Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
K parodistické intenci Příšerného večerníku 1929-1931
Kazdová, Renáta ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Krejcar, Robert (oponent)
Bakalářská práce "K parodistické intenci Příšerného večerníku 1929 - 1931" mapuje historii bulvárního tisku v našich zemích v letech mezi válkami, jeho vznik a vývoj u nás a v zemích, kde začal vznikat - v Anglii, Francii, Německu a USA. Práce se zabývá především parodií bulvárního tisku prostřednictvím Příšerného večerníku, který karikoval bulvární tisk vycházející pod vedením Jiřího Stříbrného a jeho koncernu Tempo. Práce se zabývá termíny parodie, satira a karikatura v obsahu Příšerného večerníku, týdeníku vycházejícím v Lidové tiskárně A. Němec. Cílem práce je analyzovat články Příšerného večerníku, které se zabývají osobností Jiřího Stříbrného a jeho tiskového koncernu, a pomocí výsledků této analýzy dojít k sociální konstrukci reality, tedy sociální konstrukci osobnosti Jiřího Stříbrného.
Jazyk bulváru za první republiky
Lacinová, Eliška ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Cílem práce je popsat jazyk několika významných zástupců bulvárních tiskovin v dobách první republiky. Nejdříve je pojem bulvární tisk definován pomocí různých znaků a je odlišen od pojmu seriózní tisk. Je nastíněn také vývoj bulvárního tisku v českých zemích a tisk v období první republiky je obecně charakterizován. Dále jsou charakterizovány vybrané prvorepublikové bulvární tiskoviny a jsou zhodnoceny z hlediska znaků bulváru. Jazykové prostředky v žurnalistických komunikátech jsou zasazeny do kontextu publicistického stylu a jsou popsány vlivy, které na výběr jazykových prostředků v těchto komunikátech působí. Samostatná kapitola je věnována formální a jazykové stránce titulků prvorepublikových tiskovin, titulky jsou analyzovány na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a prostředků syntaktických. Samotné jazykové prostředky v těchto bulvárních listech jsou zkoumány také na jednotlivých jazykových úrovních, na rovině hláskových prostředků a pravopisu, na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a na úrovni prostředků syntaktických. Prvorepublikový bulvární tisk je srovnán se současným zástupcem bulvárního tisku a jsou naznačeny tendence, které se ve vývoji bulvárního tisku projevily.
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Protiva, Luboš ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.
Paparazzi a jejich fotografie v českém tisku
Nohejlová, Markéta ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Paparazzi a jejich fotografie se stali neodmyslitelnou součástí novodobého žurnalismu, Ačkoliv s sebou tato skutečnost přináší vlnu odporu jak ze strany mediálních konzumentů, tak z hlediska mediálních odborníků. Obliba bulvární fotografie však neustále stoupá, média se proto snaží svou nabídku tomuto faktu přizpůsobit. Ačkoliv je paradoxně na paparazzi fotografy v mnoha ohledech nahlíženo negativně, poptávka po jejich fotografiích neustále roste, čímž se přirozeně zvyšuje i jejich aktivita. Cílem této bakalářské práce je uvést čtenáře do problematiky současné bulvární fotografie, analyzovat její specifické znaky a přiblížit metody, které jsou v praxi fotografy využívány. Práce obsahuje také komparaci české a zahraniční bulvární fotografie a snaží se definovat základní rozdíly s důrazem na český mediální trh. Studie se věnuje vzniku a následně vývoji bulvární fotografie, charakterizuje periodika, ve kterých jsou snímky publikovány a snaží se o deskripci základních znaků bulvární fotografie. Dále se soustředí na popis výzkumu, který autorka absolvovala spolu s paparazzi fotografem a v metodologické části analyzuje a vyhodnocuje výsledky, ke kterým v průběhu zkoumání došla. V příloze má čtenář možnost přečíst si rozhovory s paparazzi fotografy působícími v českých médiích.
Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín
Šafin, Pavel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín" se zabývá způsoby, jakými se hodnoty kultu mládí projevují a zároveň reprodukují na mediálním obrazu populárních osobností. Jako analyzovaný materiál slouží televizní pořad o celebritách Top Star Magazín, vysílaný českou televizní stanicí Prima Family. Výzkum je založený na obsahové analýze pořadu a tvoří jej dvě metodologicky odlišná šetření: obsahová analýza sledující výskyt určitého jevu, realizovaná na vzorku epizod odvysílaných v roce 2012, a kvalitativní obsahová analýza dvou náhodně vybraných epizod. Výzkumnou část práce doplňují části teoretická a metodologická. Metodologická část popisuje techniku výzkumu - od volby výzkumné metody přes stanovení výzkumných otázek po vymezení vzorku. Teoretická část představuje výchozí teorie, především sociální, potažmo mediální konstrukci reality, a věnuje se také problematice věkových kategorií a jejich společenskému vnímání. Závěrem práce je zjištění, že mediální obraz populárních osobností v pořadu Top Star Magazín je unifikovaný a výrazně ovlivněný hodnotami kultu mládí. Jedním z hlavních projevů je odmítání a potlačování všech příznaků stáří. Díky tomu se s negativními stereotypními představami stáří a seniorů...
Obsahová analýza lifestylových časopisů pro muže
Slomková, Kristýna ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Cílem této studie je prozkoumat obsah lifestylových magazínů pro muže. Autorka použila dva analytické postupy: kvalitativní analýzu pomocí expertní skupiny a kvantitativní obsahovou analýzu výskytu vět ve vybraných článcích pánských magazínů Maxim, Esquire, FHM a jednoho dámského lifestylového časopisu Glanc. Analýza poukázala na odlišnosti ve vnímání obsahu a samotným obsahem. Pokud na čtenáře text působí nějakým dojmem, ještě to neznamená, že po podrobnější analýze vět dospějeme ke stejnému závěru. Působení textů je tedy silně individuální záležitost a v této práci docházíme k závěrům, že ačkoliv lifestylové magazíny pro muže mohou působit kontroverzně, při bližším prozkoumání se nedají jednoznačně označit za šovinistické, cynické, ironické či bulvární. Těmto kategoriím se autorka podrobněji věnuje v kvantitativní části analýzy. Klíčová slova: Maxim, FHM, Esquire, Glanc, časopis, magazín, životní styl, lifestyle, obsahová analýza, téma, rozhovor, reportáž, médium, bulvár, šovinismus, ironie, cynismus
Persuazivní síla bulváru: Mohla bulvární média ovlivnit pořadí soutěže StarDance IV...když hvězdy tančí?
Šťastný, Michal ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Údaje o prodejnosti bulvárnho tisku prozrazují, že bulvární tisk je nejsilnějším typem tištěných periodických médií. Je proto zřejmé, že tato média mají také velký vliv. Má bakalářská práce se snaží zjistit, zda mají tato média persuasivní sílu v otázce mínění jejich odběratelů a konzumentů. K doložení či vyvrácení tvrzení, že bulvární média mají tuto persuasivní sílu, jsem zvolil případovou studii StarDance IV. Diváci této soutěže zasílají své hlasy tanečním dvojicím, které se v průběhu soutěžního večera představí. Ve světě bez bulvárních médií by se běžní diváci hodnotili každé vystoupení a pár pouze podle svých vlastních neodborných kritérií: estetických a emocionálních hodnocení osobostí, které znají pouze tak, jak je prezentuje daná televizní show. Pod vlivem bulváru se divákům nabízí hodnotit páry podle nových informací právě z těchto médií. Tyto informace mohou osobnostem škodit či přilepšovat. Práce se dotazuje, zda právě zabarvení referování v bulvárních médiích mohlo mít na pořadí párů vliv. Zájem o bulvár je vysvětlen pomocí klasické psychoanalýzy, konfliktů tří složek osobnosti, jak je definoval Sigmund Freud. Mediální rozměr psychoanalýzy dodává náhled Jana Sterna, díky kterému se daří také popsat vliv médií v pojetí matky.
LABORARTORY BRNO
Indruchová, Petra ; Rosa, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY - stavba umělecké laboratoře na malém brněnské okruhu, na nárožní parcele ulic Koliště a Milady Horákové, doplňuje soubor kulturních staveb na brněnském Ringu. Výhodná poloha v blízkosti centra, uprostřed mezi dvěmi městskými parky, vybízí k uvolnění parteru. Stavba zachovává průchodnost parcely a reaguje tak na zamýšlenou revitalizaci městského bloku mezi ulicemi Koliště a Příkop. Hlavní ideou návrhu je zachytitnekoordinovaný tok osob přes parcelu, usměrnit ho a prostřednictvím prostoru galerie soustředit pohyb směrem vzhůru k uměleckým hodnotám a výhledům na Brno. V objektu se nachází kavárna, mediatéka. Má 20 parkovacích míst v podzemním podlaží.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Dočekalová, Veronika ; Foretník, Jan (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nově vzniklé území doplňuje okružní třídu. Vzniká zde důležitý bulvár, který je obklopen polyfunkčními domy, parkem a metropolitní budovou. V severní části se nachází dva polyfunkční objekty. Jižní část obsahuje dům metropolitního charakteru. Mezi nimi je rozlehlý park. Severní a jižní stranu spojuje bulvár, který volně přechází na vlakové Hlavní nádraží. Navržený polyfunkční dům se nachází v těsné blízkosti magistrátu. Hmota je rozdělena na několik částí. Nejvyšší část je umístěna směrem k ulici Benešova. Postupně se svažuje směrem ke Kolišti. Tímto svažováním nevznikne bariera z ulice Koliště. Důležitou součástí jsou společné prostory, které tvoří tzv. boxy. Tyto boxy jsou dvoupatrové, vždy viditelné na fasádě, jsou široké v rozmezí jednoho pole a hluboké 7 metrů. Jsou z odlišného materiálu a obsahují vertikální zelené zahrady. Slouží zaměstnancům jako relaxační zóny. Fasáda je tvořena zvýrazněnými horizontálními pásy, které schovávají konstrukci stropů a zároveň dávají budově vlastní výraz. Parter obsahuje komerční prostory. Ostatní patra jsou navržena jako univerzální pronajímatelné plochy. Pod celou budovou se nachází z jedné části garáže a z druhé komerční prostory, které jsou přístupné z ulice Koliště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.