Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
Principles of Information Economy and Impact of IT on Company's Value-Added: A Cross-Industry Analysis
Láníček, Adam ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Polyák, Oliver (oponent)
Po vynálezu mikroprocesoru byla tehdejší průmyslová ekonomika odsouzena k záhubě. I přesto, že klasická ekonomická teorie je stále aplikovatelná stejně jako v 60. letech minulého století, posledních 30 let se vyznačovalo změnami v podstatných charakteristikách ekonomiky, přičemž informační technologie v tomto procesu hrají klíčovou roli. Cílem této práce bylo popsat principy, dle kterých Nová ekonomika funguje, mikro- a makroekonomické jevy, kterými se vyznačuje a výzvy, kterým v tomto prostředí současné podniky čelí. Práce byla zakončena empirickou meziodvětvovou analýzou na téma vlivu IT na výkonnost podniku, konkrétně na jeho přidanou hodnotu. Studie neobjevila žádné jasné zákonitosti a statisticky významné vztahy mezi podílem IT aktiv na celkových aktivech. Jedna z možných příčin mohou být problémy technického charakteru, kterým statistika čelí při odhadování množství IT aktiv, což zůstává i velkou výzvou pro ekonomický výzkum i do budoucna.
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika internetového podnikání
Rýdel, Tomáš ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Hlavním cílem práce je popsat specifika internetového podnikání s ohledem na odhalení příčin úspěchu či naopak neúspěchu firem v internetovém prostředí. V rovině teoretické je v této souvislosti záměrem práce charakterizovat vliv internetu na principy podnikání a dát tak čtenáři ucelený obraz o jeho dopadech na současnou podnikatelskou sféru. V návaznosti na cíl práce je potřeba prakticky prozkoumat, jaké možnosti nabízí 21. století v oblasti integrace moderních firemních nástrojů, které umožňují hladší přístup k firemním informacím a znalostem a zda jejich efektivní optimalizace je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu. Přínosem této práce je praktické zhodnocení výzev, které přináší do firem neustálý vývoj informačních a komunikačních technologií, které může být využito pro podporu rozhodování při výběru vhodné kombinace firemních nástrojů.
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
Návrh vhodného softwarového řešení elektronického obchodu
Pekárek, Miroslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Stoilov, Martin (oponent)
Smyslem této práce je shrnout současné poznatky o elektronickém obchodování a nastínit základní výhody a nevýhody možných softwarových řešení elektronického obchodu. Tato práce je zaměřena nejen na teoretické poznatky a východiska vztahující se k elektronickému obchodování, ale také na možnosti zřízení takovéhoto obchodu v podmínkách českého prostředí. Jejím cílem je na základě předem definovaných kritérií vybrat vhodné open source softwarové řešení elektronického obchodu a upozornit na případné problémy, s ním související. Zároveň by tato práce měla zájemci o zřízení elektronického obchodu pomoci při jeho případném rozhodování, které řešení je pro něj nejvhodnější a to i v případě, že se rozhodne vybírat z jiných, než open source produktů. Zde by mu měla být metodickou příručkou, na základě které by měl dospět ke správnému výběru. Krom jiného, by tato práce také měla zájemci o elektronický obchod, pomoci se rozhodnout, zda je pro něj open source řešení vhodné, a zda vůbec má pro něj smysl, se jím zabývat.
Marketing and the media in the new economy
Di, Alina ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Skokanova, Dagmar (oponent)
Za posledních pár desetiletí marketing a média úspěšně spolupracovali, ruku v ruce zlepšovali řízení obchodu po celém světě a stanovili tak nové cíle pro společnosti. Inovace v obou sférách vybídly nynější obchodní svět a rozvinuly nové přístupy k teoriím o ziskovosti společností. Jeden z hlavních cílů spolupráce médií a marketingu je být blíže lidem a ovlivnit jejich rozhodovací proces. Tato práce analyzuje dopad mediálního marketingu na chování zákazníků v nových ekonomikách, zkoumající originální a nejvíce oblíbené reklamní kampaně mezi spotřebiteli a zároveň měřící závislost reklamy a propagace zaměřující se na "stará" a "nová" média.
Role a podpora e-businessu a ICT v Evropské unii
Nechala, Marek ; Novák, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Práce identifikuje roli e-businessu a ICT v ekonomice současné Evropské unie a jejich úlohu ve zvyšování její konkurenceschopnosti na globální scéně. Dále mapuje a hodnotí podporu veřejného sektoru Evropské unie pro tuto důležitou složku moderní ekonomiky. Práce také popisuje současný stav e-businessu a ICT v Evropské unii a ve světě a nastiňuje jejich pravděpodobný budoucí vývoj.
e-Business a ICT - nástroje konkurenceschopnosti EU
Nechala, Marek ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce identifikuje roli e-businessu a ICT v ekonomice současné Evropské unie a jejich úlohu ve zvyšování její konkurenceschopnosti na globální scéně. Dále mapuje a hodnotí podporu veřejného sektoru Evropské unie pro tuto důležitou složku moderní ekonomiky. Práce také popisuje současný stav e-businessu a ICT v Evropské unii a ve světě a nastiňuje jejich pravděpodobný budoucí vývoj.
Reálné opce a jejich aplikace na NEW ECONOMY FIRMS
Dvořák, Jaroslav ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Vydrová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá reálně opčními metodami a jejich aplikaci na firmy z New Economy (nové ekonomiky). V práci je popsána analogie a rozdíly reálných opcí s finančními opcemi. Kladen je důraz na problémy, které jsou s používáním reálných opcí spojeny. Práce je zakončena praktickým použitím reálných opcí při oceňování podniku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.