Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak pedagogové vybrané základní školy vnímají svoji práci ve vztahu k představám, které o ní dříve měli?
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá otázkou, jak různí pedagogičtí pracovníci (učitelé, vychovatelé a asistenti pedagoga) vybrané základní školy vnímají a prožívají jejich práci v kontrastu s představami, které o pedagogické profesi dříve měli. Jádrem diplomové práce je kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů s jedenácti respondenty. Úvod zahrnuje výchozí nazírání a osobní náhled. Metodologie a průběh výzkumu jsou podrobněji popsány v kapitole druhé. V dalších kapitolách následuje představení výsledků výzkumu. Mezi hlavní řešená témata patří pocit nedostatečné připravenosti, (ne)sdílení materiálů a pomůcek, postoje k rodičům, kolegům i samotným žákům.
Duševní zdraví vychovatelek ve školní družině
SICHINGEROVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou duševního zdraví vychovatelek působících ve školních družinách. Cílem této práce je zjistit, jak o své duševní zdraví vychovatelky pečují, co jim pomáhá, jak se vypořádávají se stresem a zda mají osobní zkušenost se syndromem vyhořením. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na základní charakteristiku školní družiny a povolání vychovatelky. Podrobněji pak zkoumám oblast duševního zdraví a duševní hygieny. Dále se věnuji stresu a syndromu vyhoření. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Pro analýzu dat byla použita metoda zakotvené teorie. V závěru práce jsou prezentovány a shrnuty hlavní výsledky získané z kvalitativního šetření.
Postoj vychovatelů v dětském domově na konci profesní dráhy
MIŇOVSKÁ VOCŮ, Hana
Cílem práce je popsat, jak vychovatelé na konci své profesní dráhy vnímají svoji práci v dětském domově. Za tímto účelem byly v teoretické části popsány principy náhradní péče, zejména pak formy ústavní výchovy. S ohledem na cílovou skupinu informantek byla věnována samostatná podkapitola dětskému domovu. Protože ústavní výchova nemůže v plné míře nahradit rodinnou výchovu, byla věnována pozornost i rizikům ústavní výchovy, zejména pak psychické deprivaci, které jsou často děti z dětských domovů vystaveny. V následujících podkapitolách byla popsána specifika práce vychovatele v dětském domově a jeho ohrožení stresovou zátěží, která může být jedním z mnoha činitelů syndromu vyhoření. Pozornost proto byla věnována i prevenci. Tvůrčí část je zpracována formou kvalitativního přístupu. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů byla analyzována a následně interpretována prostřednictvím otevřeného kódování.
Digitální technologie v životě českých škol
JANČIJOVÁ, Markéta
Práce se zabývá postoji pedagogů a rodičů k sílícímu trendu posilování digitálních kompetencí u žáků i učitelů na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována historicky postupnému pronikání důležitosti vzdělávání ve vztahu k technologiím do legislativních dokumentů, ze kterých školy vycházejí, a vysvětlení nových pojmů, které se začaly s novou dekádou digitalizace českého školství často objevovat v diskuzích zaměřených na technologie ve výuce. Praktická část výzkumu je realizována za pomoci pilotního šetření v prostředí běžných ZŠ i na školách, které se profilují jako alternativní, a to konkrétně polostrukturovanými rozhovory.
Vztah kurátora a edukátora v galeriích umění
Juríková, Kristýna ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů a spolupráce mezi kurátory a edukátory v galeriích umění. Teoretická část představuje obě profese, uvádí okruhy jejich pracovních činností i kvalifikační a kompetenční nároky. Dále se teoretická část zaměřuje na stručný přehled probíhajících proměn ve výstavních institucích, konkrétně je popsán s nimi související nový institucionalismus a edukativní obrat. Praktická část představuje empirický výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, jak v současnosti vypadá spolupráce kurátorů a edukátorů ve vybraných galeriích umění. Data k výzkumu jsou sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s kurátory a edukátory z galerií, otázky jsou mířeny jak na vzájemnou spolupráci, tak také na předchozí zkušenosti, vzdělání a na pracovní zázemí. Informace získané v rozhovorech při osobních setkáních jsou společně s informacemi z webových stránek vybraných galerií analyzovány a interpretovány. Z výzkumu vyplývá, že všechny oslovené galerie nabízí různorodé aktivní programy pro různé cílové skupiny, což ukazuje reflexi probíhajících proměn a určitý posun k edukativnímu obratu. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat aktuální stav spolupráce mezi oběma profesemi. Největší důraz je kladen na spolupráci, ke které dochází nebo nedochází při vytváření nových výstavních projektů v...
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
PODVALSKÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
SVOBODOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké osobnostní typy podle testu MBTI pracují na pozici učitelky v mateřské škole a jakým způsob jednotlivé osobnostní typy nahlíží na tuto profesi. Teoretická část se zabývá pedagogem mateřské školy, jeho úlohou, kompetencemi, dovednostmi a morálními zásadami. Dále se teoretická část věnuje osobnosti, temperamentu a popisu různých typologií osobnosti. V praktické části je popsán a vyhodnocen výzkum, který se skládal z kvantitativní a kvalitativní části. Ke kvantitativní části výzkumu byl použit dotazník, v kvalitativní části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti dotazníku byli pedagogové mateřských škol. Pro rozhovor byly osloveny čtyři paní učitelky, které představují zástupce některých osobnostních typů MBTI.
Logopedická intervence v dětských domovech v Královehradeckém kraji
Peterová, Sandra ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poskytování logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol, kde jsou dvě kapitoly teoretické a jedna kapitola empirická. V první kapitole teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou logopedie, komunikace, řeč, jazyk a narušená komunikační schopnost. Dále je první kapitola věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace v rámci rovin a v poslední řadě popisuje dětské domovy a jejich fungování, roli vychovatele a dítěte a komunikační schopnosti dětí z dětských domovů. Druhá kapitola teoretické části je věnována logopedické intervenci, vymezení pojmu a jeho činnostem, postavení v rámci rezortů zdravotnictví a školství. Empirická část se zabývá dvěma dětskými domovy z Královéhradeckého kraje a jejich poskytováním logopedické intervence. V úvodu empirické části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle a výzkumné otázky, popsány metody a průběh výzkumného šetření. Za hlavní cíl byla určena analýza logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. První část výzkumného šetření je věnována dětskému domovu č. 1 a část druhá dětskému domovu č. 2, jejich charakteristice, fungování a poskytování logopedické intervence. Závěr výzkumného šetření je věnován zhodnocení splnění cílů, odpovědím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.