Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam rituálů v interiorizaci životních hodnot mladých lidí
Gajdošová, Marta ; Landová, Tabita (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zkoumá význam a vliv rituálů v období dospívání na přijetí a ukotvení životních hodnot adolescentů a jejich zvládání obtížných situací. Teoretická část popisuje problematiku vzájemně se ovlivňujícího sociokulturního prostředí, psychosociálního a duchovního vývoje dítěte do věku dospělosti, způsoby provázení a pastorace mládeže. Vysvětluje obecným i zkušenostním výkladem hluboký význam rituálů ve všech uvedených procesech. Celá práce vychází z teze, že v současné společnosti se preferuje velký odklon od pravidelných činností, klade se důraz na pestrost, dynamiku, rychlé změny. Mladí lidé jsou tímto trendem nejvýrazněji ovlivněni, byli v něm vychováni. K pochopení významu rituálů pro jejich život potřebují vysvětlení, vzdělání, potřebují jim porozumět a osobně je prožít. V praktické části kvalitativním výzkumem porovnává práci s křesťanskou mládeží a mládeží v sekulárním prostředí domova mládeže situovaným ve vyloučené lokalitě. Klade si za cíl s pomocí otevřených rozhovorů a pozorování prozkoumat jejich schopnost a intenzitu percepce jednotlivých rituálů a přesah prožitků do života dospívajících.
Punk's not dad - Rozhlasový dokument o proměně životních hodnot členů punkové subkultury při výchově dětí
Trajerová, Magdalena ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato praktická práce Punk's not dad - Rozhlasový dokument o proměně životních hodnot členů punkové subkultury při výchově dětí se, jak již název napovídá, věnuje přístupu punkerů výchově dětí. Na základě rozhovorů pěti protagonisty a reportážních záznamů punkového prostředí odpovídá na otázku, jak punkeři pracují s hodnotami, jako je odmítání budoucnosti, odpor k systému či například neuznávání autorit, při výchově svých dětí. teoretické části práce jsou popsána specifika rozhlasové tvorby. Dále obsahuje práce definice základních rozhlasových žánrů s důrazem na rozhlasový dokument, který je předmětem zájmu práce. Následující oddíl se věnuje punku a tomu, jak může toto hnutí ovlivnit mladého člověka. V poslední části představuji svou práci. Zabývám se cílem dokumentu, výběrem hlavních protagonistů, scénářem, popisem práce a zvolenou metodikou.
Hodnotová orientace v životě a v práci všeobecných sester
Kulhanová, Magdalena ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Hodnotová orientace v životě a v práci všeobecných sester" je zaměřena na průzkum v oblasti hodnot všeobecných sester pracujících ve Fakultní nemocnici v Motole. Teoretická část práce se zabývá stručným nástinem životních hodnot, problematikou hodnotové orientace obecně i charakteristikou jednotlivých skupin hodnot. V empirické části práce byla sbírána data pomocí dotazníkového šetření. V dotazníku jsou obsaženy otázky týkající se řešené problematiky a dále zjišťovány preference vybraných životních hodnot ve vztahu k věku, délce praxe a vzdělání všeobecných sester.
Hodnoty v životě lidí žijících ekologickýcm způsobem života
Plajnerová, Kristýna ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na životní hodnoty lidí, kteří žijí ekologickým způsobem života. Rozděluje se na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na pojmy z ekologie, zabývá se životním stylem a klade důraz především na popis hodnot, které jsou spojeny s ochranou přírody. Věnuje se trvale udržitelnému rozvoji a popisuje ekologické zemědělství. V praktické části je provedena analýza kvalitativního výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s ekologickými zemědělci. Práce zjišťuje, jaké hodnoty, názory a postoje mají ekologičtí zemědělci a zda se jim v průběhu hospodaření změnily. Klíčová slova: ekologie, trvale udržitelný rozvoj, životní styl, hodnoty, ekologické zemědělství, ekologičtí farmáři
Blízcí a jejich podpora člověku s těžkým tělesným postižením
Rázková, Jana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Blízcí a jejich podpora člověku s těžkým tělesným postižením AUTOR: Jana Rázková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci se věnuji podpoře člověka s těžkým tělesným postižením, který žije ve své rodině. V teoretické části popisuji rodinu, tělesné postižení, psychosociální aspekty postižení, dopad na osoby blízké, sociální a respitní služby. Teoretické informace vhodně doplňuji poznatky z explorace naší rodiny. Cílem mé bakalářské práce je seznámení se s problematikou života člověka s tělesným postižením v domácím prostředí, dopad na rodinný život, pocity a postoje osob, které se ocitly v nové životní situaci. V praktické části se zaměřuji na život naší rodiny, nové životní situace, změny hodnot, priorit. Zpracuji kazuistiku mojí matky, uvádím rozhovory se členy rodiny (manželem, dětmi), doplňuji vlastním pohledem na tento způsob života. Pro ucelený pohled popisuji i běžný den člověka s postižením s rodinou či s asistentkou. Všechny části průběžně hodnotím. V závěru mé práce uvádím vyvození důsledků na rodinný život se členem s postižením. Důsledky rozděluji na ty, které jdou všeobecně přenést na všechny rodiny s podobnou problematikou a na ty, které jsou ovlivněny charakterem, individuálním postojem jedince s tělesným...
Motivace romských dětí ke vzdělávání a učení
Procházka, Martin ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Práce se zabývá problematikou motivace romských dětí k učení. Vychází z obecného předpokladu, že motivace romské minority je odlišná, než u majority. Prakticky se tato situace ve výuce může projevovat neochotou se učit, narušováním edukačního procesu, nenavštěvováním ZŠ a nepokračováním v další formě vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje na popis specifik Romů. Především v souvislosti s prostředím rodiny, v němž romské děti vyrůstají a které formuje jejich postoje. Určuje též míru motivace k učení, která tvoří základní pilíř úspěšnosti žáka. Motivující skutečnosti se liší nastavením hodnoty vzdělání v sociokulturním kontextu romské minority. Obsahem praktické části byl kvalitativní etnografický výzkum. Cílem výzkumu bylo analyzovat motivaci romských dětí ke vzdělání. Metoda pozorování se vztahovala k výzkumným otázkám: Jak působí sociokulturní a odlišná historická východiska na motivaci romských dětí k učení? Jaké jsou kritické momenty u romských dětí a motivační krize ovlivňující vztah k učení v kontextu prostředí sociálního vyloučení? Výzkumný vzorek, který jsem zkoumal, byl vygenerován mezi dětmi navštěvujícími nízkoprahové zařízení. Výchozí bylo především pozorování programů edukativního charakteru, ale též nestrukturované rozhovory s romskými dětmi a dospívajícími, převážně ze...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.