Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypu
Pajerová, Hedvika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. Dále uvádím teoretický základ pro sémiotickou analýzu a závěry výzkumu pro účely své druhé diplomové práce, ve které se zabývám komunikací značky Staropramen. V praktické části práce analyzuji logo značky Staropramen, které rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v podkladech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, oneirologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících...
Mediální obraz společnosti Apple v českých internetových médiích za života Steva Jobse a po jeho smrti
Nováková, Věra ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o mediálním obrazu společnosti Apple ve vybraných českých internetových médiích. Představuje společnost Apple, její vývoj a osobnost Steva Jobse. Teoretický rámec práce tvoří sémiotika a hlavní metodu sémiotická analýza. V práci jsou představena také česká internetová média iDnes.cz a jablickar.cz. Tato média slouží jako zdroje článků, na nichž je provedena právě sémiotická analýza a následná komparace. Výsledkem práce je zjištění, že v článcích vydaných po Jobsově smrti míra pozitivity hodnocení a zobrazování produktů společnosti Apple klesá v porovnání s články vydanými za Jobsova života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Krajiny paměti ve středoevropské literatuře - Halič a Bukovina
Iljašenko, Marie ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Diplomová práce Krajiny paměti ve středoevropské literatuře - Halič a Bukovina se zabývá vztahem mezi krajinou, textem, pamětí a kulturní identitou. Vymezuje a zkoumá paměťové konstrukty, které se ve spojení s těmito regiony objevují v německy psané, polské a ukrajinské literatuře pomocí kulturně-sémiotického a literárně-komparatistického přístupů. Těmto dvěma přístupům jsou věnovány první dvě kapitoly, které jsou především teoretické. Jádro práce tvoří beletristické a básnické texty. Řazení textů zčásti kopíruje průběh vzniku paměťových konstruktů, k nimž dochází postupně ve všech třech literaturách. Vznikají po té, kdy Halič a Bukovina přestávají být součástí některého ze státních celků. Práce je členěná tématicky, součásti každé kapitoly je část věnovaná německy psané, polské a ukrajinské literatuře. První kapitola se zabývá haličskou a bukovinskou imaginární topografií, geografií a symbolickými mapami. Tématem druhé je kulturní identita, která se o paměťové konstrukty opírá. Třetí kapitola je věnovaná nejrůznějších mýtům, konstruktům a literárním fenoménům, které se podílely na vzniku obrazu Haliče a Bukoviny jako krajin paměti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.