Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biblioterapie u dětí s ADHD staršího školního věku
Vejvodová, Milena ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou biblioterapie a možnostmi jejího využití u dětí s diagnózou ADHD staršího školního věku. Cílem této práce je vytvoření biblioterapeutického programu vhodného pro cílovou skupinu, jeho realizace a zhodnocení. V kapitolách věnovaných teorii je nejprve vymezen pojem biblioterapie, jsou popsány její typy, formy, cíle a proces sestavení biblioterapeutického programu. V další kapitole je popsána porucha ADHD, etiologie, diagnostika, projevy ADHD a možnosti léčby a výchovy dítěte s ADHD. Poslední teoretická kapitola popisuje využití biblioterapie u dětí s ADHD u nás a v zahraničí. Praktická část je věnovaná návrhu a realizaci biblioterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj sociálních schopností a dovedností, rozvoj schopnosti sebereflexe a rozvoj pozornosti u dětí s ADHD. Program je realizován s malou skupinou chlapců s ADHD ve věku 13 - 15 let. Použité výzkumné metody jsou strukturované a nestrukturované pozorování a nestrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu poukazují na přínosy, ale i rizika biblioterapeutické práce s dětmi s ADHD.
Současný stav knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnosti jejich dalšího rozvoje
Třešňáková, Anna ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnostmi jejich dalšího rozvoje. Na začátku se práce věnuje pacientským knihovnám v historickém kontextu. Následuje seznámení s komunikačními procesy ve zdravotnických zařízeních a biblioterapií. Nedílnou součástí práce jsou vyhodnocená data získaná během dotazníkového šetření v nemocnici mezi pacienty. Konec práce nabízí několik řešení a směrů, kterými by se knihovny pro pacienty v nemocnicích mohly v budoucnosti ubírat.
Využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí s dyslexií
Musilová, Martina ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
MUSILOVÁ, M. Využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí s dyslexií. Diplomová práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2021, 123 á práce se zabývá možností využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí dyslexií. V diplomové práci jsou uvedené teoretické poznatky o problematice dyslexie a vymezení expresivní metody teoretické části jsou dále představe použití biblioterapie konkrétně u dětí s dyslexií. Praktická část se zabývá aplikací vlastního biblioterapeutického materiálu u dětí s dyslexií ve věku 9 až 11 let a jeho vyhodnocením. Praktický materiál je zaměřený j narušených kognitivních funkcí u dětí s dyslexií. Hlavní cílem práce je navrhnout biblioterapeutický materiál a vyhodnotit, do jaké míry je navržený materiál využitelný v reedukaci u dětí s dyslexií. KLÍČOVÁ SLOVA
Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů
Štýsová, Aneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
ŠTÝSOVÁ, A. Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů. Diplomová práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2021, 108 s. Diplomová práce Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů se zaměřuje na využití biblioterapie jako terapeutického nástroje pro prevenci sociálně patologických jevů, konkrétně zneužívání návykových látek. Cílovou skupinou jsou dospívající studenti s určitou formou sociálního znevýhodnění. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část je teoretická a zmiňuje důležité vývojové mezníky, které mohou souviset s problematikou zneužívání návykových látek u adolescentů. Vymezuje také základní teoretická východiska prevence sociálně patologických jevů a jejich legislativní zakotvení. Dále shrnuje základní poznatky o biblioterapií a možná specifika jejího využití u dospívajících. Druhá část je praktická a jejím cílem je vytvořit návrh uceleného biblioterapeutického programu pro prevenci zneužívání návykových látek a následně zjistit v rámci akčního výzkumu jeho vliv na studenty. Součástí výzkumu je také zhodnocení využití nové metody v praxi. Výsledky výzkumu ukazují na biblioterapii jako na vhodný...
Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ
Pospíšilová, Denisa ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ se zabývá využitím a účinností biblioterapie jako nástroje pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ. Práci tvoří dvě stěžejní části. První je část teoretická, která zmiňuje specifika předškolního období, zejména ve vztahu k vývoji řeči, konkrétně slovní zásoby, a také shrnuje dosavadní poznatky o biblioterapii a jejím využití u dětí v předškolním věku. Druhá je část praktická a jejím cílem je navrhnout kompletní biblioterapeutický program zaměřený na rozvoj aktivní i pasivní slovní zásoby v pěti vybraných kategoriích (zvířata, povolání, jídlo, doprava a emoce) a následně prostřednictvím akčního výzkumu ověřit jeho využitelnost v praxi pro možné přijetí této metody jako nového přístupu k posilování slovní zásoby u předškolních dětí. Pro názornější ověření úspěšnosti programu jsou do výzkumu zařazeny dvě porovnávací skupiny, jejichž výsledky slouží ke srovnání dosažených pokroků. Výsledky výzkumu ukazují na biblioterapii jako na vhodný nástroj pro rozvoj slovní zásoby. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, přípravná třída, slovní zásoba, biblioterapie, biblioterapeutický program, akční výzkum
Možnosti využití verbální terapie terapeutického nástroje v péči o zdraví
VOKURKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem práce je na základě dostupné literatury charakterizovat verbální terapii jako takovou a především její podskupiny, na které jsem se cíleně zaměřila. Jsou jimi biblioterapie, poetoterapie, dramaterapie a terapie reminiscenční. Vymezením těchto odvětví s pomocí literární rešerše společně s metodou polostrukturovaného interview a pozorování jsem se pokusila nastínit využití verbální terapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví. V praktické části se věnuji dopadu verbální terapie na aktuální citové rozpoložení, navazování sociálního kontaktu v rámci verbální terapie a zvýšený zájem o verbální terapii v určitých obdobích života jedince. Práce obsahuje diskuzi, kde nalezneme zhodnocení stanovených cílů.
Možnosti využití poetoterapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví
PLAŇANSKÁ, Kristýna
V této bakalářské práci se zabývám možností využití poetoterapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví. Poetoterapie je metoda, která užívá prvky poezie. Práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. V teoretické části se zabývám psychosomatikou, komunikací, psychoterapií, literárními druhy a žánry, poetoterapií a jinými terapeutickými metodami. V praktické části jsem uplatnila metodu kvalitativního výzkumu, kterého se zúčastnili 3 ženy a 3 muži ve věkovém rozmezí od 21 do 75 let. Ve své práci jsem aplikovala 4 metody ? poetoterapie, řízený rozhovor, pozorování a muzikoterapii. Cílem této práce je, abychom u respondentů pomocí 10 terapeutických hodin realizovaných během 10 týdnů zmapovali vnitřní problémy, motivovali je k četbě básní, probudili nové zájmy, navodili relaxaci, harmonizaci a sociální cítění. K probuzení nových zájmů po absolvování terapie došlo u 72 % respondentů. Motivovat respondenty k četbě básní se zdařilo u 48 %. Pocit harmonizace se mi podařilo dosáhnout u 72 % dotazovaných. Navození sociálního cítění jsem dokázala u 80 % respondentů. U 68 % respondentů jsem dospěla k redukci vnitřních problémů, přičemž navození vnitřní relaxace nastalo u 78 % zúčastněných. Z výsledků je patrné, že pravidelná poetoterapie pomohla respondentům odstranit vnitřní problémy, navodit relaxaci a vzbudila v nich větší míru empatie. Menší vliv měla na vyvolání nových zájmů a na to, aby si respondenti sami četli básně. Tato práce může posloužit nejen studentům, ale také laické veřejnosti jako zdroj informací.
Tvůrčí psaní jako forma zpracování duševní tenze: motivace k tvůrčí činnosti, průběh tvůrčího procesu a léčebné aspekty tvůrčího psaní
Kdolská, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Cílem práce je podrobněji prozkoumat aspekty tvůrčího psaní jako formy zpracování duševní tenze. Práce si klade základní otázky, a to jaká je motivace ke tvůrčímu psaní v případě duševní tenze, jakým způsobem tvůrčí proces probíhá, a co přináší za přidanou hodnotu. Respondenti jsou mé blízké osoby, které se dlouhodobě věnují tvůrčímu psaní ve chvílích duševní nepohody. Všechny tři jsou ženy, které studují vysokou školu. Jejich věkové rozmezí se pohybuje od dvaceti jedna do dvaceti šesti let. Nejdříve získaly pokyn pro zaznamenání příběhu, který vznikal v duševní tenzi. Po sesbírání materiálu došlo k domluvě osobního setkání s respondentkami, které probíhalo formou rozhovoru. Práce probíhala formou kvalitativního výzkumu. Výsledkem práce je nastínění základního obrazu o motivaci, průběhu a přidané hodnotě tvůrčího psaní v případě duševní tenze. Nejméně informací bylo zjištění v oblasti motivace. Nejvíc v oblasti přidané hodnoty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.