Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén audiovizuálních děl z pohledu producenta
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Diplomová práce Fenomén biografických audiovizuálních děl z pohledu producenta se zaměřuje na problematiku hraných životopisných snímků na území České republiky a hledá společné rysy takovýchto filmů, minisérií a seriálů. Práce mapuje historii žánru biografických audiovizuálních děl na území České republiky a Československa. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje specifikům developmentu, realizace, marketingu a distribuce na příkladech konkrétních biografických AVD z praxe. Z pohledu českého producenta se také zabývá mezinárodní spoluprací a distribucí. Práce je primárně zaměřena především na celovečerní hrané filmy, neopomíjí však ani televizní tvorbu. Výsledkem práce je shrnutí nabytých poznatků, pravidel a zkušeností různých žijících tvůrců (mnohdy protichůdných) za účelem jejich budoucí aplikace v praxi.
Česká hraná tvorba pohledem esejistické filmové kritiky
Zelenka, Kryštof ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním esejistické kritiky, která se věnuje českým celovečerním filmům uvedeným do kin v období od července 2015 do srpna 2016. Zástupce tohoto typu psaní hledá podle systému rozdělení kritik Davida Bordwella. Z celkem sedmi zástupců periodik se práce věnuje všem textům, které v nich vyšly a splnily kritéria výzkumu. Na těchto výstupech pak provádí kvantitativní i kvalitativní analýzu a snaží se zjistit, jak o filmech kritika informuje, na které části se zaměřuje a jak často vůbec mají české filmy jejich pozornost. Filmy jsou pro přehlednost děleny do čtyř kategorií podle jejich artových/komerčních ambicí a mainstreamového/okrajového zaměření.
Společné znaky filmů integrujicích fenomén divadla do své narativní i stylistické struktury
Merková, Hana ; JAŘAB, David (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá společnými znaky takových filmů zahraniční i české produkce, které integrují fenomén divadla do své narativní i stylistické struktury. Pro správné upřesnění oblasti zájmu nejprve vymezuje, že se nejedná o audiovizuální záznam divadelního představení, filmovou adaptací dramatického textu ani o vložení divadelního představení nebo jeho části do obsahové složky filmu. V následujících kapitolách samostatně popisuje a analyzuje tři vybrané filmy pracující s divadelností, hledá zdůvodnění použití vzájemné komunikace dvou médií jako autorského postupu a v neposlední řadě shrnuje společné tematické i formální znaky těchto filmů.
Audiovizuální distribuce v digitální době
Pinkava, Jakub ; Havas, David (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Srovnávat dva na první pohled naprosto odlišné způsoby vyprávění příběhu a přenášení diváka do atmosféry za plátnem může být velice zrádné. Nicméně každý, kdo viděl filmovou adaptaci knihy, či naopak, nemá problém hledat výhody a nevýhody jednotlivých zpracování. V této práci se zaměřuji na srovnání distribučních a zároveň vývojových možností a jejich dopadů na oba průmysly, tedy filmový a videoherní. I když se filmoví profesionálové snaží být inovativní, herní studia jsou na poli digitální distribuce o krok napřed. A to zejména srovnáme-li nezávislé firmy a hry. Stejně tak se lze poučit z crowdfundingových kampaní, které do velké míry mohou být počátkem distribuce. Konec konců, měl by to být producent, kdo rozhoduje a přemýšlí o typu zafinancování a distribuce svého filmu a potažmo dokáže vyvinout nový systém přímé distribuce, který jeho audiovizuální odvětví posune dále.
Šťastné zítřky?
Tydlitátová, Anna ; Forejt, Jiří (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Práce se zabývá proměnou pražského Kina Ponrepo z původní promítací síně v moderní veřejnoprávní cinematéku. Popisovaný proces probíhá na pozadí strukturálních, legislativních, finančních a personálních změn, realizovaných - v posledních několika letech - v Národním filmovém archivu (NFA). Práce se proto nutně vztahuje k procesu transformace celého archivu. Zaměřuji se na období po začátku roku 2012, kdy byl do jeho čela jmenován nový ředitel, PhDr. Michal Bregant. Věnuji se především popisu provozních a personálních změn, které ovlivnily i podobu a obsah samotných aktivit kina. Zajímám se dále o rozvíjení vztahů a komunikace Kina Ponrepo s veřejností a naznačuji možnosti dalšího směřování této kulturní instituce.
Prodej a distribuce českých filmů do zahraničí
Havas, David ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Danielis, Aleš (oponent)
Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. I když je v rámci práce nastíněn také historický vývoj českého filmového vývozu, snažil jsem se zejména o reflexi současné situace a rozbor dramaturgických a obchodní modelů, které mohou českým filmům pomoci proniknout s větší razancí na světovou distribuční scénu.
Prodej a distribuce českých filmů v zahraničí
Havas, David ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. V první kapitole je pouze stručně nastíněn historický vývoj českého filmového exportu včetně činnosti vývozního úseku Československého film ? Filmexportu. Další kapitoly reflektují zahraniční povědomí o současné české kinematografii v kontrastu se současnými trendy v mezinárodní tvorbě. Poukazují přitom také na rozdílné strukturální a ekonomické postavení mezi západoevropskými filmy a snímky z bývalého východoevropského bloku. Ve finále se autor snaží prezentovat spolupráci s Českým filmovým centrem a sales agentem jako cestu, která může zefektivnit snahu nezávislého producenta prosadit jeho snímek do zahraniční distribuce, a poukazuje na mechanismy, jak by tato spolupráce měla fungovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.