Název:
Blender add-on pro převod uzlů do vektorové grafiky
Překlad názvu:
Blender Add-on For Conversion of Nodes to Vector Graphics
Autoři:
Dráber, Filip ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tento projekt navrhuje a implementuje rozšíření pro aplikaci Blender, které umožňuje uživateli exportovat vektorovou reprezentaci uzlových grafů, které v aplikaci vytvořili. Tato technická zpráva se zabývá technickými aspekty interní reprezentace Blenderu a také různými vlastnostmi formátu SVG, který je použit pro vytvoření vektorové reprezentace. Zpráva ukazuje, jak rozšíření popisuje různé druhy uzlů a sjednocuje jejich reprezentaci. Nakonec posuzuje použitelnost a funkčnost tohoto rozšíření, které již bylo použito v akademickém prostředí.
This project proposes and implements a Blender add-on which lets the user export on-demand vector representations of the Node graphs they have created within the editor. The technical report delves into the technical aspects of both Blender's internal representation as well as features of the Scalable Vector Graphics format (SVG) which are used to produce the vector representation. It showcases how the add-on describes various Node types and streamlines their representation. Finally, it evaluates the usability and performance of the add-on, which has already been used in an academic environment at time of writing.
Klíčová slova:
academic writing; add-on; Blender; Node editor; Python; SVG; vector graphics; akademické psaní; Blender; editor uzlů; Python; rozšíření; SVG; vektorová grafika
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/248990