Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformace české filmové kritiky (Na cestě k internetu s Františkem Fukou)
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje důležitému trendu transformace filmových médií z tištěných titulů do médií nových v čele s internetem. Práce si klade za úkol zmapovat podobu, funkci a proměny současné internetové filmové žurnalistiky. Jedná se o současný trend, ve kterém je aktuální filmová kritika významně ovlivněna internetem, jenž do ní přináší nové zvyklosti a postupy. V první části se bude věnovat současné scéně filmové kritiky a recenze. Ve druhé části se zmíněné trendy promítnou v případové studii zaměřené na osobu filmového kritika Františka Fuky. Ten je jedním z předních českých filmových kritiků, který dlouhodobě působil v tradičních tištěných médiích a patří i k průkopníkům filmové žurnalistiky na českém internetu. V jeho osobě se střetávají všechny charakteristické rysy internetového publicisty. Fuka je typickým příkladem moderního filmového kritika, který využívá všech možných platforem a rozvíjí všechny dostupné možnosti internetu pro prezentaci vlastní tvorby i komunikaci se čtenáři. Cílem je na jeho příkladu poukázat na současné trendy filmové kritiky a dokázat sbližování filmových kritiků a čtenářů, které je vyústěním příchodu nových médií a internetizace žurnalistiky. Díky internetu se navíc mažou pomyslné hranice a dochází tak ke konvergenci vztahu mezi autorem a čtenářem.
Kritický ohlas Obchodu na korze Ladislava Grosmana a jeho filmové adaptace
Dobiašovský, Záviš ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na novelu Ladislava Grosmana Obchod na korze a stejnojmenný film režisérů Jána Kadára a Elmara Klose. Vzhledem k tématu díla se práce v teoretické části věnuje historickým okolnostem vzniku Slovenského štátu a represím židovského obyvatelstva. Následně dílo zasazuje do kontextu československé válečné literatury a filmu v 60. letech 20. století a představuje osobnost Ladislava Grosmana a tvůrčí dvojici režisérů Jána Kadára a Elmara Klose. V praktické části se práce věnuje analýze kritického ohlasu novely a filmu v dobovém tisku v kontextu československé kultury. Výběrově se pak věnuje i kritickému ohlasu v době po roce 1989. Kritický ohlas práce čerpá z kritik a recenzí v tištěných periodikách mezi lety 1965-1970 a následně po roce 1989, které vycházely v kulturně zaměřených periodikách a přílohách denního tisku.
Srovnání uživatelských komentářů na ČSFD a recenzí filmových kritiků k filmům Tvář vody a Thor: Ragnarok
Mrzílková, Adéla ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Bakalářská práce Srovnání uživatelských komentářů na ČSFD.cz a recenzí filmových kritiků k filmům Tvář vody a Thor: Ragnarok se věnuje analýze a srovnání vybraných recenzí filmových kritiků a uživatelských komentářů na Česko-Slovenské filmové databázi. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů recenze, kritika a komentář. Velká část práce je věnována podrobnému zmapování počátků filmové kritiky a jejího vývoje v nedávné historii, myšleno od roku 1989. Na základě zjištěných informací a za pomoci odborných textů práce stanoví několik pravidel pro psaní filmových recenzí. V praktické části se práce věnuje Česko-Slovenské filmové databázi a okrajově zmiňuje webové portály iDNES.cz a The Guardian. Stručně představuje filmy Thor: Ragnarok a Tvář vody, jejichž recenze a komentáře jsou hlavním předmětem zkoumání této bakalářské práce. Filmové recenze a uživatelské komentáře jsou nejprve zhodnoceny samostatně za pomoci stanovených pravidel pro psaní filmových recenzí. Následně jsou navzájem porovnány z hlediska obsahového. Cílem práce je zanalyzovat, jak na každý ze zkoumaných filmů nahlíží filmoví kritici a jak uživatelé Česko-Slovenské filmové databáze.
Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin
Karlíčková, Iva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin má za cíl ověřit, zda mají recenze a kritiky v tištěných a elektronických médiích vliv na to, kolik diváků daný snímek zhlédne v kině. Kromě této hlavní otázky se studie zaměřuje i na další hypotézy spojené s obecnou představou, že profesionální filmový kritik jakožto odborník má na audiovizuální dílo vyšší nároky a tedy filmy hodnocené v odborných časopisech mají nižší hodnocení, než když jsou hodnoceny v médiích určených široké veřejnosti. Teoretický rámec práce se stručně zabývá definicí a historickým vývojem kritiky nejprve obecně a potom kritiky či recenze filmové. Rovněž je nastíněn vývoj kinematografie a filmu jako média a umění. Dále jsou vzpomenuty některé další faktory, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat. V poslední pasáži pak jsou shrnuty dosavadní zahraniční a tuzemské studie a práce, které se podobnými tématy zabývaly. Ve výzkumné části byly kvantitativní metodou zanalyzovány všechny filmy, které měly na našem území premiéru v období 2006 až 2015. Jednalo se o téměř 2 300 filmů, jejichž hodnocení byla zkoumána v magazínu Cinepur a Cinema, na zpravodajských serverech iDNES.cz a aktualne.cz a webových portálech Moviezone.cz, Kinobox.cz a ČSFD. Za pomocí ekonometrického modelu a také postupů z...
Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky
Roháčková, Kristina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Nástup internetu a digitálních médií nenávratně smazal rozdíly mezi mediálními producenty a jejich konzumenty. Nejspíš na žádné platformě to přitom není více očividné než na videoslužbě YouTube, kam svými videy od roku 2005 nezávisle na sobě přispívají profesionální mediální organizace i amatérští tvůrci. Diplomová práce Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky se zabývá fenoménem videorecenzí - tedy videí, v nichž jeden či více filmových kritiků představuje a hodnotí snímek, který právě přichází do kin -, jejichž popularita přímo souvisí s celosvětovým dosahem a komunitní funkcí zmíněné sociální sítě. Cílem práce je charakterizovat filmové videorecenze jako soběstačný formát internetové žurnalistiky, a to na základě porovnání tvorby vybraných videorecenzentů, kteří zastupují jednak česká a zahraniční média, jednak také platformy participativní žurnalistiky. První kapitola nabízí obecný přehled toho, co by měla formálně splňovat filmová recenze a kritika, druhá pak shrnuje názory odborníků na krizi filmové kritiky a údajnou smrt filmového kritika. V poslední kapitole teoretické části jsou následně představeny základní poznatky o videorecenzi a jí příbuzné videoeseji. Další část potom seznamuje čtenáře s necelou dvacítkou vybraných autorů videorecenze, čímž rovněž stručně nastiňuje...
Česká hraná tvorba pohledem esejistické filmové kritiky
Zelenka, Kryštof ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním esejistické kritiky, která se věnuje českým celovečerním filmům uvedeným do kin v období od července 2015 do srpna 2016. Zástupce tohoto typu psaní hledá podle systému rozdělení kritik Davida Bordwella. Z celkem sedmi zástupců periodik se práce věnuje všem textům, které v nich vyšly a splnily kritéria výzkumu. Na těchto výstupech pak provádí kvantitativní i kvalitativní analýzu a snaží se zjistit, jak o filmech kritika informuje, na které části se zaměřuje a jak často vůbec mají české filmy jejich pozornost. Filmy jsou pro přehlednost děleny do čtyř kategorií podle jejich artových/komerčních ambicí a mainstreamového/okrajového zaměření.
Pornografie ve francouzském artovém filmu
Hrnčířová, Agáta ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Tato práce řeší pornografii ve francouzském artovém filmu. Nejprve definuje pojem pornografie a uvádí jak je v této práci vnímán. Dále popisuje historií pornografických filmů a současné filmové žánry ve Francii. Záměrem je také vytvoření komparativní studie třech současných francouzských filmů, které obsahují pornografické prvky. Důraz je kladen na analýzu sexuálních scén. Na závěr práce reflektuje vliv sexuální explicitnosti na recepci filmů kritikou a na práci producentů a distributorů.
Transformace české filmové kritiky (Na cestě k internetu s Františkem Fukou)
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje důležitému trendu transformace filmových médií z tištěných titulů do médií nových v čele s internetem. Práce si klade za úkol zmapovat podobu, funkci a proměny současné internetové filmové žurnalistiky. Jedná se o současný trend, ve kterém je aktuální filmová kritika významně ovlivněna internetem, jenž do ní přináší nové zvyklosti a postupy. V první části se bude věnovat současné scéně filmové kritiky a recenze. Ve druhé části se zmíněné trendy promítnou v případové studii zaměřené na osobu filmového kritika Františka Fuky. Ten je jedním z předních českých filmových kritiků, který dlouhodobě působil v tradičních tištěných médiích a patří i k průkopníkům filmové žurnalistiky na českém internetu. V jeho osobě se střetávají všechny charakteristické rysy internetového publicisty. Fuka je typickým příkladem moderního filmového kritika, který využívá všech možných platforem a rozvíjí všechny dostupné možnosti internetu pro prezentaci vlastní tvorby i komunikaci se čtenáři. Cílem je na jeho příkladu poukázat na současné trendy filmové kritiky a dokázat sbližování filmových kritiků a čtenářů, které je vyústěním příchodu nových médií a internetizace žurnalistiky. Díky internetu se navíc mažou pomyslné hranice a dochází tak ke konvergenci vztahu mezi autorem a čtenářem.
Nástup zvukového filmu a jeho obraz v kulturních časopisech
Král, Tadeáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Autor se v práci zabývá nástupem zvukového filmu a jeho kritikou a hodnocením v soudobých československých kulturních a filmových časopisech. V první části práce popisuje vývoj filmu a filmového umění od jeho počátku na konci 19. století po dobu těsně před nástupem zvukového filmu na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. Dále se zabývá vývojem zvukové technologie ve filmu a vznikem prvních zvukových filmů včetně problémů, které tato mediální změna přinesla. V praktické části práce poté autor pomocí kvalitativní analýzy dokumentů zkoumá články s touto problematikou v soudobých československých kulturních časopisech a charakterizuje, jaký byl obraz zvukového filmu v období jeho nástupu. V článcích o zvukovém filmu následně vymezuje čtyři hlavní témata - umělecká úroveň zvukových filmů, budoucnost zvukového filmu, zvukový film a divadlo a internacionalita filmu - a několik navazujících podtémat a názorových proudů. Autor zjišťuje, že zvukový film je přes nesourodou kritiku v období svého nástupu v československých kulturních časopisech hodnocen spíše negativně, ale zároveň je očekáván jeho budoucí vývoj a existence. V pozitivním hodnocení uměleckých kvalit zvukových snímků dále autor vysledoval v průběhu vymezeného období stoupající tendenci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.