Název:
Agentura Radost a časopis Post
Překlad názvu:
Radost agency and magazine post
Autoři:
Maršíček, Jan ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Agentura Radost a časopis Post se zabývá působením student- ské agentury Radost a obrazovým časopisem Post, který agentura vydávala. Bakalářská práce nastiňuje historické souvislosti přelomu 80. a 90. let a popisu- je, jak se politická a společenská změna projevovala i v působení agentury. Práce se věnuje vzniku agentury na půdě FAMU a jejímu přerodu v profesionální organizaci, zmiňuje oblasti působnosti agentury (fotografie, hudba a vydavatelství) a její dva nejvý- značnější výstavní počiny. Práce agenturu Radost vymezuje jako dobový fenomén re- flektující společenské změny a otevřenou platformu pro lidi přicházející s novým pří- stupem pro různé kulturní projekty. Následující kapitoly o časopisu Post se dělí podle jednotlivých etap a fází, kte- rými časopis v letech 1989-1992 procházel. Zachycují jeho přerod ze studentského ča- sopisu vydávaného na katedře fotografie až k periodiku distribuovanému veřejnosti. Práce se zabývá neobvyklým grafickým zpracováním časopisu a obsahem jednotlivých čísel, ve kterém se také projevovaly změny ve společnosti. Post se vyznačoval přede- vším svou velkorysostí k obrazovému materiálu a novým přístupem ke grafice. Analýza klade hlavní důraz na reportážní a dokumentární fotografii, zkoumá, jakým způsobem s ní časopis Post zacházel, jací autoři a...The bachelor thesis "Radost Agency and Magazine Post" deals with the activity of student agency Radost (which means joy, pleasure in Czech) and picture magazine Post which was published by the agency. The bachelor thesis outlines historical context at the turn of the 1980s and the 1990s and describes how the political and social change influenced the activities of the agency. The thesis deals with the beginning of agency at Film and TV School of Aca- demy of Performing Arts in Prague and its transformation into professional organizati- on, mentions the fields of activity (photography, music and publishing) and its two most important exhibitions. The thesis defines the agency as the period phenomenon re- flecting the social changes and the open platform for people coming up with the new approach for various culture projects. Following chapters about magazine Post are divided into specific parts that cha- racterize the stages of the magazine between years 1989-1992. The chapters describe the transformation from student magazine into publicly distributed periodical. The the- sis deals with the unusual layout of magazine and the content of each issue that reflects the social changes as well. The new approach to graphic design and extraordinary space dedicated to pictures was characteristic for the...
Klíčová slova:
90. léta 20. století; agentura Radost; Anna Fárová; fotografie; Gabina; grafický design; nezávislé časopisy; Pavel Nádvorník; Petr Lukáš; časopis Post; 1990s; Anna Farova; Gabina; graphic design; independent magazines; Pavel Nadvornik; Petr Lukas; photography; Post magazine; Radost agency