Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny
Černá, Tereza ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografie
Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex
Krystýnová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce "Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex" se zabývá vizuální reprezentací reality rozvojových zemí, konkrétně afrického kontinentu. Afrika se na stránkách českého tisku neobjevuje příliš často, přestože čtenáři o informace z dění na tomto kontinentě projevují zájem. Protože žijeme v době intenzivního působení vizuálních vjemů na člověka a právě fotografie je médium schopné emotivně přibližovat každodennost afrického kontinentu, analyzuje předkládaná bakalářská práce obrazové materiály (fotografie) s africkou tematikou, které se objevily v časopise Týden a Reflex v roce 2005 a v roce 2009. Stěžejní částí práce je analýza fotografií, která mapuje, jakým způsobem tato periodika ve sledovaném období prezentují dění v Africe. Jako metodu práce jsem zvolila kvantitativní obsahovou analýzu fotografií otištěných v časopisu Týden a Reflex na základě analýzy ročníku 2005 a 2009 obou periodik. Teoretický rámec práce je shrnut v prvních třech kapitolách. První kapitola pojednává o členění Afriky. Druhá kapitola práce je věnována fotografickému obrazu v dnešním světě a historii zobrazování Afriky českými fotografy. Kapitola třetí se zabývá reprezentací rozvojových zemí v médiích a problematikou stereotypizace. Vizuální analýza se bude snažit ukázat, zda existují ustálené způsoby...
Převod barevných obrázků na černobílé
Pospíšil, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Černobílé obrázky nebyly nikdy nahrazeny těmi barevnými, a pravděpodobně také nikdy nebudou, protože jsou v mnohých oblastech nepostradatelné. V této práci byly zvoleny tři metody pro převod barevných obrázků na černobílé. Tyto metody byly následně implementovány. V rámci práce vznikla také testovací sada 24 HDR obrázků, která byla spolu s existující sadou 24 LDR obrázků použita pro otestování a posouzení vlastností implementovaných metod. Tyto metody byly také srovnány z hlediska přesnosti a preferencí pomocí dotazníku.
Editor EXIF a IPTC údajů z fotografií
Kužel, Jan ; Samek, Jan (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací programu, který slouží k editaci EXIF a IPTC údajů u fotografií formátu jpeg. Aplikace dále umožňuje zobrazování náhledů fotografií, úpravu fotografií pomocí zásuvných modulů, promítání fotografií a vyhledávání fotografií s využitím pokročilých voleb, mezi které patří i GPS souřadnice se zadaným rozsahem.
Skládání fotografií stejné scény s různou expozicí, HDR
Šmida, Vladimír ; Juránek, Roman (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
High Dynamic Range Imaging (HDRI) predstavuje expandujúcu sféru spracovania obrazu s netriviálnymi závislosťami k rôznym oborom ako syntéza obrazu, počítačové videnie, digitálna fotografia. Táto bakalárska práca sa zaoberá práve využitím HDRI v digitálnej fotografii. Konvenčné fotoaparáty dnes nie sú schopné zaznamenať plný tonálny rozsah scény. Preto ak chceme zachytiť scénu s vysokým dynamickým rozsahom, musíme zvoliť nastavením expozície iba časť tónov, ktoré budú korektne zachytené. Ostatná časť fotografie ostáva bez kresby. Metódou predstavenou a implementovanou v rámci tejto práce je možné na základe viacerých rôzne exponovaných fotografií vytvoriť HDR obraz odrážajúci reálne hodnoty tónov.
Rekonstrukce 3D scény z obrazových dat
Hejl, Zdeněk ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje rekonstrukci 3D scény z fotografií a videozáznamů za pomocí přístupu Structure from motion. Na základě této metody byl implementován program schopný automatické výroby mračen bodů a polygonální sítě z běžných fotografií a videozáznamů. Program využívá řadu existujících i vlastních řešení, které jsou přehledně spojeny do jednoho snadno spustitelného celku. Dílčími kroky rekonstrukce jsou: detekce význačných bodů pomocí algoritmu SIFT, porovnávání snímků, algoritmus Bundle adjustment, stereoskopické algoritmy a výroba polygonálního modelu z mračna bodů pomocí knihovny PCL. V implementaci jsou využity programy Bundler a PMVS. K výrobě polygonálních modelů byl využit algoritmus Poisson surface reconstruction, dále jednoduchá triangulace a vlastní metoda rekonstrukce založená na segmentaci rovin.
Hoře
Měchura, Mojmír ; Cseres, Jozef (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Multimediální instalace kombinující fotografii, hudbu a ruchy, znázorňující příběh vraha a oběti, od jejich seznámení až po smrt v pěti stěžejních bodech.
Podnikatelský záměr pro prodej fotografií a ilustrací přes fotobanky
Šlechtová, Nikola ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vypracováním podnikatelského plánu na prodej fotografií a ilustrací přes fotobanky. Teoretická část vymezuje základní záležitosti týkající se podnikání, podnikatelského plánu a fotobank. Praktická část se zaměřuje na analýzu prostředí a vypracování podnikatelského plánu na základě výsledků analýz. Podnikatelský plán se skládá z marketingového, operačního a finančního plánu, součástí je také posouzení rizikovosti a reálnosti návrhů.
Nástroje, možnosti a využití fotomanipulace
Antalová, Blanka ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na komplexní zachycení problematiky fotografické manipulace. Jsou v ní nejprve představeny produkční a postprodukční nástroje, které se k manipulaci s fotografiemi používají - konkrétně fotomontáž, retuš a techniky vytvoření určité iluze již při samotném fotografování. Poté budou zhodnoceny možnosti, kterých lze pomocí těchto postupů v očích diváka dosáhnout. Pozornost je následně věnována konkrétním případům zmanipulovaných fotografií napříč dvacátým a jednadvacátým stoletím, které vyvolaly ohlas ve společnosti, a to nejprve v éře analogové a poté digitální fotografie. Na závěr autorka na několika praktických příkladech demonstruje některé postprodukční možnosti úprav digitálních fotografií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.