Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití audiovizuální techniky, muzejní pedagogiky a literatury ve výuce vlastivědy
Rabová, Jaroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Svou diplomovou práci jsem rozdělila na tři části, teoretickou, praktickou a empirickou. Teoretická část se zabývá výukou vlastivědy, didaktickou technikou a učebními pomůckami, muzejní pedagogice, jednotlivým edukačním specifikům škol a muzeí, tomu, jak by měla spolupráce vypadat, jakou roli v ní hraje osobnost muzejního pedagoga a čím je pro školu i muzeum přínosná. A v neposlední řadě literaturou, která je podle mého mínění důležitým prvkem ve výuce vlastivědy. V praktické části jsem popsala zrealizovaný projekt, v kterém je použita didaktická technika, spolupráce s muzeem a práce s literaturou. Empirická část je zaměřena na průzkum v základních školách v oblasti didaktické techniky. Klíčovými pojmy, o které se výzkum opírá, jsou např.: moderní didaktická technika, práce s moderní didaktickou technikou, vnímání didaktické techniky jako prostředku realizace výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podpora zájmu dětí o historii jejich regionu v doprovodných programech Husitského muzea v Táboře
NIMRICHTROVÁ, Kateřina
Předmětem bakalářské práce jsou možnosti muzejní edukace při utváření pozitivního vztahu dětí a mládeže k historii místa, ve kterém žijí, potažmo k dějinám jako takovým. Cílem je popsat vybrané aktivity Husitského muzea s ohledem na jejich možnosti podpořit zájem dětí o historii svého regionu a budovat vztah ke kulturnímu dědictví. Úvodní kapitola je věnována seznámení s edukačním potenciálem muzeí a galerií a vymezení pojmu kulturně historické dědictví. Ve druhé části je zhodnocen současný stav muzejní edukace v Husitském muzeu. Třetí část se zabývá popisem jednotlivých doprovodných programů Husitského muzea s důrazem na jejich cíle, metody a obsahy, kterými lze podpořit a rozvinout zájem účastníků těchto programů o historii regionu, ve kterém žijí
Řetězové provázení jako prostředek výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví
RAMDANOVÁ, Jitka
Předmětem diplomové práce je problematika muzejní edukace v autentickém prostředí, konkrétně možný způsob využití techniky řetězového provázení při zprostředkování kulturně historického dědictví určitého místa širší veřejnosti. Cílem práce je v teoretické části vymezit pojem řetězového provázení v kontextu výchovy ke vztahu ke kulturnímu dědictví a k muzejní edukaci. Praktická část obsahuje charakteristiku a analýzu příkladů praktických realizací řetězového provázení po čtyřech historických objektech i vlastního tvůrčího projektu řetězového provázení po Ateliéru Zdenky Braunerové, který byl připravován a realizován ve spolupráci muzea a základní školy. Praktická část také obsahuje návrh možného východiska pro další spolupráci Středočeského muzea a Základní školy v Roztokách.
Analýza a komparace programů muzejní edukace ve vybraných muzeích v ČR.
Vacková, Tereza ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice muzejní pedagogiky a edukačních programů v muzeích. Téma je nejprve rozebráno teoreticky, přičemž tato část práce zahrnuje definici základních pojmů ze zkoumané oblasti, popisuje formy muzejních edukačních programů a způsoby, jakými jsou tyto programy připravovány. Na základě teoretických poznatků porovnává praktická část práce edukační programy tří vybraných muzeí. K porovnání bylo vybráno Regionální muzeum a galerie v Jičíně, Muzeum Mladoboleslavska a Městské muzeum Nová Paka. Cílem komparace je posoudit, zda je aktuální stav v jednotlivých institucích vyhovující a dále navrhnout změny, které by případné nedostatky vyřešily.
Možnosti didaktického využití Židovského muzea v Praze pro výuku v rámci občanského a společenskovědního základu RVP G
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky tématu z občanského a společenskovědního základu s využitím aktivit a činnosti Židovského muzea v Praze. Teoretická část práce pojednává o třech různých pohledech na muzeum jako instituci a je souborem muzeologických, pedagogických a muzejně- pedagogických poznatků. Dále tato část popisuje vztah muzea a školy, a také muzea a společnosti. Obsahuje rovněž charakteristiku aktivit Židovského muzea a jeho historie. Poslední pasáž teoretické části tvoří představení projektové výuky jako formy vyučování. Praktická část zahrnuje výukový projekt pro studenty gymnázia s tématem lidská práva. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury, praktická část se odvíjí od Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, muzejní pedagogika, projektová výuka, Židovské muzeum v Praze, lidská práva.
Využití audiovizuální techniky, muzejní pedagogiky a literatury ve výuce vlastivědy
Rabová, Jaroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Svou diplomovou práci jsem rozdělila na tři části, teoretickou, praktickou a empirickou. Teoretická část se zabývá výukou vlastivědy, didaktickou technikou a učebními pomůckami, muzejní pedagogice, jednotlivým edukačním specifikům škol a muzeí, tomu, jak by měla spolupráce vypadat, jakou roli v ní hraje osobnost muzejního pedagoga a čím je pro školu i muzeum přínosná. A v neposlední řadě literaturou, která je podle mého mínění důležitým prvkem ve výuce vlastivědy. V praktické části jsem popsala zrealizovaný projekt, v kterém je použita didaktická technika, spolupráce s muzeem a práce s literaturou. Empirická část je zaměřena na průzkum v základních školách v oblasti didaktické techniky. Klíčovými pojmy, o které se výzkum opírá, jsou např.: moderní didaktická technika, práce s moderní didaktickou technikou, vnímání didaktické techniky jako prostředku realizace výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.