Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Braniš, Martin|orcid:|researcherid:|scopus: ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Academic writing characteristics: a brief handbook for students.
Stránská, Michaela ; Langerová, Petra (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
This Bachelor thesis deals with academic writing. Probably all university students encounter academic writing at some point in their studies. However, some of them might have particular difficulties in writing academic texts. Thus, the aim of this thesis is not only to characterize academic writing but also to design a brief handbook for students that would help them to cope with these difficulties and simplify their work by providing useful tips. The concept of academic writing, its definition and thorough characteristics are described in the first part of the thesis. Different types of academic texts that students most commonly encounter during their studies and its brief characteristics are also mentioned in the first part. The second part consist of the brief handbook for students. The character of this handbook is aimed to be as practical as possible. The handbook is divided into several chapters that deal with various aspects of academic writing such as the language and style. Nevertheless, a significant part of the handbook is dedicated to the preparations for writing because it is as important as the writing process itself.
Software na podporu tvorby prezentáciía študijného textu pomocou Smart-notes
Lopušná, Nikola
Tato práce se zabývá metodou psaní smart notes a jejím využitím při psaní akademických textů. Dnešní aplikace podporující metodu zettlekasten zatím neposkytují vhodná řešení, která by uživateli umožnila rychle a efektivně proměnit poznámky v ucelený text. Tato práce řeší tento problém návrhem a implementací nástroje, který umožňuje uživatelům sestavovat texty z poznámek. Výsledkem implementace je plugin pro aplikaci Obsidian, který umožňuje sestavovat texty z poznámek a zobrazovat je ve formátech markdown a LaTeX.
EATAW 2021: 11th Conference of the European Association for the Teaching of the Academic Writing: Book of abstracts
Kašpárková, A. ; Frančíková, Dagmar ; Etchegoyen Rosolová, Kamila
The theme of EATAW 2021 was “The residence of writing and writing support.” Academic writing is considered an interdisciplinary field. The activities of academic writing teachers and related research head in many different directions. The conference helped us revisit the foundations, and asked seemingly simple questions: Who are we?, Where do we work?, What is our field?, (How) has academic writing become a field?, How do technologies help us?, Who are other stakeholders in academic writing support? Moreover, our theme explored the essence of our work and professional identity in an unprecedented time of the covid-19 outbreak that had put more things in motion than we could have ever imagined. Therefore, we added the question of: What has changed recently? We felt that some of the questions had been here for decades but may have still been unanswered in certain contexts and/or in contexts that keep changing. The conference was held online on July 7 and 8, 2021, and was organized by VSB-Technical University of Ostrava and the Czech Language Institute, Czech Academy of Sciences.
Result/inference discourse connectives in academic texts
Tomešová, Klára ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Brůhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce porovnává užívání rezultativních diskurzních konektorů ve dvou korpusech sestavených autorem - v korpusu vytvořeném z 43 literárních esejí českých vysokoškolských studentů oboru Anglistika-amerikanistika a v korpusu sestaveném z 34 odborných článků psaných rodilými mluvčími. Hlavním cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se studenti v používání rezultativních konektorů shodují s profesionálními autory, a to zejména s ohledem na frekvenci, postavení ve větě a dosah konektorů. Práce ukázala, že studenti rezultativní konektory celkově výrazně nadužívají a zároveň objevila případy nadměrného i nedostatečného užívání jednotlivých konektorů. Dále bylo zjištěno, že jak studenti, tak profesionální autoři obecně dávají přednost počátečnímu postavení rezultativních konektorů ve větě, ale studenti častěji užívají konektory s užším dosahem.
Academic writing characteristics: a brief handbook for students.
Stránská, Michaela ; Langerová, Petra (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
This Bachelor thesis deals with academic writing. Probably all university students encounter academic writing at some point in their studies. However, some of them might have particular difficulties in writing academic texts. Thus, the aim of this thesis is not only to characterize academic writing but also to design a brief handbook for students that would help them to cope with these difficulties and simplify their work by providing useful tips. The concept of academic writing, its definition and thorough characteristics are described in the first part of the thesis. Different types of academic texts that students most commonly encounter during their studies and its brief characteristics are also mentioned in the first part. The second part consist of the brief handbook for students. The character of this handbook is aimed to be as practical as possible. The handbook is divided into several chapters that deal with various aspects of academic writing such as the language and style. Nevertheless, a significant part of the handbook is dedicated to the preparations for writing because it is as important as the writing process itself.
Bakalářská diplomová práce: Žánr bakalářské diplomové práce, jeho utváření a současná podoba
Hybner, Otakar ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
HYBNER, Otakar. Bakalářská diplomová práce: žánr bakalářské diplomové práce, jeho utváření a současná podoba. Praha, 2019. Magisterská diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka. Vedoucí práce PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Magisterská diplomová práce sleduje historický kontext podmínek pro existenci žánru bakalářské diplomové práce. Na základě dostupné literatury je interpretována stylová norma tohoto žánru odborné komunikace. Je zhodnoceno celkové pojetí problematiky v dostupné literatuře. Vzhledem ke stylové normě jsou stanovena kritéria, jejichž naplnění je u bakalářských diplomových prací očekáváno a u náhodně vybraného vzorku prací je splnění těchto očekávání ověřováno.
Result/inference discourse connectives in academic texts
Tomešová, Klára ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Brůhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce porovnává užívání rezultativních diskurzních konektorů ve dvou korpusech sestavených autorem - v korpusu vytvořeném z 43 literárních esejí českých vysokoškolských studentů oboru Anglistika-amerikanistika a v korpusu sestaveném z 34 odborných článků psaných rodilými mluvčími. Hlavním cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se studenti v používání rezultativních konektorů shodují s profesionálními autory, a to zejména s ohledem na frekvenci, postavení ve větě a dosah konektorů. Práce ukázala, že studenti rezultativní konektory celkově výrazně nadužívají a zároveň objevila případy nadměrného i nedostatečného užívání jednotlivých konektorů. Dále bylo zjištěno, že jak studenti, tak profesionální autoři obecně dávají přednost počátečnímu postavení rezultativních konektorů ve větě, ale studenti častěji užívají konektory s užším dosahem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.