Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Science and Technology in Media
Gellnerová, Zuzana ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This thesis deals with the influence of Media, especially New Media, on the field of Science and Technology. It defines basic media terms and warns that Media may represent an excellent mean of Science and Technology promotion. On the other hand, they are very powerful and can distort reality and manipulate with humans. There are explored several examples in the thesis, too. The conclusion outlines a possible view on the interconnection of Science, Technology and Media in the future.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Falathová, Katarína ; Jemelka, Vojtěch (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Areál Prírodovedeckej fakulty Univerzity Palackého má potenciál vytvoriť novú podobu dnes priemyselnej oblasti Holice. Lokalita na pomedzí mesta a krajiny môže byť prostriedkom pre vytvorenie akéhosi centra vzdelania pre akademické prostredie ako aj pre miestnych obyvateľov.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Hermanová, Ada ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní objekt kampusu Univerzity Palackého v Olomouci vychází z okolní krajiny a přírody . Vytváří reprezentativní prostory univerzity a také zvyšuje potenciál budoucí atraktivity areálu nacházejícího se na přelomu města a volné krajiny v návaznosti na zelenou rekreační osu Olomouce.
Narození
Piskova, Olena ; Klímová, Barbora (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je pokračováním mého tématu „Proč?“, zároveň zahrnuje téma člověka a okolí. Začala jsem se zajímat o kontroverzní téma geneticky modifikovaných organismů, genetického inženýrství. Našla jsem v tom osobní příběh. Nyní je těžké se vyjádřit k tomu, do jaké míry jsou tyto výzkumy důležité, ale neměli bychom se zastavovat krok před budoucností.
Městský blok mezi ulicemi Údolni, Úvoz, Tvrdého, Všetičkova a Jiřikovskeho v Brně Podtitul: Ulice Údolni - urbanistické otazníky
Jánošíková, Zuzana ; Todorov, Petr (oponent) ; Hybská, Bohumila (vedoucí práce)
Mým prvním zadáním bylo řešit ulici Údolní z hlediska urbanismu. Vytipovat kladné a záporné oblasti a místa. A navrhnout jejich řešení i v návaznosti na historii. Po analýzách a důkladném prozkoumání ulice, jsem našla několik nedostatkových míst. Prvním je prostor naproti Obilnému trhu + areál ombudsmana. Podle mého názoru se tato stavba sem nehodí a nahradila bych ji bytovými domy s obchodním parterem, tak jak tomu bylo i v minulosti. V nedávné době vybudovaná zahrada, která spojuje park na Obilném trhu a Špilberk je úžasná věc, jak spojit dva sice odlišné, ale krásné typy parků. Přinese to i více života do této oblasti. Druhým nevyhovujícím místem je dnes již zastaralá porodnice na Obilném trhu. Z hlediska její funkce mi přijde líto ji nahrazovat obyčejným bytovým domem, a proto jsem volila domov pro seniory s poliklinikou. Proč odsouvat staré lidi z centra? Některým seniorům to vyhovuje a myslím, že bychom je v tom měli podporovat. Třetím bodem je areál VUT na křížení ulic Údolní a Úvoz. Mé hlavní téma diplomové práce. Dlouho jsem si lámala hlavu s tím, jak celý tento areál pojmout. Jedná se o obrovský areál v centru Brna, kde není život, a tak jsem se rozhodla ho tam přivést. A myslím, že pomocí studentů a mladých lidí, kteří začínají svou kariéru, se mi to povede. Hlavní funkcí areálu je tedy škola, vzdělávání a věda. Do starého křídla na ulici Údolní přemisťuji Favu. S tímto přemístěním již počítá i vedení VUT, protože mají nedostatečné prostory, které jsou ve špatném stavu. K tomuto křídlu přistavuji stavbu, ve které je nová moderní aula, knihovna a nové studijní oddělení s vedením školy. V druhém historickém křídlu na ulici Úvoz se odehrává něco jako nový start pro studenty po škole. V budově se nachází pronajímatelné pracovní místa, zasedací místnosti, či plochy na rozjetí svého podnikání, neboli coworking. Jednoduchá stavba na ulici Tvrdého nám zajišťuje jazykové vzdělání v podobě jazykové školy. Stávající ústav soudního lékařství zanechávám, ale ráda bych mu změnila funkci na základní umělecká škola. A jelikož areál se mi jevil jako velký a špatně uchopitelný, rozhodla jsem se pro oddělení kousku, kde mi vzniká budova kolejí. S doprovodnými funkcemi jako je bistro, cukrárna, pekárna, minimarket apod. Naproti této stavbě v areálu mi vznikla stavba s názvem inkubátory v novém. V přízemí se nachází pronajímatelné prostory spolu s coworkingem. Tři věže, které mi vystupují nad přízemní patro, jsem využila pro inkubátory, tedy prostory pro pronájem pro tym kteří by rádi rozjeli svůj bussines. Inkubátory i coworking jsou založeny na ideji pomoct mladým lidem se svými nápady a plány. Umožnit jim levné pracovní místo, kde by mohli začít tvořit. Předposledním bodem je svah u Kraví hory, který skýtá krásné prostředí a byla by ho škoda nevyužít. Doplňuji sem menší bytové domy a rodinné domky s ateliérem. Posledním prostorem je budova a okolí stávající Brněnky na náměstí Míru. K doplnění celkového dojmu mého návrhu, bych sem ráda doplnila obchod s novou restaurací. A bytový dům s obchodním parterem.
Posvítit si do tmy
Lukášová, Veronika ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Hojstričová,, Jana (oponent) ; Armutidisová, Irena (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku vztahu umění, vědy a fotografie v současném kontextu kultury s konkrétním praktickým výstupem, zkoumajícím hranice možného přesahu fotografií částicové fyziky do umění. Práce je řešena v jasně definovaných tématických oddílech, které zkoumají problematiku v širších teoretických souvislostech, aby tak vyvořily východisko konkrétního praktického výstupu. První oddíl zkoumá obecněji doménu zobrazení a možnosti vztahu mezi zobrazením vědy a umění. Druhý zkoumá roli mnohoznačného média fotografie jako nástroje vědy i umění. Třetí se zabývá evolucí subatomárního zobrazení a problémy spojenými s reprezentací neviditelného jevu. Čtvrtý pak koncepčními a epistemickými shodami mezi uměním a vědou, jejich dialogu ve formě Sci-Art. Pátá praktická část pak představuje umělecké výstupy, které odráží kritické zapojení teoretických východisek dosažených během zkoumání tématu a zároveň propojují teoretický výzkum s praktickým. Vycházím především z teoretických zdrojů, které byly publikovány v anglo-americkém kontextu, kde je tato problematika zkoumána v odborné literatuře. Časově se práce pohybuje od 90. let 20. století do součastnosti.
Postava učence ve filozofii Friedricha Nietzscheho
Svoboda, Lukáš ; Chavalka, Jakub (vedoucí práce) ; Novák, Aleš (oponent)
Tento text se zabývá zkoumáním postavy učence ve filosofii Friedricha Nietzscheho. Hlavním cílem je analyzovat, jak Nietzsche chápe učence, jejich roli ve společnosti a jejich vztah k vědě a pravdě. Práce zkoumá Nietzscheho kritiku vědy a logiky jako nástrojů moci a sociálních struktur a jak tato perspektiva ovlivňuje jeho celkový pohled na vědecké poznání a objektivitu. Podrobně se věnuje Nietzscheho rozlišení mezi "vůlí k pravdě" a "vůlí k nepravdě" a jejich propojením v kontextu jeho filosofie. Dále prác Nietzscheho pohled na učence, jejich omezení a vliv na kulturní a intelektuální prostředí, a porovnává tuto figuru s ideálem "génia" nebo "svobodného ducha". Součástí práce je rovněž diskuse o historismu a vědecké objektivitě v Nietzscheho filosofii. Na základě důkladného zkoumání Nietzscheho textů a související sekundární literatury práce poskytuje komplexní pohled na Nietzscheho kritiku a přístup k těmto klíčovým filosofickým tématům.
Širým světem Stanislava Nikolaua. Zeměpisný magazín 1924 - 1944
Ulipová, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá časopisem Širým světem, který řídil Stanislav Nikolau (1878- 1950), výrazná osobnost našeho veřejného života za první republiky. Na základě historické analýzy primárních zdrojů, které byly zařazeny do kontextu studiem sekundární literatury, práce doplňuje charakteristiku Nikolauovy osobnosti. Pozornost je věnována jeho názorové orientaci, jež vychází z myšlenek nacionální pravice, se silným protikomunistickým směřováním. Dále si všímá Nikolauovy role ve vedení českého fašistického hnutí Vlajka i antisemitské rétoriky. Práce představuje jeho bohatou činnost na poli pedagogickém, publicistickém i editorském a neopomíjí ani jeho odborné působení, vždy úzce provázané s geografií. Jádro práce představuje rozbor populárně-naučného periodika Širým světem, zeměpisného magazínu, který Nikolau založil v roce 1924 pro čtenáře z řad mládeže. Tomu odpovídal i obsah, přinášející dobrodružné příběhy, povídky i původní cestopisné reportáže, ve kterých se mimo houževnatosti lidského ducha odráží i různorodost geografických podmínek přítomných zejména na mimoevropských kontinentech. Obsah časopisu se tematicky dále rozvíjel a měnil v rámci preferencí Nikolaua, který reflektoval vzrůstající zájem čtenářské obce i rychle se měnící atmosféru na evropském kontinentě. Opomenut není ani...
Analýza vizuálních komponentů v učebnicích přírodopisu pro základní školy v tématu zoologie obratlovců
Šindelářová, Barbora ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vizuálními komponenty v učebnicích přírodopisu pro základní školy, se zaměřením na téma zoologie obratlovců. Cílem práce bylo provést kvantitativní analýzu komponentů v učebnicích přírodopisu pro základní školy se schvalovací doložkou MŠMT a zjistit, do jaké míry se vyskytují různé kombinace vizuálních prvků. Analyzovány byly jednotlivé parametry vizuálních komponentů, jako jsou typ, forma, funkce, úhel či vzdálenost prvků. Metoda kvantitativní analýzy umožnila systematické zhodnocení komponentů v hodnocených učebnicích. Výsledky prokázaly, že většina obrázků v těchto přírodovědných učebnicích je stejná a často se vyskytuje výrazná uniformita. To naznačuje, že vizuální komponenty jsou nedostatečně využívány pro podporu učení. Získané poznatky by tak mohly sloužit jako východisko či podpůrný materiál pro vylepšení vizuálního zpracování učebnic přírodopisu nejen pro základní, ale i střední školy.
Badatelský kroužek pro děti ve volnočasové činnosti
Šulcová, Alena ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím badatelsky orientované výuky v zájmové činnosti v rámci volnočasových aktivit v oblasti přírodních věd, zejména chemie. V současné době je patrný trend začínat s badatelskými aktivitami a budováním vztahu k přírodním a technickým vědám ve velmi raném věku žáků. V teoretické části popisuje principy a formy badatelsky orientované výuky a jejich realizaci, podmínky kvalifikace lektora a bezpečnosti práce při experimentech v zájmové činnosti, rozvoj potenciálu žáků v mladším školním věku, specifika tohoto vývojového období žáků a podrobně charakterizuje volnočasové aktivity a jejich vymezení vůči formálnímu vzdělávání. Součástí praktické části je lokální průzkum přístupnosti badatelsky orientovaných kroužků v okrese Polepy a Libochovice. Empirická část obsahuje ověřené návrhy pěti setkání badatelského kroužku přírodovědného zaměření pro žáky mladšího školního věku. Příprava umožnuje prezenční i distanční formu a uvádí dostupnost a cenový rozpočet materiálu, rizika a bezpečnost práce s pomůckami, jasně daný cíl každého setkání a detailní popis činnosti badatelsky orientované činnosti žáků, včetně otázek a možných hypotéz s jejich ověřením. Činnosti byly navrženy tak, aby vycházely z běžného života žáků a využívají pomůcek, které jsou běžně dostupné a žáci je dobře...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.