Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice
Sova, Matouš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice" analyzuje politickou komunikaci v předvolební prezidentské kampani v České republice. Politické instituce jsou stále více závislé na masových a nových médií. Pojem politainment tvoří v současné době nedílnou součást politického zpravodajství. Hlavním cílem této práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů usilujících o úřad prezidenta České republiky, Andreje Babiše a Petra Pavla. Primárně jsem se zaměřil na vystoupení obou kandidátů v televizních debatách na České televizi, FTV Prima a TV Nova, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímal jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na tyto zvolené otázky: Jakou roli zaujímá politická komunikace v politice? Jak se proměňuje její podoba od 90. let? Co si představit pod pojmem "politainment"? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Jaká byla nastolována témata během prezidentských kampaní? Odstartovaly historické první přímé prezidentské volby vroce 2013 začátek politainmentu u nás? Patří zábava do politiky a kdy je přiblížení lidem skrze zábavu únosné a co už je za hranou?
Volební kampaň Volodymyra Zelenskeho z roku 2019 jako odezva na požadavky ukrajinské společnosti
Shvets, Oleksii ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje volební kampani Volodymyra Zelenskeho, konkrétně otázce, zda byla značka Volodymyra Zelenskeho vytvořena během volební kampaně před prezidentskými volbami na Ukrajině v roce 2019. Pokud taková značka byla vytvořena, pak zda byl úspěch Volodymyra Zelenskeho ve volbách výsledkem pouze marketingových technik spojených s brandingem, nebo zda byla úspěšná značka kandidáta Zelenského nejen výsledkem kompetentního použití marketingových technik, ale také výsledkem reflexe požadavků veřejnosti na klíčové společensko-politické otázky. V teoretické kapitole se zabýváme teorií brandingu v politice a zdůrazňujeme hlavní charakteristiky, které by měla moderní politická značka mít. Ve druhé kapitole představujeme klíčové společensko-politické problémy, které znepokojovaly veřejnost v předvolebním období a přímo ovlivňovaly průběh kampaně. V další kapitole představíme několik klíčových faktorů a událostí, které nelze zařadit mezi problematické jevy, ale které rovněž pomohou pochopit důvody Zelenského volebního vítězství. V další kapitole se budeme zabývat volební kampaní Volodymyra Zelenského a odpovíme na otázku, zda byla vytvořena Zelenského politická značka. V poslední kapitole porovnáme volební rétoriku Zelenského a jeho týmu, abychom analyzovali, zda kampaň zohledňovala...
Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021
Staněk, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce "Významy slova populismus a jejich proměny v české politické debatě 2013-2021" se zabývá tím, jak bylo zobrazováno slovo populismus a slova od něj odvozená v českých médiích mezi lety 2013 a 2021, a sice se zaměřením na období politických kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny PČR. V teoretické části práce jsou nejprve shrnuty hlavní koncepty, kterými se zabývá současné akademické bádání o tomto fenoménu, tedy teorie populismu jako tenké ideologie, politického diskurzu a sociokulturního fenoménu. Dále je představen dobový kontext zkoumaného období včetně hlavních politických aktérů, průběhu volebních kampaní a témat, které se během zkoumaného období objevovaly v politicko-mediální debatě. V metodologické části je představena použitá metoda výzkumu, tedy Berelsonova obsahová kvantitativní analýza, shrnuty jsou i její základní limity. Praktická část nejprve představuje samotný výzkum a jeho parametry, včetně předem stanovených hypotéz a výzkumné otázky, se kterými pracuje. Následně jsou představeny výsledky, které jsou konfrontovány s hypotézami a je hledána odpověď na výzkumnou otázku. Mezi hlavní zjištění praktické části práce patří odhalení rozporu mezi akademickými definicemi populismu a významy, které jsou mu přisuzovány v českých médiích. Dalším zajímavým získaným...
Financování volebních kampaní v judikatuře Nejvyššího soudu USA
Vagenknecht, Milan Kristian ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Financování volebních kampaní v judikatuře Nejvyššího soudu USA Diplomová práce se zabývá vývojem judikatury Nejvyššího soudu USA k financování volebních kampaní. Zvláštní pozornost přitom věnuje otázce ústavnosti výdajových a příspěvkových finančních limitů. Jejím hlavním cílem je důkladné zmapování této judikatury za účelem analýzy toho, jakým způsobem funguje tamní regulace financování volebních kampaní, jež je značně odlišná od těch, které najdeme nejen v Česku, ale i v Evropě. Autor se přitom zaměřuje především na poskytnutí vhledu do více recentní části americké judikatury, která systém regulace významně rozvolnila, a to zejména ohledně finanční účasti právnických osob na volebních kampaních. Autor práci rozděluje na čtyři části. Přičemž v první části čtenáře seznamuje se základními instituty a koncepty, které se k americkému právu financování volebních kampaní vztahují a ty následně porovnává s jejich českými protějšky, aby usnadnil pochopení následujících tří částí, které se již věnují samotné judikatuře. Zvláště se pak věnuje různorodým pojetím korupce. Tato část se přitom věnuje i otázkám v rovině de lege ferenda, tj. efektivitě finančních limitů uvalených na kandidáty a jejich dopadům na kompetitivnost voleb a hodnotovým východiskům, které k jejich zavedení, resp. proti nim vedou a jak...
Proměna demokracie v digitálním věku: Cambridge Analytica & Facebook skandál
Tomšů, Adriana ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Mejstřík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace demokracie k vzrůstajícímu vlivu digitalizace. Nejprve je v úvodní části zasazen kontext do probíhající debaty o dané problematice v rámci odborné veřejnosti. Poté jsou představeny stěžejní obavy o demokracii v digitálním věku, postoje ze strany optimistů i pesimistů a možnosti využití sociálních sítí v rámci politických kampaní. Následně praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie. Vybranou případovou studií je zneužití dat v rámci brexitové kampaně známé také pod názvem "skandál Cambridge Analytica & Facebook". Závěrečná část se zabývá reakcí ze strany Evropské unie a postoji k současným opatřením. Cílem práce je poukázat na problematiku zneužití digitálních platforem v rámci politických kampaní a narušení základních principů demokracie. Práce hledá odpověď na v úvodu vytečenou hlavní výzkumnou otázku: "Můžeme považovat způsob, jakým reagovala Evropská unie k vzrůstajícímu vlivu technologií v rámci politických kampaní za dostatečný?". Na základě získaných dat a detailního rozboru dané případové studie dochází tato práce k závěru, že současná opatření v souvislosti s problematikou zneužití osobních dat nejsou dostačující a digitalizace by měla být vybrána jako jedna z hlavních priorit v rámci...
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Analýza negativních kampaní lídrů vybraných politických stran na sociální síti Facebook před volbami do PS PČR v roce 2021
Mrázek, Patrik ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...
Korupce v předvolebním diskurzu voleb do poslanecké sněmovny v roce 2010
Kubovcová, Hana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tím, jak proměna občanské veřejnosti a médií souvisí se stavem politické komunikace. Teoretická část definuje pojem veřejnost a roli médií v demokracii a zasadí práci do příslušného kontextu. Empirická část je zaměřena na pojem korupce a tím, jak ho tři vybrané politické strany (ČSSD, ODS, VV) zasadily do svých volebních programů pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Tradiční pojetí definuje veřejnost jako opak soukromé sféry a současně jako prostor nezávislý na státu, který umožňuje jeho kontrolu. Moderní média se stále snaží fungovat jako hlídací pes demokracie, ale stále ve větší míře se stávají nositeli konformity a pokleslého vkusu. Více než na obsahovou a jazykovou stránku volebních programů se současná média zaměřují na náklady volební kampaně a skandály politických představitelů. Politické elity tento vývoj vnímají a podřizují se mu. Být mediálně líbivý znamená více než kvalitně zpracovaný a prezentovaný volební program. Existence korupce je tradičně spojována se vznikem státu, státním zřízením, vládou, politikou a mocí. Politické strany korupci v roce 2010 stanovily jako klíčový bod svých volebních programů. Textová analýza poukazuje na specifické faktory persvazivní komunikace, jako je například emotivnost, hodnotící slova, rétorika my vs. oni a tak...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.