Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně
Navrátilová, Petra ; Jiříček, Michal (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingového výzkumu, konkrétně marketingového výzkumu spokojenosti zákazníků. Analýza spokojenosti zákazníků je zaměřena na dva důležité segmenty - na konečného zákazníka a na distributory. Obsahem práce je tedy výzkum spokojenosti těchto zákaznických segmentů, jejichž názor má velký vliv na kvalitu a strukturu vydávaných knih zákazníkům.
Ještě jednou k Voltairovu „dílu“ v Čechách anebo proč jeho četbu Dobrovský odložil
Madl, Claire
Definice díla jako události je trefná pro charakterizaci Voltairových spisů. Zaznamenáváme totiž nejen jejich dopad na historický děj, ale Voltaira samotného považujeme také za jednoho z první intelektuálů, kteří vystoupili na veřejnost, aby „stav věcí“ změnili. Tato aktuálnost jeho díla je však jistě na obtíž při zkoumání jeho recepce v českých zemích v generacích jemu současných, tj. u aktérů „českého osvícenství“ a prvního obrození. Zevrubnější analýza této otázky (Minář, Kopal, Vodička 1964) nejen pozorovala oblibu k Voltairovu divadelnímu dílu a náznaky „voltairiánství“, coby kritický ba ironický projev vůči mnišství, pověrčivosti, klerikalismu a fatalismu, zároveň však také konstatovala, že se místní autoři k Voltairovi hlásili jen proto, aby explicitně zavrhli figuru, jež ztělesňovala theismus a svobodomyšlenkářství. Zvlášť enigmatické se jeví víckrát komentované váhání Dobrovského před četbou Voltairova díla.Díky dnes již dostupnějším poznatkům o dovozu knih do českých zemí a na základě dvou koncepčních přístupů se pokusíme přispět k této diskusi a posléze k definici díla a jeho působení ve společnosti. Vezmeme jednak v potaz materiální povahu díla, jehož rozšíření záleží na jeho fyzické vlastnosti. V případě Voltairově se jeví pro české země zásadní jazyk rozšíření jeho spisů a povaha knižního trhu druhé poloviny 18. století. Na úhel nahlížení na Voltairovo dílo dále velice působil sociální kontext rozšíření jeho renomé. Konečně cenzurní praxe byla nevyhnutelnou, avšak nejednoznačnou překážkou. Tímto přístupem lze situovat momenty recepce díla v časovosti jeho nikdy nedokončené konstrukce, kterou po Pierre-Michel Mengerovi pojmeme jako proces jeho „řídnutí, upevňování a vzrůstu“.
Chování spotřebitele na trhu s knihami
Očenášková, Martina
Diplomová práce se zabývá chováním dospívajících spotřebitelů na knižním trhu, přesněji na trhu s beletrií. Jejím cílem je především zkoumání ovlivňujících faktorů působících na tyto spotřebitele. Na jejich základě pak navrhnout doporučení pro subjekty působící na knižním trhu. V rámci literární rešerše je přiblížen teoretický základ spotřebitelského chování, ovlivňujících faktorů, nákupního rozhodovacího procesu či marketingového komunikačního mixu. Lze zde také najít bližší pohled na dospívajícího spotřebitele v digitální éře. Dále je podán náhled na český knižní trh a situaci, která na něm v současnosti panuje. Ve vlastní práci je provedena analýza jak sekundárních, tak primárních dat, získaných dotazníkovým šetřením. Na základě zjištění jsou pak navrhnuta marketingová doporučení pro subjekty působící na trhu s knihami.
Dětská kniha a mediální konvergence
Parkanová, Šárka ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku je nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce je pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci mezinárodního sociálního výzkumu byla zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů. Podle výsledků výzkumu není prozatím tržní prostředí ani postoj společnosti v České republice ani Švýcarsku ideální k tomu, aby vznikaly dětské cross- mediální obsahy, avšak situace se pozvolna proměňuje, a tak je možné, že v budoucnu podíl cross- platformně zpracovaných příběhů vytvořených lokálními tvůrci vzroste.
Jan Otto- podnikatel a bankovní manažer
Herc, Svatopluk ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Šouša, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá nakladatelem Janem Ottou (1841 - 1916), jednou z nejvýznamnějších osobností české národní společnosti sklonku 19. a počátku 20. století. Na základě důkladného studia archivního materiálu je analyzována jeho podnikatelská činnost v nakladatelském a knihtiskařském oboru podnikání a jeho manažerské působení v největší národnostně české bance, Živnostenské bance, které Otto věnoval přes 40 let svého života. To jsou dva základní tematické okruhy práce. Komplementárním doplňkem práce je analýza jednoho z projevů českého hospodářského nacionalismu konce 19. století, jímž bylo zřízení firmy Národní podnik obchodní a průmyslový. Otto byl totiž s celým projektem úzce spjat. V úplném závěru práce mě zajímá otázka Ottovy identity. Práce je případovou studií k problematice nacionálně českých podnikatelských a bankovních elit.
Vliv českých deníků na knižní trh v roce 2012
Novák, Vít ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V úvodu této práce přibližuji současný stav českého knižního trhu, způsob jeho fungování a výsledky nakladatelů. Snažím se také najít odpovědi na otázky týkající se různých etických a morálních dilemat, a to jak v odborné literatuře, tak na základě osobních rozhovorů s odborníky na dané téma. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem významné české deníky ovlivňovaly knižní trh v roce 2012. K tomu jsem se rozhodl využít analýzu mediálního obsahu, kterou napřed podrobně představím a následně popíši a okomentuji její výsledky. Vliv médií na knižní trh dokreslí i názorný experiment provedený ve spolupráci s jedním z nakladatelů.
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
Vývoj knižních trhů s důrazem na vývoj internetu včetně konceptu e-book (vztah nakladatel - knižní distributor - knihkupectví)
Váňová, Miloslava ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent) ; Jansová, Linda (oponent)
Disertační práce je věnována proměnám knižního trhu, které se odehrávají po nástupu internetu mezi subjekty knižního trhu, knihovnami a konečnými spotřebiteli informací (čtenáři, uživateli knihoven). Rozvoj internetu přinesl poptávku po hledání nových obchodních modelů a možnostech spolupráce. Elektronické publikování, které se s dostupností internetu začalo prosazovat, bylo startovacím faktorem pro rozvoj elektronických knih. Práce je koncipována s ohledem na role jednotlivých subjektů knižního trhu tj. nakladatele a prodejce (distributora, knihkupce, digitální platformy) a knihovny při tvorbě, prodeji a zpřístupnění knih s důrazem na knihy elektronické. Po vymezení používaných termínů, zejména různých přístupů k definici "e-knihy", a představení historie tištěné a elektronické knihy, následuje kapitola prezentující hardwarová zařízení a softwarové programy umožňující četbu e-knih. Třetí kapitola představuje roli nakladatele v procesu publikování tištěných a elektronických knih. Cílem je poukázat na odlišné postupy při zpracování tištěného a elektronického textu, vč. možností self-publishingu, který klade nové možnosti publikování přímo do rukou autora. Čtvrtá kapitola přibližuje možnosti distribuce a prodeje tištěných a zejména elektronických knih a zároveň specifikuje nový subjekt, který se díky...
Nakladatelství Albatros jako součást moderní mediální společnosti a podpora dětského čtenářství
Parkanová, Šárka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci nakladatelství Albatros po roce 2002, od roku 2009 pak jako součásti moderní mediální společnosti Albatros Media a. s. V rámci představení společnosti se věnuji také jejím ostatním subjektům. Tvorbu edičního profilu nelze oddělit od popisu současného stavu knižního trhu a s ním spjatých podmínek pro vydávání, v tomto případě dětských, knih. Součástí práce je představení konkurence v oblasti vydávání dětské literatury, přiblížení způsobů podpory dětského čtenářství a zhodnocení úspěšnosti titulů vydaných nakladatelstvím Albatros ve zkoumaném období. Cílem mé práce je především popis vývoje nakladatelství Albatros po roce 2002 a jeho současné podoby a v neposlední řadě nastínění podmínek, v jakých produkce nakladatelství vzniká.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.