Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 709 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudebně činné partnerky významných skladatelů
Chvalová, Viola ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
V této práci shrnuji osobní a profesní profil výběru hudebně činných žen, které žily po boku významných skladatelů. Jedná se o šest umělkyň od baroka po 20. století. V každé kapitole se středem mého zájmu stal jiný prvek jejich života. Leckdy se vzhledem k malému množství spolehlivých zdrojů informací (zejména pokud jde o dobu barokní) jedná pouze o shrnutí hypotéz, někde se zaměřuji více na profesní stránku osobnosti, někde naopak na osobní a rodinné záležitosti. Práce se zabývá úseky hudební historie, se kterými není širší veřejnost natolik obeznámena, a které si dle mého názoru zasluhují být v povědomí. Zaměřuji se na virtuózní cembalistku 17. století Marii-Rose Dubois, která po boku manžela J. B. Forquerayho působila na pódiích jako koncertní umělkyně, dále na zpěvačku a významnou tvůrkyni Bachových manuskriptů Annu Magdalenu Bachovou, vynikající zpěvačku období klasického slohu Josefínu Duškovou, manželku českého skladatele F. X. Duška. Zabývám se také harfenistkou a skladatelkou Sophií Corri-Dussek, manželkou hudebního bohéma J. L. Dusíka, nejvýznamnější klavíristkou 19. století Clarou Schumannovou a operní pěvkyní Bertou Lautererovou, partnerkou českého skladatele J. B. Foerstera. Žen, o kterých bych ráda napsala, je samozřejmě mnohem více, pro svou práci jsem ale nakonec zvolila těchto šest...
Recyklace
Mrázek, Mikuláš ; Morys, Oldřich (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Záměrem bakalářské práce je především poukázání na přebytek materiálu a zahlcování planety odpady, možnosti recyklace pevných materiálů, jako je například kov, a přetavení do jiných předmětů. Zásadní je nejen práce s materiálem, ale i s lidmi uvnitř kovošrotu. Vytvoření sociálního kontaktu s pracovníky a spolupráce na přetvoření odpadu do podoby sochařských děl a vytvoření videa je pro bakalářskou práci zásadní.
Učitel v tandemové výuce
Mourečková, Nikola ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tandemovou výuku. Tandemová výuka má celou řadu přínosů a silných stránek, ale české školy ji užívají spíše v menší míře. Tandemová výuka se pojí i s řadou obav nebo nedostatku financí či personálu. Teoretická část práce je uvedením do problematiky tandemové výuky. Vymezuje jak základní pojmy pojící se s tandemovou výukou, její vývoj, tak i možnosti ředitelů zavádění tandemové výuky, na základě pozitiv a negativ a již realizovaných výzkumů. Výzkumná část práce využívá kvalitativních výzkumných metod a zahrnuje analýzu provedených polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly realizovány s učiteli, žáky i ředitelem. Cílem práce je popsat, jak ředitel podporuje profesní rozvoj v oblasti tandemové výuky a jak se učitelé na vybrané základní škole připravují na tandemovou výuku a jak spolu vzájemné spolupracují a komunikují. Ukázalo se, že tandemové výuce není ve škole přikládána dostatečná pozornost, a to zejména z důvodu nedostatku financí. Spolupráce a komunikace učitelů je velmi různá. Učitelé vyzdvihují vzájemné obohacení, lepší pozornost žáků, chování i výsledky žáků, ale také budování kolegiálnosti, získávání efektivní zpětné vazby. I když je tandemová výuka ve škole realizována, není nijak monitorována vedením.
Spolupráce školy s rodinou na počátku školní docházky dětí
Němcová, Viktorie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku spolupráce školy s rodinou na počátku školní docházky dětí. Teoretická část zkoumá klíčové aspekty této spolupráce. Analýza zahrnuje roli učitele a jeho potřebné kompetence ve 21.stoletím podle různých publikací zabývající se tímto tématem, role rodiny a typologie rodinných struktur dle různých charakteristik ovlivňující vzdělávání dětí, a také zralostní předpoklady dítěte při nástupu do školy a vnímání tohoto kroku jako významného milníku v jeho životě. Dále jsou představeny různé formy spolupráce, stejně jako programy a instituce, které mohou tuto spolupráci podporovat. Mezi ně patří Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Česká školní inspekce, Začít spolu, Rodiče vítáni a Člověk v tísni. Praktická část práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného na dvou vybraných školách. Skrze rozhovory s řediteli, učiteli a rodiči zkoumá práce jejich zkušenosti s různými formami spolupráce, jejich vnímání efektivity a přínosu těchto metod. Výsledky analýzy naznačují pozitivní přínosy vybraných metod, ale také identifikují nedostatky a výzvy, kterým čelí současná praxe školní spolupráce. Na základě těchto poznatků jsou v závěru práce formulována doporučení pro budoucí zlepšení této spolupráce. Práce přispívá k hlubšímu porozumění problematiky...
Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Kudláčková, Adéla ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
V bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
Spolupráce a poznávání v inkluzivní výtvarné výchově
Mladá, Helena ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....
Horská služba České republiky
FORSTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje zmapování činnosti Horské služby České republiky a oblasti spolupráce horských služeb ve vybraných zemích EU. Horská služba hraje významnou roli v poskytování první pomoci a transportu postižených osob z komplikovaného terénu, kam by se posádky RZP jen těžko dostávaly. V laické veřejnosti je ovšem opomíjena a často dochází k mylným představám o fungování této organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 709 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.