Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elementární architektura / Výuka architektury pro mladší generace
Menšíková, Barbora ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Vzhľadom k spletitosti celého súčasného edukačného systému návrh vytvára alternatívnu formu výučby estetického vnímania - umenia a architektúry, akýsi medzistupeň, ktorý sa pripája k existujúcim osnovám povinného vzdelávania detí ako doplnok či ich rozšírenie. Návrhom je teda priestor - umelecká inštitúcia, zameriavajúca sa na vzdelávanie mladej generácie z radov širokej spoločnosti. Spoluprácou školy architektúry so vzdelávacími inštitúciami, vzniká prostredie kde študent vystupuje z prostredia akademickej komunity a vzdeláva laickú verejnosť. Naopak verejnosť vstupuje do prostredia Fakulty architektúry a ponúka architektom nový uhol pohľadu.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Bártová, Kristina ; Kristek, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářský projekt řeší komplexně funkční využití nezastavěné parcely v historickém jádru středně velkého moravského města.
Umělecká škola v Brně
Vystrčilová, Kamila ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Následující bakalářská práce je zpracována na základě studie vytvořené v předmětu AG32. Tuto studii upravuje a rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem je Umělecká škola, která je situována v Brně na Kraví hoře, Veveří. Řešený pozemek se nachází na svahu kopce orientovaném na severovýchod s výhledem na město, což výrazně ovlivnilo návrh budovy. V blízkosti se nachází rozlehlý park, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén a další plochy sportovišť i zahrádkářské kolonie, pod svahem stojí areál Fakulty stavební, VUT. Mým hlavním cílem bylo navrhnout uměleckou školu, která bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí, převážně ale dětmi, studenty a mladými lidmi. Budova respektuje kontext dané lokality, svou formou i vzhledem reaguje na svažitý charakter terénu, je monumentální z pohledu z města, nepřevyšuje ale stávající zástavbu a nenarušuje tak panorama vrcholu Kraví hory. Můj návrh sestává ze tří vzájemně propojených objektů, jejichž fasády jsou od sebe materiálově odlišeny, stejně jako je odlišný jejich provoz, vzhled jednotlivých fasád tedy ideově představuje samotný účel každé z budov. Mezi dvěma hlavními budovami je vytvořen průchod rozšiřující se zespodu nahoru. Tento průchod tvoří veřejný prostor, který má účinně propojit nejfrekventovanější vstupy na pozemek (od ulice Rybkova směrem ke hvězdárně) a tím urychlit a zpříjemnit lidem cestu. Budova se tedy stává součástí parku aniž by jakkoli narušila jeho hlavní komunikace.
Umělecká škola „Mája“
Mašová, Nikola ; Kalousek, Lubor (oponent) ; Remeš, Josef (vedoucí práce)
Předmětem projektu je novostavba umělecké školy v katastrálním území Brno – Královo Pole. Jedná se o samostatně stojící objekt se dvěma nadzemními podlažími. Konstrukční systém objektu je zděný (vápenopískové bloky). Stropy nad 1.NP jsou řešeny jako železobetonové monolitické desky, stropy nad 2.NP jsou vyskládané z předpjatých železobetonových stropních panelů typu spiroll. Střechy jsou ploché přitížené. Obvodové stěny jsou dvouplášťové, kontaktně zateplené s obkladem z vláknocementových desek. Objekt je řešen podle učení Feng Shui a jako bezbariérový pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
ZUŠ Palackého třída, Pardubice
Zavadilová, Adéla ; Müllerová, Eva (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu samostatně stojící základní umělecké školy (ZUŠ) s kavárnou a multifukčním sálem. Půdorysný tvar novostavby je tvořen třemi vzájemně prolnutými obdélníky. Prostory multifukčního sálu a kavárny jsou navrženy tak, aby mohli být v provozu nezávisle na základní umělecké škole. Objekt je navržen jako dvoupodlažní, částečně podsklepený Fasáda základní umělecké školy je tvořena kontaktním zateplovacím systémem ETICS s povrchovou úpravou – omítkou, obkladem. Střecha nad prvním nadzemním podlažím je řešena jako pochozí vegetační střecha. Střecha nad 2.NP je tvořena jako vegetační extenzivní střecha.
Výuka hry na niněru v ZUŠ
Moravcová, Lenka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hru na niněru a materiály zpracovávající tuto tematiku. Práce nejdříve představuje historické pozadí tohoto hudebního nástroje, jeho vývoj, mechaniku a možnosti nástroje. Dále zpracovává a porovnává pro hráče dostupnou literaturu zabývající se tématem hry na niněru. Hlavní náplní práce je tvorba metodického materiálu pro hru na niněru využitelného jako pomůcku jak při výuce v prostředí ZUŠ, tak i jako studijního materiálu v rukou samouků. Tento materiál obsahuje potřebné informace, které hráč v začátcích hry na niněru potřebuje znát, tj. informace počínaje funkcemi jednotlivých částí nástroje, přes seřízení a údržbu niněry, až po vysvětlení hry samotné zvlášť pro techniku pravé a levé ruky. Součástí je i notový materiál s repertoárem skladeb na niněru hojně hraných. Přínosem metodiky je také český jazyk, ve kterém je napsána, čímž může doplnit potřebné, ale momentálně chybějící informace o hře na tento nástroj právě v českém prostředí. Materiál byl využit při výuce hry na niněru v základní umělecké škole, součástí práce je tedy i návrh školního vzdělávacího programu pro tento obor. Vhodnost materiálu byla ozkoušena v průběhu jednoho pololetí školního roku 2022/2023 v prostředí ZUŠ a taktéž v rukou několika samouků. V poslední části je poté popsána zpětná vazba a...
Divadlo přes čáru - drogy v divadelním prostředí
Rybová, Tereza ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Novotná, Hedvika (oponent)
Práce dokumentuje specifický diskurz o (ne)užívání kokainu v divadelním prostředí, konkrétně mezi studenty a absolventy vysoké umělecké školy ve věkové skupině 20-30 let. Výzkum se tedy zaměřuje na užívání psychotropních látek v poměrně privilegovaném kontextu. Skrze fenomenologický design výzkumu dochází k pochopení žité zkušenosti aktérů. Data byla získána na základě třinácti hloubkových rozhovorů. Mezi respondenty byli zastoupeni neuživatelé, příležitostní uživatelé, osoby v ambulantní léčbě a bývalí distributoři drog. Studie se věnuje tomu, jak aktéři vnímají zážitky s jednotlivými drogami a jakým způsobem definují hranice přijatelnosti v rámci užívání psychotropních látek. Prostor je věnován i tomu, co uživatelé považují za zásadní během samotného aktu užití. Speciální pozornost je pak zaměřena na ekonomické vztahy, distribuci drog a vnímání nelegálnosti. Práce se dotýká i prožívání abstinence a ambulantní léčby. Kromě popisu užívání látek ve specifickém divadelního prostředí pohledem samotných aktérů, je poodhaleno, jakým způsobem v této skupině dochází k normalizaci užívání a jak se aktéři (ne)vymezují od celospolečensky podporovaného diskurzu.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Sameljak, Jan ; Martinka, Pavel (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá zahuštěním městské struktury na soutoku řeky Moravy a Bystřičky v Olomouci. Hlavním cílem projektu je vytvořit umělecko-společenské centrum města s funkcí uměleckého vzdělávání obyvatel. Hodnotná lokalita soutoku přirozeně nabízí možnost rekreace, návrh tuho hodnotu posiluje svou formou, kdy se k němu maximálně otvírá, zároveň však odděluje městské prostory rušící koncept klidné oázy.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Bystroň, Tomáš ; Jung, Adam (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je dostavět město, a to ve dvou rovinách. Ve smyslu zahuštění zástavby, tedy doplnění nyní prázdného místa o budovu využívající potenciál místa a ve smyslu doplnění funkční struktury města stavbou, která by přinášela nové možnosti pro jeho rozvoj. Nezastavění lokality vychází z historického kontextu. Dříve na místě stál fortifikační systém města Olomouc a řeka Morava byla využívána jako přírodní bariéra, po zrušení fortifikačního systému se většinou volný pás zastavěl, někde však stále zůstávají prázdná místa, jak je tomu i v případě dané lokality. Zároveň město Olomouc v podstatě nemá městského architekta a veškeré snahy o architektonickou debatu, výstavy či rozvoj jsou decentralizovaně roztroušeny. Město také disponuje velmi malou výtvarnou základní uměleckou školou, která je v nepoměru k hudební škole, jež se nachází v blízkosti mého návrhu. Projekt tedy cílí na smysluplné doplnění sídelní struktury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.