Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané etické aspekty pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí
SCHINDLER, Jan
Tato práce se zabývá kategorizovanými etickými dilematy při výkonu práce pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Představuje vzniklá etická dilemata v rámci výkonu práce pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí, která určitým způsobem ovlivňují svědomí sociálního pracovníka. Zároveň se zabývá tím, jak konkrétně etická dilemata ovlivňují sociálního pracovníka osobně, a jaký je jeho náhled na celý eticky problematický případ. Zároveň jaký dopad mají takováto vzniklá dilemata na děti a jejich rodinu. Následně tato práce popisuje, jak se takto vzniklá etická dilemata dají řešit za pomocí etiky ctností. Dílčími cíli této práce je představení celého orgánu sociálně-právní ochrany dětí, představení problematické rodiny, která potřebuje sanovat, aby mohla obnovit své základní funkce zdravého fungování. Posledním dílčím cílem této práce je představení projevů a důsledků týraného, zneužívaného či zanedbávaného dítěte a možnosti řešení takového problému. Tato práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se komplexně zabývá orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Druhá kapitola popisuje konkrétní činnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Třetí kapitola se eticky zaměřuje na etická dilemata pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Poslední kapitola představuje etiku ctností, a jak může tato etická teorie komplexně řešit dobrý život dětí a jejich rodin, kteří potřebují od orgánu sociálně-právní ochrany dětí pomoci.
Informovanost o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte v kontextu kampaně Me too
KOSTELECKÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. Cílem práce je zjistit informovanost studentů gymnázií o tomto problému. Práce seznamuje se základními pojmy týkajícími se syndromu CAN, zmiňuje možnosti prevence, formy syndromu CAN a jeho následky. Dále jsou zde uvedeny vybrané instituce, které se tímto syndromem zabývají. Praktická část se zaměřuje na zjištění informovanosti studentů gymnázií o syndromu CAN a kampani #MeToo. V praktické části je využito kvantitativního výzkumu. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky, které byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření.
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Procesy stárnutí a vývoj funkcí rodiny
Kroupová, Eva ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Tato práce uvádí přehled období třetího věku člověka. Popisuje, jaké změny se u stárnoucího člověka vyskytují a jaké má rodina ke stárnoucímu členu postoje. Péče o nemohoucího starého člověka je rozdělena na dvě skupiny, na péči poskytovanou členem rodiny nebo profesionálním pečovatelem. Tato teoretická část je podpořena výzkumem o zdraví a dlouhodobé péči v Evropské unii. Jsou srovnána stanoviska a povědomí obyvatel deseti evropských zemí s významně odlišnými sociálními a ekonomickými ukazateli. Dále byl zjišťován názor na upřednostňovanou péči, otázky financí a nedostatečné péče a prevence špatného zacházení se seniorem. Z výsledků plyne, že péče v České republice je na dobré úrovni, stále však nedosahuje úrovně vyspělejších zemí severní nebo západní Evropy.
Problematika týraných dětí. Biblicko-psychologická reflexe.
Zárubová, Šárka ; Liguš, Ján (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem.
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.