Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání změn nálad při pohybové aktivitě ve čtyřech různých prostředí
Valda, Antonín ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Porovnání změn nálad při pohybové aktivitě ve čtyřech různých prostředí Cíl: Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření a použití Stroop testu pro navození kognitivního stresu během měření zjistit a analyzovat změny nálad při pohybové aktivitě ve čtyřech odlišných prostředích. Metody: Práce byla vytvořena na základě komparativní analýzy získaných dat z dotazníkovéhošetření. Dotazník Profile of mood states probandi vyplňovali během jednoho měření celkem 4x,a to před Stroop testem, ihned po něm, po 20 minutách chůze a po 40 minutách chůze. Sběr datproběhl v únoru a březnu roku 2024 a výzkumu se zúčastnilo 6 respondentů, resp. studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Karlovy University ve věku 21 až 25 let. Výsledky: Studie ukazuje, že přírodní prostředí, jako lesy a vodní toky, pozitivně ovlivňují psychickou pohodu, snižují negativní nálady, zlepšují kognitivní funkce a zvyšují vitalitu. Naopak urbanistické prostředí a laboratorní podmínky mohou vést ke zvýšení únavy a snížení mentální vitality. Závěr: Studie potvrzuje výrazné pozitivní účinky přírodního prostředí na psychickou pohodu a vitalitu, zatímco městské a laboratorní prostředí mohou zvyšovat únavu a snižovat mentální vitalitu. Tyto výsledky zdůrazňují důležitost integrace přírodních prvků do urbanistického plánování a zdravotních...
Emotivní aspekty komunikace na sociální síti Facebook v kontextu války
Groschupová, Veronika ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vyjadřováním emocí na Facebooku v kontextu války. Nejdříve vysvětluje problematiku pojmů "afekt" a "emoce" a na základě jejich definice vysvětluje, proč by neměla být zaměňována. Práce také rozebírá, jak emoce ovlivňují obsah Facebooku nebo emocionální prožívání jejích uživatelů jak při užívání, tak po něm. Také pojmenovává emoce, které lidé cítí při válce, co může jejich prožívání ovlivnit a jak je mohou politici zneužívat ve svůj prospěch. Je zde popsáno, jakými prostředky je možné vyjadřovat emoce na sociální síti Facebook a pro kontrast jsou popsány principy, díky kterým lidé vyjadřují emoce přirozeně. Zmíněna je i problematika domnělého evolučního vývoje emocí, která ačkoliv je oblíbena Paulem Ekmanem, bývá mnohými vědci zpochybňována. Praktická část práce nabízí kvalitativní výzkum založený na polostrukturovaných rozhovorech se studenty z Prahy. Na základě otevřeného kódování jsou vytvořeny čtyři teorie, které odpovídají na to, jaké je emocionální prožívání respondentů na příspěvky, které se tematicky týkají války. Také vysvětluje, jak tito studenti své prožívání zpracovávají, tedy zda na sociálních sítích zůstávají nebo se uklidní jinou činností. Zmapován je i charakter jejich reakcí a zda probíhá spíše na sociálních sítích nebo mimo ně. V neposlední řadě...
Práce s emocemi při rozvoji čtenářství pohledem učitelů a žáků 1. stupně
Jirátová, Pavlína ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zprostředkováním emoční gramotnosti skrze práci s literárním textem očima žáků a učitelů 1. stupně základní školy. Pro účel práce bylo vytvořeno pět lekcí založených na principu třífázového modelu učení E-U-R a zaměřených na práci s emocemi, které byly následně realizovány a reflektovány. K evaluaci lekcí byla využita autoevaluace a formativní evaluace, která zajišťovala kvalitativními přístupy zpětnou vazbu od hospitujícího pedagoga i od žáků (a to jak metodou rozhovoru, tak obsahové analýzy jejich produktů). Jednalo se o polostrukturované skupinové rozhovory se žáky a individuální rozhovory s učitelem. Lekce byly realizovány, reflektovány a evaluovány na základní škole ve 3. ročníku o 22 žácích (10 dívek, 12 chlapců) v průběhu září/října 2023. Čtenářské lekce orientované na rozvoj emoční gramotnosti zlepšily schopnost žáků vyjadřovat své pocity, ovlivnily jejich postoje a myšlení a podpořily vzájemný respekt k různorodosti. Tyto lekce mohou být zdrojem inspirace pro další pedagogy. KLÍČOVÁ SLOVA emoce, emoční gramotnost, emoční inteligence, 1. stupeň ZŠ
Problém vzdělání a výchovy u Marthy C. Nussbaum
Valíčková, Klaudie ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá teoretickým přístupem a myšlenkami filozofky Marthy Nussbaum k oblastem vzdělání a výchovy. Autorka přináší revoluční perspektivu, založenou na konceptu "schopností" (capabilities). Definuje ho jako soubor základních lidských schopností a možností, které umožňují jedincům plnohodnotný život a participaci ve společnosti. Tyto schopnosti nejsou pouze o ekonomickém úspěchu, ale zahrnují i emocionální a sociální aspekty. Práce se zaměřuje nejen na kontext samotné teorie vzdělávání, ale následně analyzuje klíčové aspekty, včetně důležitosti emocí a morálního vedení jako nedílných prvků vzdělávacího procesu. Kromě toho práce nabízí kritický pohled na teorii Marthy Nussbaum, zkoumající praktické výzvy s její implementací v reálných vzdělávacích prostředích. Dále analyzuje kritické názory a kontroverze v souvislosti s touto teorií, včetně diskusí o univerzalitě konceptu schopností a jeho vhodnosti pro různé sociokulturní kontexty. Mimo jiné se zaměřuje na kritické zhodnocení tohoto přístupu, s cílem podnítit další reflektovanou debatu o významu a perspektivách vzdělání ve společnosti 21. století. KLÍČOVÁ SLOVA Martha Nussbaum, vzdělání, výchova, schopnosti, emoce, kritika
Development of Automated Emotion Recognition System through Voice using Python
Magerková, Tereza ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
This work presents an in-depth investigation into the design and implementation of deep learning models for speech emotion recognition. It proposes a model based on a comprehensive review of existing techniques from the field. The model is trained and tested on large-scale emotion-labeled speech datasets. Experimental evaluations are conducted to assess the performance of the model in terms of accuracy, robustness, and generalization.
Creating a Python-based Automated System for Recognizing Emotions from Facial Expressions.
Zima, Samuel ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
This thesis examines facial expression recognition (FER) using deep learning by focusing on its application in devices with limited memory and computational resources. It begins by researching emotions and facial expressions from psychological, biological, and sociological perspectives. The core of this thesis involves the design and implementation of an automated FER system using the FER-2013 dataset. This system uses a customized SqueezeNet architecture enhanced with a simple bypass, dropout layers and batch normalization layers. This system achieves an accuracy of 66.37 % on the FER-2013 dataset. For comparative analysis, this model was compared with a customized VGG16 architecture which achieved an accuracy of 65.09 %. This thesis provides valuable insights into the development of smaller, more efficient machine learning models for FER which are usable in a wide range of devices, including low-performance CPUs and embedded devices.
Vyjadřování identity a emocí v denících Natashi Holme
NOVÁKOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zaměřuje na zaznamenání způsobu, kterým Natasha Holme (pseudonym, nar. 1969) ve svých denících zachycovala své emoce a vyjadřovala svou - v té době se rozvíjející - identitu. Práce nabídne stručný vhled do lesbické historie, představí tendence, které se propisují i do díla samotné Natashi, a poté se bude soustředit na to, jak na stránkách deníků Natasha Holme prozkoumává jednotlivé stránky své krystalizující identity. Cílem této práce je prozkoumat její obsesivní touhu zachycovat každý detail jejího života a nastínit kontrast, který vzniká mezi jejím vnitřním světem, uvězněným v deskách jejích deníků, a mezi realitou, která vládla mimo tyto stránky.
Vánoce v dětském domově
KOSTRHOUNOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá Vánocemi v dětských domovech. Teoretická část blíže seznamuje s dětskými domovy a také zohledňuje faktory, které ovlivňují prožívání dítěte, které je umístěno do ústavní výchovy. Dále popisuje tradice, svátky a symboly které jsou součástí adventního času a Vánoc v České republice. Výzkumná část vznikla pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky dětských domovů. Cílem bylo zjistit následující: Jaké konkrétní tradice dětské domovy dodržují? Jak personál s dětmi komunikuje ohledně existence Ježíška? Je zvýšený kontakt s rodinou? Zda děti jezdí na Vánoce domů? Jaký je průběh Štědrého dne? Jaké organizace poskytují dětským domovům dary? Ukázalo se, že pedagogičtí pracovníci se snaží o to, aby nebyly děti v průběhu adventu a Vánoc o nic ošizené. V dětských domovech se dodržují rozmanité tradice, zdobí se prostory domova a dárky nosí, stejně jako ve většině rodin, Ježíšek. Jediná odlišnost nastává v čase, kdy probíhá slavnostní večeře. Z důvodů odjezdů některých dětí domů se slaví Vánoce 2×. Dárky dětským domovům poskytuje mnoho organizací, ale také jednotlivci. Práce je přínosem pro široké spektrum čtenářů a nabízí částečně jiný náhled na oslavy svátků, které většina lidí prožívá v kruhu rodinném.
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
RAMBOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou následně využity v praktické části, kde jsou testovány efekty skořicového aroma prostřednictvím difuzérů a kávové vůně. Pro hodnocení reakcí hostů a vlivu vůní na vnímání prostředí byl využit dotazníkový průzkum a analýza emocí pomocí FaceReaderu. Cílem této bakalářské práce je posoudit přínosy a efektivitu aroma marketingu a určit, zda má pozitivní vliv na celkový zážitek zákazníků a atmosféru prostředí. Výsledky této studie poskytují cenné informace pro podnik, přispívající k vytvoření konkurenční výhody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.