Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformace československého regionálního denního tisku: na příkladu deníku Jihočeská pravda
Volfová, Eliška ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá transformačním procesem v Československé republice na začátku 90. let 20. století. Konkrétně autorka zkoumá proces proměny regionálního denního tisku. Tisk (stejně jako další média) prošel zásadní přeměnou v důsledku změny politického systému na sklonku roku 1989. Zatímco po většinu 2. poloviny 20. století byly regionální noviny institucemi vlastněnými a řízenými státem (resp. státními orgány), během 90. let přecházely do soukromého vlastnictví. Tento přechod se autorka snaží zachytit na konkrétním příkladu jihočeského krajského tisku - deníku Jihočeská pravda. Nejprve se věnuje podobě a charakteristice novin před rokem 1989 (resp. mezi lety 1985- 1989), včetně stručného nastínění fungování novin v době cenzurních opatření a dohledu vydavatele - Krajského výboru Komunistické strany Československa. Poté zachycuje zobrazení "sametové revoluce" na stránkách deníku Jihočeská pravda a první kroky novin směrem k odpoutání se od dosavadního vydavatele (listopad- prosinec 1989). V poslední části práce sleduje způsob přechodu deníku k soukromým vydavatelům, včetně zachycení fenoménu zahraničních vlastníků českého regionálního tisku. Bakalářská práce končí částečným dovršením tohoto procesu v roce 1993, kdy deník vychází jako Českobudějovické listy.
Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Klička, Tomáš ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.
Americko - ruská spolupráce v severopacifické oblasti
Raková, Alena ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Šír, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá americko-ruskou spoluprací v severopacifické oblasti po rozpadu Sovětského svazu. Tichomořské oblasti obou států, ruský Dálný východ a západní pobřeží Spojených států si jsou svojí geografickou polohou, vzdáleností od politického centra, historicky, kulturně, ale i hospodářsky velmi blízké. Ruský dálný východ disponuje zásobami nerostných surovin, Spojené státy potřebným kapitálem a technologiemi na jeho rozvoj. Na rozdíl od atlantického rozměru vzájemných vztahů, mají v asijsko-pacifickém regionu podobné zájmy v bezpečnostních otázkách. Jejich spolupráce v této oblasti tak skýtá ohromný potenciál i řadu nástrah. Tato bakalářská práce zkoumá možnosti, vývoj a směřování jejich spolupráce na pozadí americko-ruských vztahů v posledních dvaceti letech. Zaměřuje se na bezpečnostní, ekologické a ekonomické aspekty vzájemné spolupráce na vládní a regionální úrovni. Důraz je kladen především na roli Spojených států a jejich přístup k Ruské federaci v oblasti severního Tichomoří, proto se věnuje zejména americkým programům, institucím a firmám snažícím se o spolupráci s Ruskem v severopacifické oblasti. Práce dochází k závěru, že spolupráce v oblasti, především na regionální úrovni, existuje, avšak její potenciál je stále z velké míry nevyužit.
Česká postmoderní architektura bankovních domů a spořitelen po roce 1989 do konce 20. století
Pavlová, Jana ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Biegel, Richard (oponent)
Tato práce pojednává o architektuře bankovních domů a spořitelen v 90. letech 20. století na území ČR, jako jistém fenoménu spojeném s kulturně-společenskou změnou a situací v české architektonické scéně po roce 1989. Potřeba nových bankovních domů přinesla do našeho městského a maloměstského prostředí specifické architektonické formy ovlivněné doznívajícím postmodernismem. První část se snaží obecně charakterizovat podobu změny české architektonické scény v devadesátých letech a v rámci ní vymezit tyto dosud stylově neidentifikovatelné, často individuálně výtvarně pojaté stavby bankovních budov. Zároveň zohlední otázku, do jaké míry můžeme mluvit v českém prostředí o postmoderní architektuře a poukáže na etický problém, který se k tomuto architektonickému stylu váže. Druhá část se snaží obecně charakterizovat a typologicky rozlišit architekturu bankovních domů a spořitelen v přiloženém katalogu. Na závěr se práce pokusí vysvětlit, proč je fenomén architektury bankovních domů a spořitelen spojen s etickým problémem poukazující na tyto stavby jako představitele architektonického nevkusu.
Agentura Radost a časopis Post
Maršíček, Jan ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce Agentura Radost a časopis Post se zabývá působením student- ské agentury Radost a obrazovým časopisem Post, který agentura vydávala. Bakalářská práce nastiňuje historické souvislosti přelomu 80. a 90. let a popisu- je, jak se politická a společenská změna projevovala i v působení agentury. Práce se věnuje vzniku agentury na půdě FAMU a jejímu přerodu v profesionální organizaci, zmiňuje oblasti působnosti agentury (fotografie, hudba a vydavatelství) a její dva nejvý- značnější výstavní počiny. Práce agenturu Radost vymezuje jako dobový fenomén re- flektující společenské změny a otevřenou platformu pro lidi přicházející s novým pří- stupem pro různé kulturní projekty. Následující kapitoly o časopisu Post se dělí podle jednotlivých etap a fází, kte- rými časopis v letech 1989-1992 procházel. Zachycují jeho přerod ze studentského ča- sopisu vydávaného na katedře fotografie až k periodiku distribuovanému veřejnosti. Práce se zabývá neobvyklým grafickým zpracováním časopisu a obsahem jednotlivých čísel, ve kterém se také projevovaly změny ve společnosti. Post se vyznačoval přede- vším svou velkorysostí k obrazovému materiálu a novým přístupem ke grafice. Analýza klade hlavní důraz na reportážní a dokumentární fotografii, zkoumá, jakým způsobem s ní časopis Post zacházel, jací autoři a...
Český současný tanec v devadesátých lete ch 20.století
Opavská, Andrea ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; STAVĚLOVÁ, Daniela (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je reflexe a analýza situace na české současné taneční scéně v devadesátých letech minulého století a její proměna, která je sledována na čtyřech případových studiích konkrétních uměleckých osobností a jejich děl, Evy Černé a Karla Vaňka (Malé modré nic), Jana Kodeta (Jade), Lenky Flory (.a kde je Marie?) a Petra Tyce (Pád domu Usherů). Důraz je kladen na zachycení různorodosti kvalit pohybového materiálu, hledání původu jeho inspiračních zdrojů na základě získaných domácích i zahraničních zkušeností tvůrců. Pro pochopení hlubších souvislostí tohoto období bylo nutné stručně charakterizovat vývoj scénického tance před rokem 1989. Tato problematika je však zasazena do širšího kontextu proměny estetiky tělesnosti od šedesátých let 20. století a formování pojmu současný tanec s jeho obsahovým vymezením.
OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989
Kohout, Martin ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
Úpadek českého seriálu
Hrubý, Tomáš ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; MATHÉ, Ivo (oponent)
Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
CHANGES IN PRINTED MATTER IN THE FORM OF PHOTOGRAPHY, BOOKS FROM TURKEY AFTER THE 90S.
Cimcim, Aral ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
The purpose of this thesis is to describe in detail and to classify various tendencies such as the influence of technological advances and working methods on artistic production, the effects of movements in different branches of art mainly with time based design and / or photography from Germany after the 1960s. Characterization will consist of known artists during the Post-War era and short descriptions of their effects on certain types of photography varying from documentary to fine art practices. How certain influences shaped different approaches and posed as obstructions on contemporary image-making, created a genre of their own, effects of political and social change will also be subtopics. The main methods are composed of two parts. First, to contribute to an understanding of visual artists' reactions to the dynamics of change created by changes of their working and living conditions after and during German unification. Second, to analyse the tendencies of some of the artists related to mentioned conditions, that are seen as major influences in the art environment, in historical chronology.
Mediální obraz šlechty a elit 90. let.
Lukáš, Pavel ; ŘEZNÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; KUDLÁČ, Jakub (oponent)
Mediální obraz šlechty a elit 90. let. Historické souvislosti a konsekvence. Práce se zabývá mediálním obrazem šlechty v českém prostředí devadesátých let s přihlédnutím k historickým souvislostem, které významným způsobem napomáhaly tento obraz utvářet. Pohled na aristokracii po roce 1989 je do dnes v mnoha ohledech zkreslený, a cílem práce je tedy uvést některé skutečnosti, které jsou v této souvislosti často opomíjeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.