|
Společensko-ekonomické proměny spolků "v kopaný míč cvičících" a vznik fotbalových klubů v pražských městech a předměstích před Velkou válkou
Kužel, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent)
Nejpopulárnější hra na světě pronikla na území Čech už v posledních desetiletích 19. století, kdy zejména v pražských městech a předměstích vznikalo velké množství českých i německých spolků, provozujících novou hru zvanou "football", původem z Anglie. Náhlé a dlouhotrvající přerušení pozitivního vývoje mladého sportu mobilizací v létě 1914 a hluboké politické a společenské změny po skončení konfliktu izolovaly předválečné dění a vytvořily z něj unikátní reliktní prostředí, které vytváří hlavní zdroj námětů práce. Sportovní výkony však kapitoly ponechávají stranou a snaží se popsat dobu vrcholící po roce 1900, kdy dochází ke zrození profesionálního hráče na úkor nadšeného amatéra a k dotváření klubových loajalit na základě národnosti nebo společenského zařazení diváka. K dosažení komplexního pohledu nelze vynechat ani popis ideového směřování a ekonomiky spolků, místopis pražských plácků nebo vztahy největších klubů SK Slavie, AC Sparty, SK Viktorie Žižkov a DFC Prag, lakmusového papírku postojů české společnosti k německému etniku. Klíčová slova Fotbal, Praha, Češi, Němci, Slavia, Sparta, Velká válka
|
|
Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Drobná, Šárka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem "Sparta" na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý "mýtus Sparty". Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
|
|
Komunikační aktivity sportovního klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. v letech 2009-2011
Soukup, Tomáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
V úvodních kapitolách této práce charakterizuji jednotlivé složky marketingového a komunikačního mixu a přibližuji nejdůležitější okamžiky historie klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. Hlavním cílem této práce je pak analýza a zhodnocení hlavních faktorů marketingové komunikace a metod public relations tohoto klubu v období 2009-2011 vedoucích k závěru, že je Sparta z tohoto hlediska nejlépe fungujícím klubem v České republice. Toho je dosaženo ilustrováním vývoje počtu diváků na utkáních a fanoušků na sociální síti Facebook a jeho následném srovnání s kluby hrající nejvyšší českou fotbalovou soutěž.
|
|
Společensko-ekonomické proměny spolků "v kopaný míč cvičících" a vznik fotbalových klubů v pražských městech a předměstích před Velkou válkou
Kužel, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent)
Nejpopulárnější hra na světě pronikla na území Čech už v posledních desetiletích 19. století, kdy zejména v pražských městech a předměstích vznikalo velké množství českých i německých spolků, provozujících novou hru zvanou "football", původem z Anglie. Náhlé a dlouhotrvající přerušení pozitivního vývoje mladého sportu mobilizací v létě 1914 a hluboké politické a společenské změny po skončení konfliktu izolovaly předválečné dění a vytvořily z něj unikátní reliktní prostředí, které vytváří hlavní zdroj námětů práce. Sportovní výkony však kapitoly ponechávají stranou a snaží se popsat dobu vrcholící po roce 1900, kdy dochází ke zrození profesionálního hráče na úkor nadšeného amatéra a k dotváření klubových loajalit na základě národnosti nebo společenského zařazení diváka. K dosažení komplexního pohledu nelze vynechat ani popis ideového směřování a ekonomiky spolků, místopis pražských plácků nebo vztahy největších klubů SK Slavie, AC Sparty, SK Viktorie Žižkov a DFC Prag, lakmusového papírku postojů české společnosti k německému etniku. Klíčová slova Fotbal, Praha, Češi, Němci, Slavia, Sparta, Velká válka
|
| |
|
Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Drobná, Šárka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem "Sparta" na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý "mýtus Sparty". Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
|
| |
|
Komunikační aktivity sportovního klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. v letech 2009-2011
Soukup, Tomáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
V úvodních kapitolách této práce charakterizuji jednotlivé složky marketingového a komunikačního mixu a přibližuji nejdůležitější okamžiky historie klubu AC Sparta Praha fotbal, a.s. Hlavním cílem této práce je pak analýza a zhodnocení hlavních faktorů marketingové komunikace a metod public relations tohoto klubu v období 2009-2011 vedoucích k závěru, že je Sparta z tohoto hlediska nejlépe fungujícím klubem v České republice. Toho je dosaženo ilustrováním vývoje počtu diváků na utkáních a fanoušků na sociální síti Facebook a jeho následném srovnání s kluby hrající nejvyšší českou fotbalovou soutěž.
|
|
Srovnání obrazu fanouškovské kultury v mainstreamových médiích a fanouškovských médiích
Huk, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Sportovní fanoušci jsou nedílnou součástí sportovních utkání jak ve světě, tak v České republice. Masová média o nich dnes píší víc než dříve. A začíná to být i naopak. I samotní fanoušci dnes mají vlastní možnosti, jak komunikovat s širokým publikem a dokonce i hodnotit novináře samotné. Práce rozebírá na příkladu fotbalového derby Slavia Praha - Sparta Praha hraném na stadionu Evžena Rošického na Strahově v roce 2008 a narušovaném fanoušky obou klubů a policií, jak o daných událostech referovala mainstreamová média (deník Sport, on-line deník iDnes.cz, Česká televize) a jak o nich informovala média samotných fanoušků - fanouškovské weby, fanouškovské magazíny. Tyto dva mediální obrazy, mainstreamový a fanouškovský, byly porovnány s cílem zjistit, jak moc se liší.
|
|
VÝCHOVA VE STAROVĚKU U XENOFONA
LUZAR, Kamil
Práce se zabývá výchovou ve starověku, přímo ve starověkém Řecku v období od roku 428 ? 354 př. n. l. Dále popisuje dějová období městských států Starověkého Řecka, včetně chronologických událostí. V tomto období se věnuje starověkému spisovateli Xenofonovi z Athén. Zde se věnuje zejména Xenofonovu životu, představením a rozboru jeho díla. Dále se věnuje také životu a dílu antického filozofa Sokrata a jeho vztahu s Xenofonem.
|