Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hudební činnosti a adaptace dětí s OMJ na 1. stupni ZŠ
Nehilčová, Nikola ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem (dále žák s OMJ). Jedná se o aktuální téma, které je vhodné pro dosažení školního a sociálního úspěchu žáků s OMJ. Teoretická část popisuje situaci žáků s OMJ v České republice, dále rozlišuje pojmy žák s OMJ a žák cizinec. Zařazení hudebních činností je popsáno jako účinný prostředek pro učení nového jazyka a opírá se o RVP Z Předmětem praktické části je zařazení hudebních činností do speciálních hodin určených pro žáky první třídy odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je vytvořit funkční, didakticky a obsahově zaměřenou pomůcku pro učitele žáků s na prvním stupni ZŠ v návaznosti na knihu Třída zpívá ÍÁÍÁ: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování od Mileny Kmentové. Pomůcka je ověřena pomocí akčního výzkumu se žáky s OMJ na státní základní škole KLÍČOVÁ žáků hudební činnosti odlišný mateřský jazyk výuka českého jazyka
Úskalí při vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni základních škol v České republice
Kotas, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce, která je zde předkládána, je pojmenována Úskalí při vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni v českých základních školách. Daná práce má speciálně pedagogický charakter, neboť žáci s odlišným mateřským jazykem spadají do kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Diplomová práce má za cíl analyzovat a vymezit aktuální možnosti vzdělávání ukrajinských žáků-uprchlíků jako žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy z pohledu pedagogů daných dvou krajů - kraje Praha a Moravskoslezského kraje včetně ukrajinské žákyně a jejího zákonného zástupce. Teoretická část diplomové práce definuje legislativním rámec migrace a možnosti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem včetně ukrajinských žáků. Dále pak přibližuje pojetí vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy a osvojování učiva matematiky netradiční Hejného metodou. Empirická část diplomové práce popisuje samostatný výzkum, ve kterém jsou prostřednictvím smíšeného výzkumného šetření analyzovány aktuální možnosti vzdělávání ukrajinských žáků na 1. stupni základní školy včetně spolupráce se zákonnými zástupci těchto žáků. Ve výzkumném šetření bylo využito techniky dotazníku, polostrukturovaného rozhovoru, volného rozhovoru, nestandardizovaného testu zaměřeného na znalosti v...
Zapojení ukrajinských žáků do výuky na 1. stupni základní školy
Zrnová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zapojení ukrajinských žáků 1. stupně ZŠ do výuky v rámci vzdělávacího systému českých škol. Práce je zaměřena především na žáky, kteří do českých základních škol přicházejí z důvodu rusko-ukrajinského válečného konfliktu. Cílem práce je identifikovat situace a způsoby, jak se tito žáci zapojují do výuky a následně analyzovat činitele, kteří mají na zapojení vliv. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními teoretickými poznatky. První kapitoly se věnují definici klíčových pojmů a aktuální legislativě vztahující se ke vzdělávání ukrajinských žáků. Následující kapitoly popisují proces, kterým žáci z Ukrajiny při zařazení do vzdělávání procházejí. Teoretickou část diplomové práce uzavírá kapitola zkoumající možnosti podpory ukrajinských žáků plynoucí z příslušné legislativy. Praktická část diplomové práce je založena na mnohočetné případové studii čtyř vybraných základních škol, jejímž cílem je popsat situace a způsoby, jakými se žáci z Ukrajiny ve zvolených školách do výuky zapojují. Prostřednictvím kombinace pozorování žáků v průběhu vyučování a rozhovorů s učiteli bylo zjištěno, že zapojení ukrajinských žáků se pohybuje na průměrné až vysoké úrovni, jak je podrobně diskutováno v závěru praktické části. Na základě získaných dat jsou v závěrečné části práce...
Jazykové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni základní školy
Sabolčiková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce "Jazykové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni základní školy" je analýza jazykových dovedností žáků mladšího školního věku s odlišným mateřským jazykem. Společně s dílčími řečovými dovednostmi se předložená práce zaměřuje především na pragmatickou jazykovou rovinu, v rámci které je hodnoceno užití jazykových dovedností v sociálním kontextu. Teoretická část práce je tvořena prvními třemi kapitolami. Úvodem jsou vymezeny pojmy komunikace, jazyk a řeč, komunikační schopnost a bilingvismus. Druhá kapitola se věnuje specifikům adaptace a osvojování češtiny jako druhého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem. V rámci této kapitoly jsou také uvedeny možnosti jazykové diagnostiky. Závěrem je společně s vybranými organizacemi věnujícími se podpoře žáků s odlišným mateřským jazykem charakterizováno vzdělávání této skupiny v tuzemském školském systému. Pro výzkumné šetření byl zvolen výzkumný vzorek šesti informantů ze dvou základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Předmětem empirické části je diagnostika jazykových dovedností v oblastech mluvení a porozumění řeči, čtení s porozuměním a psaní. Následuje analýza vybraných projevů v pragmatické jazykové rovině. Pro účely výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní výzkumný design. Získaná data byla následně...
Připravenost učitelů mateřských škol na dítě s odlišným mateřským jazykem
JŮZOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak jsou učitelé mateřských škol připraveni na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Teoretická část se zabývá vysvětlením, kdo je to dítě s odlišným mateřským jazykem a dalších pojmů spojených s tímto tématem. Dále je teoretická část věnovaná adaptaci a začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do mateřské školy a jejich jazykovému rozvoji. V praktické části je popisován a vyhodnocován kvalitativní výzkum. K výzkumu byla použita metoda rozhovoru. Rozhovory byly vedeny s učitelkami mateřských škol v Českých Budějovicích, které mají zkušenosti s dětmi s odlišným mateřským jazykem v kolektivu české mateřské školy.
Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole
ADAMCOVÁ, Nikola
Práce je zaměřena na začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem (dále jen "OMJ") v českých mateřských školách (dále jen "MŠ"). Cílem je zjistit, jaké jsou v konkrétních případech podmínky pro začleňování dětí s OMJ a také analyzovat průběh adaptačního procesu těchto dětí. Obsahem teoretické části je pojem dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, jeho cíle, vývojová charakteristika předškolního dítěte a vývoj řeči. Dále pojem dítě s OMJ, bilingvismus a legislativní ukotvení vzdělávání dětí s OMJ v MŠ. Poté adaptace a začlenění dítěte s OMJ v MŠ, adaptační plán, individuální vzdělávací plán a spolupráce s rodiči. V neposlední řadě řeč dětí s OMJ, možnosti její podpory a rozvoje českého jazyka. Nakonec je zmíněna role pedagoga a metodická doporučení. Praktickou část tvoří případové studie. Využita je metoda rozhovoru s rodiči dětí s OMJ, s učiteli MŠ a dále metoda přímého a zúčastněného pozorování. Ve výzkumu jsou odkryty problémy i příklady dobré praxe, které se v konkrétních případech projevily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.