Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Rizikové chování středoškolské mládeže
KOPTYŠOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměřuje na téma problémového chování u mládeže. Mnoho dospívajících osob se v průběhu dospívání setkává s poruchou chování, ať už jako osoba zasažená touto poruchou, tak osoba, která přihlíží nějakému sociálně patologickému jevu. Příčiny vzniku a rozvoje problémového chování mohou být výrazně rozmanité. Tématem realizovaného výzkumného projektu je zjistit výskyt problémové chování mládeže ve vztahu k ekonomické situaci rodiny. Sledovány jsou základní charakteristiky projevů problémového chování u respondentů (např. zkušenosti respondentů s policejním vyšetřováním, přítomnost pocitů společenské inkluze či exkluze, sebeúcty a spokojenosti sama se sebou aj.). Výzkumné šetření bylo provedeno na věkové skupině respondentů 13 až 18 let (organizace Lata a organizace Liga lesní moudrosti). Výzkumným nástrojem šetření bylo užití dotazníku. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a na část výzkumnou. V teoretické části práce je popsána problematika faktorů, které mohou ovlivňovat výskyt rizikového chování u mládeže a popis jednotlivých typů problémového chování. Z výsledků výzkumu je patrné, že na vzniku problémového chování u mladistvých se podílí jejich nejbližší sociální okolí, tedy jak rodiče, tak pedagogové a vrstevníci. Současně se ukazuje, že je potřeba, aby se mladiství naučili za svůj způsob chování převzít plnou odpovědnost. Naučili se rozhodovat o svém způsobu života s větším výhledem do budoucnosti a vědomí případného rizika vzniku problémů.
Pojetí role spolužáka a spolužačky z pohledu adolescentních dívek a chlapců
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
česky Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak pojímají roli spolužáka a spolužačky dívky a chlapci v období adolescence. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část představuje téma z pohledu vývojové psychologie, sociální psychologie a genderových studií. V první polovině teoretické části se zabývám sociálními aspekty role spolužačky a spolužáka, pojímám ji v rámci třídní a vrstevnické skupiny. Prostor věnuji také navazování přátelství mezi dívkami a chlapci. Druhou polovinu teoretické části věnuji období adolescence jakožto specifické vývojové etapě. Zaměřuji se na biologické, psychické a sociální změny, které období dospívání provázejí. Celou teorií prostupuje hledisko genderové problematiky, přičemž se zaměřuji na porovnání dospívání dívek a chlapců. Teoretickou část završuji představením procesu vytváření genderových rolí a významu femininity a maskulinity. Empirická část zahrnuje výzkum pojetí role spolužáka a spolužačky v 9. třídě. Představím průměrné představy žáků a žákyň o ideální spolužačce a spolužákovi. Zaměřím se na genderový aspekt těchto rolí. Při interpretaci dat z obsahové analýzy také poukáži na odlišnost pojetí role spolužáka a spolužačky z hlediska genderové příslušnosti samotných žáků a žákyň. Zaměřím se na to, zda zaujímají chlapci a dívky...
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.