Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sally Mann and David Hamilton. Comparison in the context of nymphet archetype and its photographic representations.
Sekta, Karol ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Thesis would be based on deep studies conducted on two photographers - Sally Mann and David Hamilton. The form of work is going to be a result of comparison of two creative paths which led artists to very the same effect (and provoke quite the same questions of perversity/legality/aesthetics/kitsch). Even if photographers acted in completely different intentions(presenting directly opposite approaches to art piece as such), still they have a lot in common. In result I would deposit this specific relation between two circles (represented strongly by two mentioned artists) on this quite specific dualism of motherhood-like and intimate approach of Sally Mann depictions contrary to David Hamilton's aggressive, straightly sexual way of photographing his young "subjects-objects".
Pozice české dokumentární fotografie za normalizace
Folk, Čeněk ; VANČÁT, Pavel (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Předmětem mé práce je pozice české dokumentární fotografie v době normalizace na českém území. Termín „pozice“ v sobě zahrnuje několik zkoumaných aspektů: politické i tvůrčí podmínky, za kterých česká dokumentární fotografie vznikala; její status v rámci fotografie jakožto umělecké disciplíny a v rámci ostatních uměleckých disciplín; myšlení o dokumentární fotografii a jeho proměny v čase; společenské uplatnění dokumentární fotografie a v neposlední řadě také její vliv na politické události. V 70. a 80. letech dosáhla česká dokumentární fotografie největšího rozmachu, navzdory nelehkému politickému pozadí a zázemí. Má práce (mimo jiné) zkoumá, jak, proč a za jakých okolností k tomuto rozmachu došlo.
Rodinný archiv Františka Štěpánka
Šárková, Eliška ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Ve své práci bych se ráda věnovala tématu amaterské fotografie, práce by měla především využívat deduktivní metody - od obecných poznatků amaterské fotografie ke konkrétnímu příkladu. Konkrétní příklad bude tvořit rozbor archivu mého pradědečka, který je výjmečný v kontextu amatérské fotografie. Důvody: 1 ,archiv je čistě amaterský, ale ojedinělý svými přístupy k fotografii např: ( promyšlené kompozice,experimentální přístup, inspirace slavnými fotografiemi) 2, všechny fotografie mají silnou dokumentární hodnotu, 3, díky dochovanosti jako uceleného souboru můžeme usuzovat na důležitost rodinných alb a emocí v nich přítomných. Věřím tak, že moje práce, může být přínosem pro téma amaterských fotografií.
Fenomen helsinské školy
Zahradníčková, Kateřina ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Vančát, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl čtenáře seznámit s fenoménem Helsinské školy a to především s těmi méně známými fakty . Velká míra pozornosti je zde věnována historickému vývoji výuky fotografie ve Finsku, která tomuto fenoménu předcházela. Tato kapitola je pro přehlednost chronologicky řazena od počátků až do současnosti. Další důležitá část je věnována charakteristice pojmu Helsinská škola a Timothymu Personsnovi jako zakladateli. Poslední a tedy třetí kapitola je věnována výběru šesti umělců Helsinské školy. jejich práce je zde popsána formou monografie. Po přečtení této práce by měl mít čtenář jasnou představu o tom co předcházelo vzniku Helsinské školy, co je pro ní charakteristické a jací členové jí tvoří. Chtěla bych čtenáři toto téma přiblížit z co nejvíce možných úhlů, které svým propojením dají celistvý obraz Helsinské školy.
CHANGES IN PRINTED MATTER IN THE FORM OF PHOTOGRAPHY, BOOKS FROM TURKEY AFTER THE 90S.
Cimcim, Aral ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
The purpose of this thesis is to describe in detail and to classify various tendencies such as the influence of technological advances and working methods on artistic production, the effects of movements in different branches of art mainly with time based design and / or photography from Germany after the 1960s. Characterization will consist of known artists during the Post-War era and short descriptions of their effects on certain types of photography varying from documentary to fine art practices. How certain influences shaped different approaches and posed as obstructions on contemporary image-making, created a genre of their own, effects of political and social change will also be subtopics. The main methods are composed of two parts. First, to contribute to an understanding of visual artists' reactions to the dynamics of change created by changes of their working and living conditions after and during German unification. Second, to analyse the tendencies of some of the artists related to mentioned conditions, that are seen as major influences in the art environment, in historical chronology.
Performance a medium fotografie. 60.- 80. léta v Československu
Mertová, Alexandra ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickou studií na téma performance ve vztahu k médiu fotografie 60. až 80. let v Československu. V první části práce se věnuji médiu fotografie, fotografickému záznamu performance a objasnění pojmu performance. Dále okrajově nastiňuji historický kontext performančního umění a vysvětluji pojmy happening, event a performance, přičemž uvádím příklady některých světových, ale převážně československých umělců - performerů. Jádrem práce je vytvoření typologie ve vztahu performance a fotografie, tedy jeho rozdělení na dokumentační fotografii, inscenovanou fotografii performance a fotografii performance, která je využitá v multimediálním díle. Dále představuji pojmy autorská fotografie a fotografie autorizovaná a neautorizovaná. Tuto typologii přístupů k médiu fotografie jsem vypracovala na základě osobních rozhovorů, které z hlediska své práce považuji za klíčové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.