínosy pro město, stejně jako překážky, které stojí v jeho rozvoji. V závěrečné části též naznačuje příležitosti dalšího možného rozvoje města i regionu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.