Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ
Pourová, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dětský umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ. Teoretická část popisuje základní náležitosti přednesu, věková specifika dětí, vztahující se němu. Zdůvodňuje, proč je užitečné přednes do výuky zařazovat v Rámcového vzdělávacího programu pro ZV. Věnuje se interpretačním a výstavbovým prostředkům recitačního tvaru a ukazuje také základní metody práce, kterými je lze ve neposlední řadě také popisuje roli pe tomto tvořivém procesu a způsob hodnocení vhodný pro přednes. Praktická část je rozdělena na tři části a věnuje se nejprve výzkumu v podobě dotazníkového šetření ohledně stavu recitace ve výuce na základních školách. Druhou částí jsou i učiteli prvního stupně mapující podrobněji jejich přístup, způsoby práce a motivaci dětí. Třetí část obsahuje dvě ukázkové lekce, jak lze na přednesu rámci výuky na ZŠ tvořivě pracovat.
Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy
Žáková, Věra ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma: Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy Anotace: Cílem předkládané práce je zmapovat a porovnat úroveň znalostí poskytování první pomoci žáků 3. a 5. ročníku základní školy v Praze, na malém městě a na vesnici. Práce je koncipována do dvou hlavních částí, do části teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola definuje co je první pomoc a jaké jsou její druhy. Druhá kapitola je věnována linkám tísňového volání a základním složkám integrovaného záchranného systému. Třetí kapitola mapuje zdroje informací, kde se žáci mladšího školního věku mohou o první pomoci dozvědět. Čtvrtá kapitola se zabývá modelovými postupy první pomoci ve vybraných oblastech. V úvodu praktické části jsou stanoveny hypotézy pro daný výzkum a specifikovány metody práce. Samotný výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. V rámci zvoleného postupu bylo prvním krokem zmapovat úroveň znalostí o poskytování první pomoci ve 3. a 5. třídách na vybraných základních školách. Při tvorbě dotazníku byly selektivně upřednostněny situace, ve kterých se děti mohou reálně vyskytnout a být jediným zachráncem na blízku. Na základě zjištěných informací byl posléze navržen doškolovací program první pomoci pro tuto věkovou kategorii. S odstupem času došlo k ověření...
Strukturované drama jako prostředek k prevenci šikany
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje metodě strukturovaného dramatu a její pomoci v prevenci šikany, konkrétně pochopení role mlčícího svědka jako osoby, která může zamezit šikaně, pokud z ní vystoupí. Teoretická část vymezuje termín šikana, popisuje formy, příčiny a charakteristické znaky šikanování mezi žáky prvního stupně základní školy. V této části práce je rovněž definována zvolená metoda strukturovaného dramatu, její postupy a techniky. Součástí praktické části je vytvořené strukturované drama a jeho reflexe. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumán postojový posun u vybraných žáků v rozhodnutí vystoupit z role mlčícího svědka. Výchozí a koncovou fází zkoumaného posunu je období bezprostředně před realizací strukturovaného dramatu a doba několika měsíců po jeho realizaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Strukturované drama, dramatická výchova, metody a techniky, šikana, mlčící většina, prevence, první stupeň ZŠ, rozhodování
Pojetí digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky
Hovorková, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
4 ABSTRAKT Diplomová práce je věnována tématu digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky. Práce je inspirativním pokusem, jak lze propojit formální a informální vzdělávání ve vzdělávacím procesu. Tato studie se stala inspirací pro zefektivnění výuky pomocí digitálních technologií a rozvoj digitální gramotnosti u žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je rozdělena na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti kognitivního vývoje u dětí mladšího školního věku, digitálnímu vzdělávání a digitálním technologiím užívaným ve výuce. Poznatky z odborné literatury v teoretické části jsou podkladem pro praktickou část, která prostřednictvím tvorby dvou edukačních geolokačních her zkoumá rozvoj jednotlivých digitálních kompetencí na vzorku dvou tříd. Cílem této práce je zjistit, jak lze na 1.stupni ZŠ rozvíjet digitální gramotnost a její jednotlivé kompetence vzhledem k věku a kognitivnímu vývoji žáků. Na základě kvalitativního výzkumu formou pozorování, terénních zápisků a záznamových archů bylo možné analyzovat míru rozvoje jednotlivých digitálních kompetencí na ZŠ v základní úrovni. Výstupem je popis a zhodnocení možnosti rozvoje digitální gramotnosti a jejích jednotlivých oblastí u dětí na 1. stupni ZŠ vzhledem k jejich kognitivnímu vývoji a věku. Výstupem práce jsou také možnosti postupu...
Koordinační schopnosti na 1. stupni ZŠ
Schubertová, Gabriela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá koordinačními schopnostmi u žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je porovnat úrovně jednotlivých koordinačních schopností u žáků, kteří navštěvují taneční hodiny v základní umělecké škole (dále jen ZUŠ) s žáky, kteří tyto hodiny nenavštěvují. Tímto porovnáním bude zjištěno, jak ovlivňuje taneční a pohybová výchova koordinační schopnosti. Výzkumnou část tvoří motorické testy, které zjišťují úroveň schopností rytmických, reakčních, rovnováhových, orientačních, sdružování a přestavby. Tyto testy doplňuje dotazník, který zjišťuje doplňující informace potřebné ke zpracování výsledků. Dotazník zjišťuje, jaké sporty a jak je dlouho žáci organizovaně vykonávají, jestli žáci sportují i neorganizovaně, či vůbec nesportují. Ve výsledcích jsou porovnávány naměřené hodnoty při testování. Každý test je vyhodnocen a popisován zvlášť. V testech jsou porovnávány žáci mladšího školního věku, kteří jsou dle dotazníků rozděleni do čtyř skupin - nesportující žáci, neorganizovaně sportující žáci, organizovaně sportující žáci a žáci navštěvující základní uměleckou školu. Pro vyhodnocení testů byly vybrány hodnoty - aritmetický průměr, minimální a maximální naměřená hodnota a doplněny grafickým zpracováním porovnání zvolených čtyř skupin. Z naměřených hodnot a jejich následného...
Zpracování vybraných etických témat z knihy Poklady pod sněhem prostřednictvím strukturovaného dramatu.
Kubrová, Kateřina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám zpracováním etických témat z knihy Poklady pod sněhem prostřednictvím strukturovaného dramatu. Cílem této práce bylo nalézt odpověď na otázku: Dokážou žáci na základě prožitku ve strukturovaném dramatu nalézt řešení, která by mohla předcházet neetickému jednání? Práce je dělena na teoretickou a praktickou část, přičemž praktická část vychází z odborných podkladů části teoretické. První část obsahuje vymezení vzdělávacích oborů Etická výchova, Dramatická výchova a Český jazyk a literatura v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávaní a také postavení těchto oborů ve Školním vzdělávacím programu Základní školy Kunratice (Komunikace - Učení - Kooperace), jelikož byl v této základní škole prováděn praktický výzkum se žáky 5. třídy. Tyto obory se vzájemně prolínají v autorském strukturovaném dramatu "O přátelství, které překonalo různé překážky", které slouží jako nástroj pro výzkum samotný. V první části jsou tedy dále vymezeny pojmy jako dramatická výchova, metody dramatické výchovy, strukturované drama, použité metody a techniky ve vlastním strukturovaném dramatu a osobnost učitele dramatické výchovy, které s tímto nástrojem souvisí. Zmiňované autorské drama je vytvořeno na motivy knihy Poklady pod sněhem, proto teoretická část obsahuje i životopis její...
Konstruktivismus v komunikační a slohové výchově na 1. stupni ZŠ
Stříbná, Karolína ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá problematikou a hledáním způsobu, jak využít konstruktivismus ve výuce komunikační a slohové výchovy na 1. stupni ZŠ. Zkoumá možnosti využití konstruktivismu při zavádění nových slohových žánrů do edukačního procesu. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V souvislosti s touto problematikou se v teoretické části zabývá konstruktivistickým pojetím výuky a jeho východisky pro výuku českého jazyka. Teoretická část obsahuje také analýzu dostupných učebních materiálů a pohled na zpracování didaktiky komunikační a slohové výchovy v odborné literatuře. Výzkumné šetření v praktické části ověřuje, jakými prekoncepty u vybraných slohových žánrů žáci disponují. Pro svůj výzkum, jsem zvolila slohové žánry dopis a popis pracovního postupu. Analýza a interpretace jednotlivých šetření nabízí zjištění, jež bychom mohli využít ve výuce těchto žánrů, konkrétně pak při jejich samotném zavádění do výuky. Na jejich základě uvádím v závěru práce doporučení pro možný způsob zavádění vybraných slohových žánrů do hodin českého jazyka.
Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ
Pok, Marek ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Marek Pok Diplomová práce Abstrakt Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ Teoretická část práce je zaměřena na efektivní styly a metody výuky na 1.stupni základní školy. Je zdůvodněn význam a funkčnost paměti i využití paměťových technik pro podporu procesu učení žáků. Pozornost je věnována fungování paměti u žáků středního školního věku, kteří se stávají součástí empirického výzkumu. V teoretické části práci jsou předloženy koncepce výuky, učební styly, metody a strategie výuky, v rámci kterých je možné paměťové techniky využívat. Praktická část přináší pomocí experimentálního i observačního výzkumného procesu hlubší kvantitativní i kvalitativní poznatky o tom, jak probíhá pamětné učení žáků. Předmětem výzkumu je i samotný proces výuky, jehož cílem je posílit a upevnit dovednosti žáků paměťové techniky využívat. Na žáky středního školního věku je zaměřena pozornost především proto, že tato věková kategorie žáků již dokáže (na rozdíl od žáků na počátku školní docházky) přirozeně využívat záměrné zapamatování, selektování informací, asociační prostředí i logické souvislosti. Pamětové techniky (systém spojování a systém číselných tvarů) jsou v rámci výuky nabízeny žákům tak, aby je oni posléze mohli dle vlastního uvážení aplikovat a pomocí nich si pak učivo efektivně vybavovat, transformovat,...
Strukturované drama jako prostředek k prevenci šikany
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje metodě strukturovaného dramatu a její pomoci v prevenci šikany, konkrétně pochopení role mlčícího svědka jako osoby, která může zamezit šikaně, pokud z ní vystoupí. Teoretická část vymezuje termín šikana, popisuje formy, příčiny a charakteristické znaky šikanování mezi žáky prvního stupně základní školy. V této části práce je rovněž definována zvolená metoda strukturovaného dramatu, její postupy a techniky. Součástí praktické části je vytvořené strukturované drama a jeho reflexe. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumán postojový posun u vybraných žáků v rozhodnutí vystoupit z role mlčícího svědka. Výchozí a koncovou fází zkoumaného posunu je období bezprostředně před realizací strukturovaného dramatu a doba několika měsíců po jeho realizaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Strukturované drama, dramatická výchova, metody a techniky, šikana, mlčící většina, prevence, první stupeň ZŠ, rozhodování
Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy
Žáková, Věra ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma: Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy Anotace: Cílem předkládané práce je zmapovat a porovnat úroveň znalostí poskytování první pomoci žáků 3. a 5. ročníku základní školy v Praze, na malém městě a na vesnici. Práce je koncipována do dvou hlavních částí, do části teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola definuje co je první pomoc a jaké jsou její druhy. Druhá kapitola je věnována linkám tísňového volání a základním složkám integrovaného záchranného systému. Třetí kapitola mapuje zdroje informací, kde se žáci mladšího školního věku mohou o první pomoci dozvědět. Čtvrtá kapitola se zabývá modelovými postupy první pomoci ve vybraných oblastech. V úvodu praktické části jsou stanoveny hypotézy pro daný výzkum a specifikovány metody práce. Samotný výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. V rámci zvoleného postupu bylo prvním krokem zmapovat úroveň znalostí o poskytování první pomoci ve 3. a 5. třídách na vybraných základních školách. Při tvorbě dotazníku byly selektivně upřednostněny situace, ve kterých se děti mohou reálně vyskytnout a být jediným zachráncem na blízku. Na základě zjištěných informací byl posléze navržen doškolovací program první pomoci pro tuto věkovou kategorii. S odstupem času došlo k ověření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.