Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.
Nuda a motivace k učení
Koderová, Hedvika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma nudy a motivace k učení. Jejím cílem je zmapování žákovské motivace k učení v souvislosti s nudou a flow zažívané ve škole. V teoretické části jsou přiblíženy základní oblasti poskytující teoretická východiska práce. Jejím obsahem je zejména nuda, motivace k učení a flow. V empirické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi žáky gymnázia všeobecného zaměření. Využita jsou dotazníková šetření zaměřená na rysovou a situační nudu (BPS a MSBS), motivaci k učení a flow. Součástí výzkumu je rovněž malá kvantitativní sonda zjišťující deskripci nudných situací v hodinách matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA nuda, motivace k učení, flow motivace, strach
Copingové strategie u nudy
Urbanová, Denisa ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Práce se zabývá efektivitou různých typů copingových strategií u nudy a prověřuje jejich souvislost s některými motivačními, postojovými a volními charakteristikami u žáků střední školy. V teoretické části je nastíněn obraz současného stavu poznání v oblasti nudy a jejího zvládání včetně pojednání možností diagnostiky v této oblasti s využitím dotazníkových metod ve školním prostředí. Podrobněji jsou diskutovány dosavadní teoretické, ale i empirické způsoby uchopení copingu u nudy relevantní pro edukační kontext, zejména pojetí Nettové, Goetze a Danielsové. Představen je též koncept motivační struktury ve škole, implicitní teorie dobré výuky předmětu Hrabala a Pavelkové a teorie vůle Kuhla a Fuhrmanna. V empirické části jsou s využitím kvantitativní metodologie na různých úrovních analýzy prověřovány vztahy mezi jednotlivými typy copingových strategií a různými aspekty nudy na straně jedné a vybranými motivačními, postojovými a volními charakteristikami na straně druhé. V práci jsou zachyceny specifické osobnostní konstelace u zvládání nudy, které jsou ilustrovány kazuistickými ukázkami, a nastíněny směry dalšího zkoumání v této oblasti.
Boredom as a sociological problem
Hochmuthová, Terézia ; Maršálek, Jan (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Napriek tomu, že nuda býva často považovaná za všednú súčasť každodenného života v dnešnej spoločnosti, akademický svet nie je jednotný v jej vysvetlení. Jednotliví autori sa rozchádzajú vo svojich stanoviskách jednak pri otázke, či je nuda univerzálnym alebo historicky vyvinutým javom a zároveň v položení dôrazu buď na subjekt alebo na vonkajšie podmienky pri otázke pôvodu a pôsobenia nudy. Predložená práca sa usiluje reflektovať tieto konceptuálne problémy a preklenúť ich pomocou alternatívneho, sociologicky relevantného prístupu. Navrhuje nový sociologický koncept, ktorý vychádza z výkladu nudy Martina Heideggera. Nudu chápe ako špecifický typ vzťahu medzi jedincom a jeho prostredím, resp. objektami v ňom. Pôvod a pôsobenie nudy vidí v pásme ich stretávania, čím sa usiluje odvrátiť epistemologické dilemy vyplývajúce z jednostrannej konceptualizácie. Koncept je následne empiricky využitý na interpretáciu konkrétneho segmentu cestovného ruchu, tzv. rekreačné zájazdy. Rekreačný zájazd ako ustálený model, vytváraný a poskytovaný cestovnými kanceláriami v podobe komplexného produktu, je tu chápaný ako inštitucionalizovaná a legitímna forma nudy. Aplikovanie konceptu poukazuje predovšetkým na aspekt dočasného vyviazania jedinca zo spoločnosti, ktorý rekreačné zájazdy umožňujú a povzbudzujú, a poukázať...
Demotivation among English Language Students and How to Face it
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit povědomí o existenci demotivace ve výuce anglického jazyka a jejích možných příčinách. Hlavní pojmy spojené s motivací a demotivací jsou objasněny, spolu s hlavními demotivačními faktory ve škole, jako učitel, osobnost studenta, strach či neadekvátní využívání odměn a trestů. Cílem výzkumu v podobě dotazníku, který byl uskutečněn na základní a střední škole, bylo popsat míru demotivace na těchto školách a zjistit její důvody. Bylo zjištěno, že míra demotivace je poměrně vysoká, převládající u chlapců, spíše než u dívek. Hlavními demotivujícími faktory se zdají být učitel, učebnice a lenost studentů. Dále byla potvrzena také motivační síla pochvaly. Bylo zjištěno, že demotivace je závažný problém, který je třeba řešit, a proto jsou v práci uvedené některé návrhy, jak nemotivované žáky motivovat. Klíčová slova motivace, demotivace, nuda, strach, učitel, žáci, anglický jazyk
Heideggerovo zpracování motivů naladění, nálad a afektů. Nuda jako specifická naladěnost pobytu
Čermák, Marek ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce tematizuje problematiku nálad a naladěnosti, jak ji v první polovině 20. století slavně vypracoval M. Heidegger ve své fenomenologii chápané jako fundamentální ontologii. Práce sleduje naladěnost, co do jejích bytostných rysů s důrazem na její celkový význam v existenciální analytice člověka jako pobytu (Dasein). Cílem práce je ukázat, v jakém smyslu je argumentována naladěnost jako určující způsob bytí pobytu uprostřed jsoucna v celku, a jak nám naladěnost jako tento určující způsob zjevuje, nebo může zjevovat, možnosti i limity pobytu chápaného jako "bytí tu" (Da- sein). V rámci jednotlivých nálad a naladěností práce podrobněji sleduje především motiv strachu a úzkosti a dále snaží se porozumět hluboké nudě jako základnímu rozpoložení pobytu s ohledem na motiv časového charakteru bytnosti pobytu. Klíčová slova: pobyt, naladěnost, úzkost, strach, nuda Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.