Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe teorie optimální měnové oblasti v diskurzu politických stran ČSSD a ODS o vstupu ČR do eurozóny v letech 2010 - 2012
Müller, Lukáš ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
1 Abstrakt Tato studie se zabývá reflexí teorie optimální měnové oblasti (Optimal currency area - OCA) ve veřejné diskuzi dvou nejsilnějších českých politických stran, ČSSD a ODS, o vstupu ČR do eurozóny. Přestože eurozóna před začátkem zkoumaného období nesplňovala kritéria, daná OCA, vstupovaly obě politické strany do voleb do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR v květnu 2010 s více či méně proevropským volebním programem navzdory klesajícímu trendu veřejné podpory přijetí eura v ČR. Jak ČSSD, tak ODS však ve své argumentaci pouze omezeně zohledňovaly nedostatky evropské měnové unie, vyplývající z neplnění kritérií OCA a svůj postoj vysvětlovaly pomocí jiných témat. Zatímco ČSSD svou proevropskou rétoriku udržela i po volbách, u ODS došlo k postupnému odklonu, který vyústil až v požadavek strany o referendu o zavedení eura v ČR. Sociální demokraté pak v předvolebním období drželi hlavní linii debaty o vstupu ČR do evropské měnové unie, po volbách však ze svých pozic ustoupili a drtivou většinou svých veřejných prohlášení pouze reagovali na výroky či skutky představitelů ODS.
Programové záměry v oblasti mediální politiky deklarované ve volebních programech parlamentních politických stran a jejich následná realizace v letech 2002-2010.
Chudobová, Anna ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje porovnání závazků, deklarovaných vybranými parlamentními politickými stranami v předvolebních programech a jiných koncepčních materiálech se závazky obsaženými ve vládních programech v nadcházejícím volebním období, konkrétně v letech 2002 až 2010. Zároveň předvolební programy a vládní prohlášení analyzuje v soudobém kontextu a připomíná také současný právní rámec, ve kterém média fungují.
Reflexe teorie optimální měnové oblasti v diskurzu politických stran ČSSD a ODS o vstupu ČR do eurozóny v letech 2010 - 2012
Müller, Lukáš ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
Tato studie se zabývá reflexí teorie optimální měnové oblasti (Optimal currency area - OCA) ve veřejné diskuzi dvou nejsilnějších českých politických stran, ČSSD a ODS, o vstupu ČR do eurozóny. Přestože eurozóna před začátkem zkoumaného období nesplňovala kritéria, daná OCA, vstupovaly obě politické strany do voleb do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR v květnu 2010 s více či méně proevropským volebním programem navzdory klesajícímu trendu veřejné podpory přijetí eura v ČR. Zatímco ČSSD ve své argumentaci pouze omezeně zohledňovala nedostatky evropské měnové unie, vyplývající z neplnění kritérií OCA a svůj postoj vysvětlovala pomocí jiných témat, představitelé ODS často poukazovali na nedostatky EMU, konkrétně na její heterogenitu, která znemožňuje efektivní vypořádávání se s asymetrickými hospodářskými šoky. ČSSD svou proevropskou rétoriku udržela i po volbách, u ODS došlo k postupnému odklonu, který vyústil až v požadavek strany o referendu o zavedení eura v ČR. Sociální demokraté pak v předvolebním období drželi hlavní linii debaty o vstupu ČR do evropské měnové unie, po volbách však ze svých pozic ustoupili a drtivou většinou svých veřejných prohlášení pouze reagovali na výroky či skutky představitelů ODS.
Marketingová strategie ČSSD v kampani k předčasným volbám do PSP ČR v roce 2009
Michal, Petr ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce "Marketingová strategie ČSSD v kampani k předčasným volbám do PSP ČR v roce 2009" si klade za cíl analyzovat předvolební kampaň České strany sociálně demokratické v předčasných volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2009. Práce začíná stručným úvodem do teorie politické komunikace a politického marketingu a pokračuje rozdělením rolí na předvolebním trhu. Hlavní část práce je pak věnována popisu elektorátu a analýze vlastní kampaně metodou deskripce po časové ose tak, jak ji ČSSD v roce 2009 vedla. Na konci se nachází stručné zhodnocení vedené kampaně.
Analýza textů publicistických útvarů,konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tématikou
Bejšáková, Sandra ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Analýza textů publicistických útvarů, konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tematikou" pojednává o postoji autorů publicistických útvarů k politickým stranám, případně politikům. Cílem práce je popsání prostředků, které autoři k vyjádření svého postoje využívají, a jejich posouzení v rámci dvou deníků: Právo a Mladá fronta DNES v období leden až červen roku 2010, tedy převážně v předvolebním období. Úvodní část představuje moderní vývoj přístupů k jazyku a textu, aby bylo patrné, jak vznikl pragmatický přístup ke zkoumání jazyka. V praktické části jsou uplatňovány popsané přístupy a byla provedena pragmatická analýza publicistických textů. Kvalitativní analýza publicistických útvarů zkoumá inklinaci autorů publicistiky k pravicovým či levicovým stranám, nejčastěji k ODS a ČSSD. Na základě poznatků lze vyvodit, co autoři zejména kritizují v rámci politické situace jako takové. Zároveň však práce zkoumá, jaké prostředky používají autoři publicistiky pro vyjádření sympatií či antipatií ke konkrétní politické straně či osobnosti. Diplomová práce tak dává přehled o publicistických textech vybraných deníků a charakterizuje koncepci, která reflektuje jejich vztah k politice.
Publicistika poúnorového sociálnědemokratického exilu (1948-1953)
Horák, Pavel ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá historií exilové sociální demokracie v letech 1948-1953, konkrétně její publicistikou, zpravodajstvím a propagandou. Popisuje vytváření jednotlivých stranických frakcí, jejich vymezování, vzájemnou komunikaci a mediální prezentaci. Pozornost věnuje formě tiskovin, výrobě, financování a velikosti nákladu. Sleduje působení sociálních demokratů v rozhlasu a otázky související s plány na tzv. černou vysílačku. Na případu tajemníka Blažeje Vilíma a Bohumila Laušmana, posledního předúnorového předsedy strany, pak studie ukazuje, zda se jednotlivé stranické skupiny ve zkoumaném období snažily publicistickou činností primárně ovlivnit dění v ČSR, nebo zda toto snažení s postupem času ochromoval frakční boj a frustrace z beznadějné politické situace a nedostatku publika natolik, že se mediální výstupy omezily jen na vnitrostranickou diskuzi a formulování politických názorů.
Důchodové reformy v programech politických stran v ČR
Vyšata, David ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Důchodový systém se v mnoha zemích od 90. let 20. století dostává do složité situace kvůli stárnutí populace. Mnohé státy nutnou reformou prošly, ovšem v České republice bylo toto téma donedávna předmětem kosmetických změn a nekonečných diskuzí. Tato bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi důchodovými systémy, vývojem v ČR a návrhy změn politických stran. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat jednotlivá řešení a zhodnotit II. pilíř důchodového systému.
Volby do PS Parlamentu ČR 2002,2006,2010: analýza volebních materiálů
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na předvolební kampaně České strany sociálně demokratické do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2002, 2006 a 2010. Pracuje přitom s hypotézou, že si ČSSD udržuje relativně stabilní jádro voličů, které dokáže prostřednictvím volební kampaně oslovit a udržet si jejich podporu, není ale schopna výrazněji oslovit potenciální voliče z řad mladých lidí a lidí vysokoškolsky vzdělaných. Cílem práce je určit, zda tomu tak skutečně je a pokud ano, proč. Práce vymezuje význam politického marketingu a zabývá se kritickým zhodnocením jeho aspektů. Dále charakterizuje tendence předvolebních kampaní do PS ČR v letech 2002, 2006 a 2010 a přesuny voličů v těchto volebních obdobích. Následuje analýza předvolebních materiálů, na základě které se práce pokouší přiblížit profil voličů strany a příčiny, které vedly k jeho vzniku.
Komparace volebních programů ODS a ČSSD v oblasti hospodářské a sociální politiky
Kříhová, Dominika ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Šabatka, Michal (oponent)
Práce je komparací volebních programů dvou českých nejsilnějších politických stran ODS a ČSSD, a to v oblasti jejich hospodářské a sociální politiky. Hlavním cílem této práce je samotná komparace, tedy zjištění společných a odlišných bodů, které se ODS a ČSSD snaží dlouhodobě prosazovat. Vedlejším cílem je snaha o zjištění, zdali časté rozepře mezi představiteli těchto stran pramení z ideologických odlišností, nebo jestli se jedná o záležitost spíše pragmatickou. Komparace je zároveň synchronní i diachronní (tedy srovnání programů dvou politických stran v časovém horizontu od začátku 90. let do dneška), takové srovnání umožňuje postihnout i konzistenci a kontinuitu v programech ODS a ČSSD a jejich celkový vývoj. První část seznamuje s ideologickými základy ODS a ČSSD, nejdůležitějšími mezníky v jejich vývoji a jejich pozicí v českém stranickém systému. Druhá část je komparací volebních programů těchto stran ve zmíněné oblasti, a to podle jednotlivých témat. Třetí část zkoumá, zdali jsou rozpory mezi stranami spíš ideologické nebo pragamatické, zmíněna je role opozice v politickém procesu a otázka dostředivosti u moderních politických stran.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.