Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 210 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender Stereotypes in Technical Products Advertisements
Kolomiichuk, Liubov ; Walek, Agata (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The thesis is focused on media representations of gender stereotypes in advertising. The definition of advertising, gender and stereotypes is discussed, the conclusions of studies of gender stereotypes in advertising are presented. Gender stereotypes which appear in present-day advertising of different kinds of products are analysed.
Ženy v managementu ledního hokeje
Václavková, Karolína ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zastoupení žen v managementu hokejových týmů, které hrají českou nejvyšší soutěž v sezóně 2022/2023. Práce se zaměřuje na působení žen v tomto světě, který je většinovou společností vnímán jako převážně mužský. Cílem této práce je zjistit, zda jsou ženy schopny se v tomto prostředí dostatečně realizovat, jak toto prostředí samy vnímají a jestli je český hokej připravený dát ženám prostor. V teoretické části se práce věnuje mediálnímu prostředí a jeho specifiky, dotýká se tématu genderu, stereotypů i diskriminace. Vymezen je i pojem managementu. V praktické části bylo vyzpovídáno sedm žen napříč hokejovou extraligou i různými pozicemi v hokejovém managementu, a to metodou polostrukturovaného rozhovoru. Z nich pak bylo dosaženo závěrů za užití metody zakotvené teorie. Součástí praktické části je porovnání výsledku této práce s výsledky diplomové práce, která se zaměřovala na působení žen redaktorek ve sportovních redakcích.
Když je všeobecná sestra muž...
Tomášková, Vanda ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
V budoucích letech čeká zdravotní a sociální systém v České republice z důvodu očekávaných odchodů do penze významné prohloubení deficitu všeobecných sester. Jednou ze strategií, která by mohla pomoci snížit dopady nedostatku zdravotnických pracovníků v této profesi je nalákat do ní více mužů. Tato diplomová práce se zabývá integrací mužů do týmů s majoritním zastoupením žen na jednotkách intenzivní péče. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem ovlivňují změny v genderové kompozici těchto původně čistě ženských týmů procesy spjaté se skupinovou dynamikou. Dílčími cíli bylo jednak nalezení vhodné strategie, která by usnadnila vstup mužů do týmů s majoritním zastoupením žen a dále také identifikace schopností a dovedností, kterými by muži mohly obohatit dosavadní způsob poskytování ošetřovatelské péče. Prostřednictvím takto získaných informací bychom měli být schopni přijmout adekvátní opatření, která budou podporovat nejen nábor, ale i retenci nových zaměstnanců. Klíčovou výzvou v této oblasti bude zajistit transparentnost a rovné podmínky pro ženy i muže, které se pro práci v této profesi rozhodnou. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, skupinová dynamika, lidské zdroje, všeobecná sestra, muž
Sportovní komentátorky České televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti
Machalíková, Libuše ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní komentátorky České Televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti" analyzuje pracovní zkušenosti žen a mužů ve sportovní redakci České televize s důrazem na genderové stereotypy, překážky a pozitivní trendy v oblasti genderové rovnosti. Teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, jako jsou média, sportovní média, feminismus (radikální, sociální, marxistický a socialistický) a genderové role. Metodologická část popisuje cíle výzkumu, volbu kvalitativního přístupu a postup analýzy dat. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovorů s ženami a muži ze sportovní redakce. Výzkum naznačuje, že genderová rovnost ve sportovní žurnalistice postupně roste, ale existují stále výzvy, jako strukturální nerovnosti ve vedení. Přínos této práce spočívá v poskytnutí komplexního pohledu na genderové aspekty ve sportovní žurnalistice.
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 210 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.