Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pitný režim dětí mladšího školního věku a jeho dodržování ve vybraných základních školách
Nečesaná, Ivana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Pitný režim dětí mladšího školního věku a jeho dodržování ve vybraných základních školách Diplomová práce se zabývá studiem pitného režimu dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku dodržování pitného režimu ve škole. V práci je popsán význam vody v lidském těle a vliv dehydratace. Dále je provedena rešerše z několika různých zdrojů ohledně potřeby vody u dětí. Pozornost je věnována zajištění pitného režimu ve školách i s ohledem na platnou legislativu. Vlastní výzkumná sonda sleduje pitný režim dětí mladšího školního věku jak během jejich pobytu ve vybraných školách na 1. stupni, tak v jejich rodinách, je provedeno metodou dotazníkového šetření. Jednotlivé výsledky průzkumu jsou představeny a komentovány. Na základě provedeného průzkumu a informací z dostupné literatury je formulováno doporučení pro pedagogickou praxi.
Cizinci na počátku školní docházky
Dostálová, Petra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá začleňováním žáků-cizinců do 1. tříd českých základních škol a s tím souvisejícími problémy. Též poukazuje na vzdělávací systémy u nás a ve vybraných státech v zahraničí, což by mohlo pomoci učitelům pochopit odlišné přístupy rodičů-cizinců a jejich dětí ke vzdělávání. Práce objasňuje odlišnosti jiných kultur, jejichž znalost by mohla usnadnit učitelům komunikaci s žáky-cizinci a jejich rodiči. Dále se zaměřuje na možnosti podpory při začleňování dětí cizinců do českých škol a jejich využití. Na základě vyhodnocení můžeme konstatovat, že adaptace žáků-cizinců na školní prostředí probíhá většinou bez problémů. Pokud se nějaký problém vyskytne, souvisí s jazykovou bariérou, sociální nebo emocionální nezralostí dítěte. Učitelé považují příchod žáka-cizince za přínos, ale upozorňují na náročnou práci s těmito dětmi. Nejčastěji využívají pomoc neziskové organizace Mety.
Specifika nouzového distančního vyučování na základní škole
Štirský, Martin ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem specifik nouzového distančního vyučování na základní škole pohledem vyučujících. Teoretická část se zabývá studiem odborné literatury týkající se socializace, aktivizace žáků, metody výuky a kázně. Dále bude analyzována tematická zpráva České školní inspekce, která popisuje situaci českého školství v době pandemie Covid-19. Praktická část mé bakalářské práce představí metody, které byly použity ke sběru dat a jejich následnou interpretaci. Hlavní část tvoří analýza rozhovorů s vyučujícími druhého stupně základní školy. Pro výzkumné šetření byla využita forma polostrukturovaného rozhovoru s předem připravenými tématy, na které byli respondenti dotazováni. Autor této práce měl také možnost nahlédnout do online vyučovacích hodin respondentů a svá pozorování použil pro doplnění analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA nouzové distanční vyučování, zkušenosti učitelů, rozhovor, technologie v distanční výuce, hodnocení výuky, základní škola
Dětské čtenářství na 2.stupni základní školy
Staňková, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stav současného pubescentního čtenářství. Zjišťuje základní znaky čtenářství žáků vybrané základní školy. Zabývá se charakteristickými projevy jejich čtenářského chování, čtenářskými zájmy a postoji, popisuje jejich vztah ke čtení. Nahlíží také na různé faktory, které ovlivňují rozvoj dětského čtenářství. Zkoumá, jakou pozici má čtení v konkurenci ostatních volnočasových aktivit současných pubescentů. Zajímá se také o to, zda je pubescentní čtenářství opravdu v "krizi", stejně jako se snižuje úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků, jak se v posledních letech ukazuje ve výsledcích mezinárodních výzkumů. Teoretická část představuje základní charakteristiku pubescentního čtenářství s ohledem na vývojová specifika dané věkové skupiny. Věnuje se také tomu, jakým způsobem pubescentní čtenářství ovlivňuje školní literární výchova. Sleduje i čtenářskou gramotnost a její postavení v základním kurikulárním dokumentu pro základní školy. Uvádí rovněž stručný vhled do historie výzkumů čtenářství v České republice s důrazem na výsledky soudobých výzkumů. Cílem empirické části práce bylo popsat současný stav pubescentního čtenářství žáků na vybrané základní škole, zjistit základní charakteristiky jejich čtenářských zájmů a postojů a popsat jejich vztah ke čtení. Snahou také bylo...
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využítí písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních metodických koncepcí výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných pedagogicko-psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učiteli na druhém stupni základních škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s experty z praxe vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s písní v hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka k častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využití Loketska k přírodovědným exkurzím pro druhý stupeň ZŠ
Kupková, Marcela ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá didaktickým využitím Loketska jako cílové oblasti pro pořádání přírodovědných exkurzí pro druhý stupeň základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na geologická, floristická i faunistická specifika tras, kterými vedou navržené exkurze. Zvláštní pozornost je věnována problematice invazních rostlin v údolí Ohře. Vzhledem ke slavné minulosti Lokte jsou v teoretické části zařazeny některé kapitoly vztahující se k dějinám města Lokte i stejnojmenného hradu. Dále je zde nastíněna i stručná historie těžby cínu ve Slavkovském lese, jež hrála důležitou roli v dějinném vývoji zdejší oblasti. Ústředním bodem práce je část praktická, která má několik cílů. Prvním záměrem je vytvoření, realizace a vyhodnocení znalostního dotazníkového šetření, které si klade za cíl zjistit, jaké povědomí o loketské přírodě mají žáci druhého stupně Základní školy v Lokti a Základní školy v Novém Sedle. Pro přehlednost jsou výsledky dotazníkového šetření zaneseny do grafů. Dalším cílem je návrh tří komplexních polytematických exkurzí na Loketsku, z nichž jedna bude kopírovat trasu dříve navržené naučné stezky. Každá exkurze je doplněna originálními průvodními pracovními listy, jež se vztahují k jednotlivým zastavením. Posledním cílem je...
Didaktická pomůcka pro výuku zeměpisu v 6. třídě základní školy v prostředí ArcGIS online
BEZROUKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem práce je vytvoření didaktické pomůcky v prostředí ArcGIS Online pro učebnici zeměpisu, která obsahuje základní informace ze zeměpisu pro 6. třídu základní školy. Dalším cílem je aplikace navržené didaktické pomůcky na vybrané základní škole a následné dotazníkové šetření zaměřené na vytvořenou pomůcku. Práce se také zabývá základními informacemi o didaktických prostředcích, geografických informačních systémech a jejich využití ve výuce, prostředí ArcGIS, ArcGIS Online, QGIS a problémovým učivem v zeměpisu v 6. třídě základních škol. V neposlední řadě je zde i postup vytvoření této didaktické pomůcky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.