Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Fiala, Vít ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Sovičková, Michaela ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách přírodopisu. Cílem této práce bylo vytvořit příručku pro učitele včetně potřebných výukových materiálů na téma přírodní krajiny Ameriky a následně zhodnotit přínos těchto aktivit. Výukové materiály byly testovány celkem ve dvou třídách na základní škole v Dolních Břežanech. Obě třídy absolvovaly pretest, výuku, 1. posttest (bezprostředně po výuce) a 2. posttest (6 týdnů po výuce), dále si vyzkoušeli i aktivity, při kterých museli využít vědomosti získané během výuky. Data byla vyhodnocena statistickými analýzami, které ukázaly rozdíl v dosažených znalostech mezi pretestem a 1. posttestem, zatímco výsledky mezi 1. a 2. posttestem se nelišily. Lze říct, že žáci získali nové vědomosti a jejich znalosti byly lepší než na začátku, tyto znalosti jim zůstali i po delší době uchované. Klíčová slova: Severní Amerika, Jižní Amerika, přírodní krajiny, přírodopis, zeměpis, aktivizující metody, integrace učiva
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
NEPOMUCKÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá možným přínosem využití pojmových map ve výuce fyziky na základní škole. Popisuje konkrétní metodické postupy zařazení pojmových map do jednotlivých fází vyučovacího procesu. Autorka formuluje pozitiva i negativa této aktivizující metody jak z hlediska žáků, tak i učitelů. Práce se opírá o teoretické poznatky získané z literatury i o autorčiny pedagogické zkušenosti.
Aktivizující metody v hudební výchově na ZUŠ
KUBÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá tématem aktivizujících metod v hudební výchově na základní umělecké škole. Teoretická část práce se věnuje popisu a problematice aktivizujících metod a dále se zaměřuje na metody vhodné pro výuku hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách kolektivní a individuální výuky. Praktická část se pak zabývá účelností využití aktivizujících metod s důrazem na podporu tvořivosti a koordinace při hodinách hudební výchovy. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku v různých variantách a metoda pozorování. Cílem celé práce bylo popsat aktivizující výukové metody a následně se zaměřit na takové, které jsou vhodné při výuce hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách hromadné a individuální výuky. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou výukové metody využívány při výuce na základní umělecké škole a jak je hodnotí a přijímají samotní učitelé a žáci ve výuce.
Využití her v hodinách chemie
Horáková, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Využití her v hodinách chemie Mgr. Jana Horáková Tato rigorózní práce se zabývá využitím her ve výuce chemie pro gymnaziální úroveň vzdělávání. V úvodu jsou shrnuty možnosti aktivizujících metod se zvláštním zaměřením na využití didaktické hry. Součástí práce je celkem šest námětů k hrám s chemickou tematikou. Následuje statistické zhodnocení efektivity her ve výuce chemie, s přihlédnutím k názorům žáků a také učitelů, jež byly získány z dotazníkového šetření. Závěrem jsou uvedena fakta shrnující vhodnost použití her ve vyučování, jež by mohla být nápomocná i v dalších oblastech vzdělávání.
Aktivizující metody ve firemním vzdělávání
Mikešová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce Aktivizující metody ve firemním vzdělávání je zaměřena na školení projektového řízení Prince2 pro společnost Symphera. Cílem práce je vytvořit aktivizující metody pro školení Prince2 a zařadit je do nové metodiky tohoto školení. V teoretické části práce si přiblížíme aktivizující metody. Vysvětlíme si, co znamenají a jaké vzdělávací metody do nich patří. V části tvorba aktivizujících metod je popsáno, jaký byl postup při práci na zařazení aktivizujících metod do školení projektové metodiky Prince2. Přiblížíme si výběr a následnou tvorbu jednotlivých metod. Cílem porovnání úspěšnosti kurzu je zjistit, zda studenti, kteří absolvovali kurz s aktivizujícími metodami, dosahují lepších výsledků testu, než ti, co absolvovali kurz klasickou metodou.
Využití aktivizujících metod v předmětu ekonomika
Dlouhá, Martina ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Trnka, Jan (oponent)
Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám aktivizujícími metodami. Cílem je probrat se studenty danou látku za pomoci různých aktivizujících metod a následně vytvořit test a zjistit, jakých výsledků žáci dosáhnou. Konkrétně jsem chtěla prozkoumat, zda má použití aktivizujících metod vliv na znalosti žáků. Dále jsem chtěla znát názor žáků na aktivizující metody a zjistit, zda je vyučující v ekonomice používají. Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části, a to teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zabývám vzděláváním na ekonomických školách, organizačními formami, vzdělávacími metodami, kde se zaměřuji blíže na ty aktivizující. Ve výzkumné části popisuji postup svého experimentu. Stěžejní částí je analýza výsledků didaktického testu, který žáci vypracovávali, a je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Ve své práci poukazuji na vliv použití aktivizujících metod při výuce a na přínos pro žáky, kteří tak získávají praktické znalosti.
Význam sociálně komunikačních dovedností pro výslednou kvalitu ekonomického vzdělání
Holečková, Lenka ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Velichová, Ľudmila (oponent)
Disertační práce se zabývá sociální komunikací v ekonomickém vzdělávání se zvláštním zřetelem k současné úrovni komunikačních dovedností žáků a studentů vybraných škol a se zaměřením na aspekty a kompetence, které je třeba v těchto oblastech nejvíce rozvíjet. Práce je rozdělena do dvou částí a s nimi korespondujících dvou výzkumných problémů. Těžiště disertační práce spočívá v aplikaci rétorických a sociálně komunikačních prvků do ekonomického předmětu, kde je experimentální metodou a následným pozorováním (s pomocí hodnotících škál) posouzen vliv těchto dodaných prvků na výslednou kvalitu výstupu z ekonomického předmětu. Daný výstup probíhá formou prezentace ekonomického tématu studenty, kteří takto předávají odbornou látku ostatním studentům v kurzu. Hodnocení se zaměří na výslednou kvalitu prezentace studentů z mnoha hledisek. Další stěžejní část práce je zaměřena na rozvoj argumentačních dovedností žáků při užití aktivizujících metod výuky v ekonomickém předmětu. Je zkoumán vliv výuky prostřednictvím aktivizujících metod rozvíjejících schopnost argumentace na výsledné znalosti žáků. Ti jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž jedna z nich je vyučována klasickým způsobem, druhá pomocí aktivizujících metod. Znalosti jsou ověřeny pomocí didaktického testu. Hlavní roli zde hrají metody rozvíjející schopnost argumentace, neboť dovednost vhodně argumentovat je pro budoucí uchazeče na trhu práce velmi významná. Významnost rozdílů mezi pretestem a posttestem v rámci skupin žáků je v obou případech vyhodnocena pomocí dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Významnost rozdílů mezi experimentální a kontrolní skupinou pomocí Studentova t-testu. Ústřední metodologické postupy užité v práci zahrnují experiment, pozorování, škálování, dotazníkové šetření, didaktický test a jejich statistické interpretace (Shapiro-Wilkův test normality, F-test, dvouvýběrový párový t-test na střední hodnotu, Studentův t-test). Na základě výsledků výzkumu bude navrženo začlenění rétorických a sociálně komunikačních technik a rovněž vybraných aktivizujících metod do běžné výuky. Smyslem práce je poukázat na potřebu zařazení komunikačních prvků do výuky ekonomických předmětů a navrhnout možnosti, jak s komunikačními dovednostmi v těchto předmětech pracovat a účinně je u žáků a studentů rozvíjet.
Tvořivost a tvořivé vyučování na vybrané odborné škole
Sýkorová, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá tvořivostí a tvořivým vyučováním na odborných školách, které je pro tento typ škol vhodné k dosahování vzdělávacích a výchovných cílů. V teoretické části jsou upřesněny základní pojmy, metody výuky a aktivizující metody. Základem pro vypracování této části je studium odborné literatury, její rozbor a analýza. Cílem teoretické části je seznámení a shrnutí základních pojmů a metod. Cílem praktické části je zhodnocení stávajícího stavu prostřednictvím dotazníkového šetření u učitelů střední zemědělské školy, kteří vyučují odborné předměty oboru Přírodovědné lyceum, Agropodnikání (ekonomika a provoz) a Ochrana přírody a prostředí. Získaná data jsou analyzována a vyhodnocena základními statistickými metodami. Součástí práce je i sepsání doporučení pro zlepšení stávajícího stavu a návrh tvořivé hodiny.
AKTIVIZUJÍCÍ A ALTERNATIVNÍ METODY VE VÝUCE MÍSTNÍHO REGIONU NA PŘÍKLADU SVĚTLÉ NAD SÁZAVOU
KÖNIGER, Daniel
Cílem diplomové práce je návrh možností využití aktivizujících a alternativních výukových metod ve výuce místního regionu na příkladu Světlé nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobněji rozebrány aktivizující a alternativní výukové metody, které lze využít ve výuce místního regionu. Další kapitoly teoretické části se zabývají stručnou geografickou charakteristikou vybrané oblasti a postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Praktickou část, sestavenou na základě vlastních zkušeností a dotazníkového šetření shrnující způsoby výuky místního regionu na základních školách, tvoří pracovní učebnice a metodická příručka pro učitele s využitím aktivizujících a alternativních metod. Vše vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.