|
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
|
|
Principles of Information Economy and Impact of IT on Company's Value-Added: A Cross-Industry Analysis
Láníček, Adam ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Polyák, Oliver (oponent)
Po vynálezu mikroprocesoru byla tehdejší průmyslová ekonomika odsouzena k záhubě. I přesto, že klasická ekonomická teorie je stále aplikovatelná stejně jako v 60. letech minulého století, posledních 30 let se vyznačovalo změnami v podstatných charakteristikách ekonomiky, přičemž informační technologie v tomto procesu hrají klíčovou roli. Cílem této práce bylo popsat principy, dle kterých Nová ekonomika funguje, mikro- a makroekonomické jevy, kterými se vyznačuje a výzvy, kterým v tomto prostředí současné podniky čelí. Práce byla zakončena empirickou meziodvětvovou analýzou na téma vlivu IT na výkonnost podniku, konkrétně na jeho přidanou hodnotu. Studie neobjevila žádné jasné zákonitosti a statisticky významné vztahy mezi podílem IT aktiv na celkových aktivech. Jedna z možných příčin mohou být problémy technického charakteru, kterým statistika čelí při odhadování množství IT aktiv, což zůstává i velkou výzvou pro ekonomický výzkum i do budoucna.
|
|
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Specifika internetového podnikání
Rýdel, Tomáš ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Hlavním cílem práce je popsat specifika internetového podnikání s ohledem na odhalení příčin úspěchu či naopak neúspěchu firem v internetovém prostředí. V rovině teoretické je v této souvislosti záměrem práce charakterizovat vliv internetu na principy podnikání a dát tak čtenáři ucelený obraz o jeho dopadech na současnou podnikatelskou sféru. V návaznosti na cíl práce je potřeba prakticky prozkoumat, jaké možnosti nabízí 21. století v oblasti integrace moderních firemních nástrojů, které umožňují hladší přístup k firemním informacím a znalostem a zda jejich efektivní optimalizace je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu. Přínosem této práce je praktické zhodnocení výzev, které přináší do firem neustálý vývoj informačních a komunikačních technologií, které může být využito pro podporu rozhodování při výběru vhodné kombinace firemních nástrojů.
|
|
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
|
|
Návrh vhodného softwarového řešení elektronického obchodu
Pekárek, Miroslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Stoilov, Martin (oponent)
Smyslem této práce je shrnout současné poznatky o elektronickém obchodování a nastínit základní výhody a nevýhody možných softwarových řešení elektronického obchodu. Tato práce je zaměřena nejen na teoretické poznatky a východiska vztahující se k elektronickému obchodování, ale také na možnosti zřízení takovéhoto obchodu v podmínkách českého prostředí. Jejím cílem je na základě předem definovaných kritérií vybrat vhodné open source softwarové řešení elektronického obchodu a upozornit na případné problémy, s ním související. Zároveň by tato práce měla zájemci o zřízení elektronického obchodu pomoci při jeho případném rozhodování, které řešení je pro něj nejvhodnější a to i v případě, že se rozhodne vybírat z jiných, než open source produktů. Zde by mu měla být metodickou příručkou, na základě které by měl dospět ke správnému výběru. Krom jiného, by tato práce také měla zájemci o elektronický obchod, pomoci se rozhodnout, zda je pro něj open source řešení vhodné, a zda vůbec má pro něj smysl, se jím zabývat.
|
|
Marketing and the media in the new economy
Di, Alina ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Skokanova, Dagmar (oponent)
Za posledních pár desetiletí marketing a média úspěšně spolupracovali, ruku v ruce zlepšovali řízení obchodu po celém světě a stanovili tak nové cíle pro společnosti. Inovace v obou sférách vybídly nynější obchodní svět a rozvinuly nové přístupy k teoriím o ziskovosti společností. Jeden z hlavních cílů spolupráce médií a marketingu je být blíže lidem a ovlivnit jejich rozhodovací proces. Tato práce analyzuje dopad mediálního marketingu na chování zákazníků v nových ekonomikách, zkoumající originální a nejvíce oblíbené reklamní kampaně mezi spotřebiteli a zároveň měřící závislost reklamy a propagace zaměřující se na "stará" a "nová" média.
|
|
Role a podpora e-businessu a ICT v Evropské unii
Nechala, Marek ; Novák, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Práce identifikuje roli e-businessu a ICT v ekonomice současné Evropské unie a jejich úlohu ve zvyšování její konkurenceschopnosti na globální scéně. Dále mapuje a hodnotí podporu veřejného sektoru Evropské unie pro tuto důležitou složku moderní ekonomiky. Práce také popisuje současný stav e-businessu a ICT v Evropské unii a ve světě a nastiňuje jejich pravděpodobný budoucí vývoj.
|
|
e-Business a ICT - nástroje konkurenceschopnosti EU
Nechala, Marek ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce identifikuje roli e-businessu a ICT v ekonomice současné Evropské unie a jejich úlohu ve zvyšování její konkurenceschopnosti na globální scéně. Dále mapuje a hodnotí podporu veřejného sektoru Evropské unie pro tuto důležitou složku moderní ekonomiky. Práce také popisuje současný stav e-businessu a ICT v Evropské unii a ve světě a nastiňuje jejich pravděpodobný budoucí vývoj.
|
| |