Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba pracovních listů k exkurzi u periodické tabulky prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy
Kyzek, Tomáš ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Práce popisuje vztah periodické tabulky prvků, exkurze a pracovního listu k výuce chemie. Konkrétně se zaměřuje na exkurzi k expozici Periodická tabulka prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Teoretická část rozebírá historii tvorby periodické tabulky prvků, shrnutí kurikulárních dokumentů a učebnic pro základní školy a gymnázia, následně význam exkurze ve vyučovacím procesu a v neposlední řadě význam pracovního listu a kognitivní cíle Revidované Bloomovy taxonomie. V praktické části je popsána metodika získávaní zpětné vazby, jednotlivé úlohy, jejich cíle a řešení a také je zde diskutován výběr úloh a změny oproti původním verzím pracovních listů. Byly vytvořeny 4 verze pracovního listu: verze pro základní školy pro exkurzi s lektorem, verze pro střední školy pro exkurzi s lektorem, verze pro základní školy pro exkurzi bez lektora a verze pro střední školy pro exkurzi bez lektora. Každý pracovní list, obsahuje 10 úloh.
USB-mikroskop a jeho možnosti využití pro výuku chemie a geologie
Kopecký, Ondřej ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Mikroskopy jsou hojně používány v rámci výuky přírodovědných předmětů, aby zobrazily fenomény, které nejsou pouhým okem viditelné. Je možné se s nimi setkat nejčastěji ve výuce biologie, ale mohly by také být využívány ve výuce dalších přírodovědných předmětů, např. v geologii nebo chemii. Kromě světelných mikroskopů lze ve výuce využívat také binolupy, jejichž vodnou alternativou je tzv. USB-mikroskop, který se v posledních několika letech rozšiřuje i mimo své primární využívání, kterým je elektrotechnika. Zdá se že USB-mikroskop by mohl být vhodnou učební pomůckou, ale jeho širšímu využití brání nezkušenost učitelů a žáků, a také nedostatek učebních a podpůrných materiálů, které by mohly USB-mikroskop využívat. Cílem práce tak bylo vybrat a optimalizovat experimenty, které jsou vhodné pro výuku a zároveň lze při jejich prezentaci s výhodou využít USB-mikroskop. Dalším cílem práce bylo vytvořit k vybraným experimentům pracovní listy a podpůrné materiály pro učitele. Pro naplnění cílů bylo vybráno 10 experimentů, které byly optimalizovány pro výuku a laboratorní práci s USB-mikroskopem a byly k nim vytvořeny příslušné podpůrné materiály včetně pracovních listů. Výsledky ověřování těchto experimentů a k nim vytvořených materiálů naznačují, že laboratorní práce s pracovními listy s využitím...
Nové materiály na podporu výuky biochemie na SŠ - vitamíny ve stravě a v metabolismu
Budíková, Kateřina ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Vitamíny jsou téma, které je diskutované napříč různými obory lidského poznání. Jsou důležité především, protože si je lidské tělo nedokáže syntetizovat a zároveň je vyžaduje pro svou správnou funkci. Jejich nejčastějším úkolem v metabolismu je účast v antioxidačních reakcích a role kofaktorů rozličných enzymových reakcí. Z těchto důvodů je velmi důležité vitamíny přijímat v potravě v dostatečném množství a znalosti o vitamínech předávat žákům ve školách. Z vlastního zhodnocení vybraných středoškolských učebnic chemie vyplynulo, že je téma vitamíny často prezentováno nedostatečně názorně a učebnice se nezaměřují na propojování tématu vitamínů s jejich konkrétní funkcí v těle a s každodenním životem žáků. Na základě těchto skutečností byla vytvořena sada výukových materiálů s názvem Vitamíny v lidské stravě a v metabolismu, která zahrnuje výukovou PowerPointovou prezentaci, pracovní list a opakovací kartičky. Výuková sada obsahuje velké množství názorných schémat a propojení vitamínů s běžným životem. Výuková sada je k dispozici na webových stránkách Katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy - studiumchemie.cz. Lze podle ní vyučovat téma vitamíny v rámci předmětu chemie ve třetím či čtvrtém ročníku středních škol nebo na chemickém seminárním předmětu v...
Diagnostika přímého vstřikování benzínu v praxi
BÜRGER, Jan
Diplomová práce se zabývá diagnostikou palivové soustavy přímého vstřikování benzínu FSI na výukovém panelu. V práci je podrobně popsáno několik měření na komponentách, společně s postupem, výsledky a popisem výsledků. Závěrem je na pokyn zaměstnavatele vypracován ke každému měření pracovní list pro studenty. Tato práce bude sloužit k vyhodnocení těchto pracovních listů a zároveň může sloužit k lepšímu diagnostikování vozidel v praxi.
Materiály pro edukační centrum Technického muzea v Brně
Golianová, Veronika ; Stuchlíková,, Alice (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Magisterská práce je zaměřená na edukační materiály pro dětské návštěvníky Technického muzea v Brně. Didaktické pomůcky jsou rozčleněny do dvou kategorií. Materiály v podobě tištěného průvodce pro rodiče s dětmi a tištěné pracovní skládačky a listy pro školní skupiny v doprovodu lektora. Vzdělávací pomůcky pro školní skupiny jsou barevně rozdělené do tři věkových skupin základních škol. Doplňkovými materiály jsou metodické listy pro učitele.
Measurement in Electrical Engineering – Digital Learning Materials
Ondráčková, Michaela ; Langerová, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to present theoretical background for creating Digital Learning Materials for subject “Measurement in Electrical Engineering”. The work focuses on the concept of digital learning materials and on the design methodology of digital learning materials. The thesis describes the learning requirements of the subject (“Measurement in Electrical Engineering”), necessary theoretical basis for creating didactic text and design requirements. Additionally, this bachelor thesis presents two designs of digital learning material, presentation and worksheet.
Přírodopisné pracovní listy na téma "voda" pro výuku na školní zahradě
Kakešová, Kristýna ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Hlavním cílem této práce proto bylo vytvořit a ověřit pracovní listy pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Vzniklo 10 pracovních listů na téma voda, čtyři z nich jsou věnovány měření srážek. Vytvořené materiály byly ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Součástí této práce jsou vytvořené pracovní listy s autorským řešením a metodikami pro jejich použití ve výuce. Druhým cílem práce bylo zjistit vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat od 34 respondentů byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV), výzkum byl proveden formou pre-test/post-test. Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vztah žáků ke školní zahradě, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zájem žáků o vyučování na školní zahradě. Klíčová slova školní zahrada, terénní výuka, pracovní list, environmentální postoj,...
Secesní umění ve volném čase dětí
Lachnit, Ondřej ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na secesní umění ve volném čase. V první části, která je teoretická, se zaměřuji na vymezení pojmů volného času, funkcí volného času a vstupní charakteristikou secese, kde se zabývám především dekorativními prvky, jako jsou štuková, malířská a sochařská výzdoba, vitráže, kovové prvky a svítidla. Praktická část se věnuje projektu, který jsem vytvořil pro volnočasové pedagogy a učitele výtvarné výchovy. Na základě vytvořeného projektu jsem s lektory kroužků a učiteli výtvarné výchovy diskutoval nad vytvořeným projektem a bakalářkou práci doplnil jejich výstupy. Koncept projektu je rozdělen do čtyř bloků, které na sebe vzájemně navazují a je určen pro žáky druhého stupně. V prvním bloku se zaměřuji nad hledáním znaků secese s procházkou k architektuře v Praze. Druhý blok se věnuje poznáváním secesních šperků a jeho tvorbě. Třetí blok je zaměřený na architekturu a tvorbu modelu. Poslední, čtvrtý blok se věnuje tématu vernisáže a její přípravy a celkové reflexe všech bloků.
Slunce na 1. stupni ZŠ
VÁŇOVÁ, Aneta
Má diplomová práce se zabývá problematikou Slunce. První část práce je věnována hvězdám, vzniku Slunce, vývoji a budoucnosti, stavbě Slunce, aktivitám Slunce, pohybu, jeho vlivu na planetu Zemi, dále magnetickému poli Slunce, zkoumání Slunce a sluneční mytologii. V neposlední řadě je zde stručně rozebráno RVP ZV a ŠVP vybraných škol. Druhá část práce je věnována výzkumu znalostí žáků, odučení mé vzorové hodiny, zhodnocení vstupních a výstupních dotazníků a porovnání výsledků mezi sebou.
Tvorba pracovních listů do předmětu Chov zvířat pro SŠ zemědělského zaměření
Matoušková, Anna
Bakalářská práce se zabývá problematikou pracovních listů a jejich použitím ve výuce odborných zemědělských předmětů. Tvorba pracovních listů je časově náročná činnost, přesto však jejich využívání přináší mnohá pozitiva. Tato bakalářská práce poukazuje na jejich využitelnost v konkrétním předmětu chov zvířat. V teoretické části je stručně vymezen předmět chov zvířat a materiální didaktické prostředky, které v něm lze uplatnit. Jsou zde shrnuty základní charakteristiky pracovních listů, jejich náležitosti, typy otázek a učebních úloh a možnosti využití ve výuce. Praktická část představuje možnosti využití pracovních listů pro žáky a metodických listů pro učitele v souvislosti s předmětem chov zvířat. V práci jsou uvedeny 3 pracovní listy pro žáky, metodické listy a řešení pracovních listů pro učitele, jako ukázka možného variabilního využití, sestavení a struktury napříč celým předmětem dle potřeb učitelů i žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.