Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dichotomie mluvenosti a psanosti v internetové komunikace
Rybová, Aneta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mluveností a psaností a jejich vzájemným prolínáním, a to zejména v elektronické komunikaci. Její první část je věnována vymezení termínů mluvenosti a psanosti na základě k odborné literatury. Pozornost je věnována tomu, jak se proměňovalo vnímaní této dichotomie v čase, a do kontrastu jsou zde postaveny i různé přístupy k dané problematice. Mluvenost a psanost jsou v této práci posuzovány na základě dichotomických aspektů, kterými jsou především možnost/nemožnost přípravy, monologičnost /dialogičnost, spisovnost/nespisovnost a soukromost/veřejnost. Krátce jsou zde shrnuta i specifika jazyka na internetu. Vzhledem k tomu, že jako vzorek k analýze ve druhé části této práce posloužil internetový blog, závěr teoretické části je věnován všeobecné charakteristice blogů. V úvodu druhé části je představen zkoumaný vzorek, kterým jsou texty jednoho internetového blogu. Tyto texty jsou podrobeny analýze ve všech jazykových rovinách. Pozornost je kladena zejména na prvky indikující prolínání mluvenosti a psanosti, tedy konkrétně se v těchto graficky utvářených textech zaměřuje na prostředky typické pro mluvenost. V poslední části práce je na pozadí podrobné charakteristiky jazyka kmenových textů blogu věnován prostor také specifickým jazykovým prostředkům užívaným v diskuzním...
Vyjadřování emocí, citů a nálad prostřednictvím internetové komunikace
FEDROVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá vyjadřováním emocí, citů a nálad prostřednictvím internetové komunikace. Práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a část analytickou. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o internetové komunikaci, neverbální komunikaci a stručně představuje emoce v nejširším slova smyslu. Analytická část si klade za cíl charakterizovat tzv. "smajlíky", jež jsou užívány v psané komunikaci prostřednictvím internetu. Důležitým bodem analytické části je ucelení přehledu, jak a které emotikony použít v konkrétní situaci.
Slang matek na internetových diskusních serverech
CÍSAŘOVÁ, Nikola
Předmětem diplomové práce je analýza "mateřské mluvy" na českých diskusních serverech (zejména na emimino.cz, baby-cafe.cz, mimibazar.cz). Část teoretická představí útvary a poloútvary národního jazyka, vymezí charakteristické znaky, strukturu a sociální diferenciaci zkoumaných sociolektů. Další oddíl je věnován aspektům mezilidské komunikace a specifikům komunikace na internetu. V praktické části je proveden jazykový rozbor sebraného materiálu. Největší pozornost se soustředí na lexikální prostředky, především deminutiva, kompozita a zkratkové výrazy. Cílem práce je představit z jazykového hlediska tento specifický typ vyjadřování a zároveň přispět dílčí sondou k výzkumu nespisovné češtiny.
1000 věcí, co mě serou: jazyková analýza blogu
Jiroušková, Dominika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce "1000 věcí, co mě serou: jazyková analýza blogu" se zabývá tématem jazykových prostředků užívaných v rámci výše uvedeného blogu. Zmíněný blog tvoří tři autoři a jeho koncept je jednoduchý - v pravidelných intervalech publikovat příspěvky, jejichž tématy jsou věci, lidé a situace, které nám znepříjemňují život. Hlavním cílem práce je podat ucelený obraz o jazykových prostředcích užívaných na blogu a o celkovém stylu blogu, neboť tyto aspekty jsou v případě zvoleného blogu charakteristické. Toho je v práci docíleno analýzou morfologické, lexikální, syntaktické a hypersyntaktické roviny a rozborem stylistických činitelů a prostředků na blogu. V rámci teoretické části se bakalářská práce orientuje na definici pojmu blogu a na definování charakteristik blogování. Dále je práce orientovaná na popis specifických jazykových prostředků typických pro psanou internetovou komunikaci.
Internetové diskuze o českém jazyce
Hráchová, Kamila ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce Internetové diskuze o českém jazyce se zabývá analýzou vybraných internetových fór, jejichž předmětem je reflexe českého jazyka v internetové komunikaci. Jazyk v prostředí internetu vykazuje svoje specifika a charakteristické rysy, které vyplývají z povahy média v rámci kterého je používán. Teoretická část práce se proto zaměřuje na popis jednotlivých forem internetové komunikace a typů komunikace synchronní a asynchronní. Dále blíže specifikuje rysy, které jsou pro tuto komunikaci příznačné, její výhody a nevýhody a charakterizuje pravidla netikety. Samostatná kapitola je věnována konkrétním jazykovým specifikům internetové komunikace, včetně dichotomie mezi mluveností a psaností. Poslední teoretická část práce se zabývá češtinou v prostředí internetu všeobecně a fenoménem tzv. Grammar Nazis. V analytické části práce jsou popsány a analyzovány příspěvky ve třech internetových diskuzích z diskuzního fóra Nyx, jejichž hlavním tématem je český jazyk a dále příspěvky na stránce Grammar nazis - česká verze na sociální síti Facebook. Analýza je provedena z pohledu nejčastěji se vyskytujících typů pravopisných pochybení, míry jejich závažnosti z pohledu přispěvatelů a dalších zajímavých metajazykových komentářů k jazyku v prostředí těchto fór, ale i jinde.
Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz
Němečková, Hana ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Sociální sítě (a nová média obecně) proměňují vztah mezi profesionálními mediálními organizacemi a jejich publikem. Bakalářská práce "Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz" se zaměřuje na to, jak média využívají stránky, respektive účty na webových sociálních sítích Facebook a Twitter jako nástroj ke komunikaci se svými čtenáři v reálném čase. V úvodní, teoretické části je definován pojem sociální sítě a popsána historie a funkce celosvětově nejpoužívanějších sociálních sítí, se zvláštním důrazem na sítě Facebook a Twitter. Zaměřuji se i na možnosti a mechanismy využívání sociálních sítí z hlediska zpravodajských médií. Praktická část bakalářské práce zkoumá působení zpravodajského serveru IHNED.cz na sociálních sítích Facebook a Twitter prostřednictvím kvantitativní analýzy. Zabývá se tím, jaký obsah IHNED.cz na těchto sítích svým fanouškům (odběratelům) nabízí, jakou to u nich vyvolává odezvu a do jaké míry s nimi IHNED.cz prostřednictvím sociálních sítí diskutuje. Práce obsahuje i výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo čtyři sta respondentů, kteří jsou fanoušky a/nebo odběrateli IHNED.cz na Twitteru a na Facebooku. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem a odkud čerpají aktuální zpravodajství, jaký styl komunikace na sociálních sítích ze...
Role virtuálního přátelství a komunitních sítí v životě dospívajících
Votrubcová, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Role virtuálního přátelství a komunitních sítí v životě dospívajících je zaměřena na poměrně mladý fenomén virtuálního přátelství na sociální síti na internetu u mladé generace zhruba do 20 let. Text je složen ze dvou hlavních částí. V úvodním teoretickém oddílu jsou na základě teoretické analýzy, interpretace literatury a deskripce funkcí komunitních sociálních internetových sítí popsány jejich hlavní charakteristiky ve vztahu k dospívajícím. Podrobně je popsána zvlášť komunitní síť Facebook, se kterou je nejvíce spojen pojem virtuálního přátelství. Praktická část obsahuje empirické šetření na téma online komunity v životě dospívajících. Jako výzkumný nástroj byla uplatněna anketa a dotazník vlastní konstrukce. Byly definovány čtyři cíle a šest hypotéz, ze kterých se podařilo ověřit dvě.
Děti, rodiče a jejich povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu
Danešová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou, zda mají rodiče a jejich děti povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu. První část tvoří teoretický základ práce. Je zde přiblížena primární i sekundární socializace jako proces utváření osobnosti jedince, vzájemná komunikace, preventivní opatření ve smyslu rodičovské kontroly a bezpečnostního softwaru a následně jsou popsány možnosti a rizika internetu. Ve zkratce představuje projekty, které dětem, rodičům a pedagogům nabízejí informace o informačních a komunikačních technologiích, a snaží se předcházet a snižovat možná rizika spojená s jejich užíváním. Druhá, empirická část je postavena na částečně standardizovaných hloubkových rozhovorech, které byly provedeny v osmi rodinách. Práce naproti sobě staví výpovědi dětí ve věku 11-13 let a výpovědi rodičů. Zkoumá, zda jsou si rodiče a děti vědomi rizik spojených s užíváním internetu, zda je považují za reálná a zda jsou schopni je případně minimalizovat. Dále zjišťuje, kde a kolik času děti na internetu tráví, jaké stránky navštěvují a zda mají v rámci rodiny daná pravidla. Empirická část je doplněna srovnáním s výzkumem "EU Kids Online", který byl v letech 2009 - 2011 pořádán ve 25 zemích Evropy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.