Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
Kubínová, Monika ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky stejného marketingového mediálního obsahu na publika různých kultur. Mnoho nadnárodních značek je řízeno centrálně, kdy je jednotné marketingové sdělení dále sdíleno médií napříč všemi státy. Relevantnost obsahu a reakce na něj bývají testovány v zahraničí a nemusejí být nutně relevantní pro všechny země, ve kterých je obsah sdílen. McQuail ve své knize Úvod do teorie masové komunikace zmiňuje, že různé kultury přijímají stejný mediální obsah s různým účinkem. Pro analýzu problematiky interkulturní komunikace centrálně řízenými značkami jsem si vybrala případovou studii, která bude zkoumat rozdílnou reaktivitu uživatelů sociální sítě Facebook na centrálně vytvářená marketingová sdělení na případu značek Felix a ProPlan spadající pod zastřešující značku Purina. Případovou studii jsem rozdělila do dvou částí, první část se bude věnovat obsahové analýze dokumentů, statistik a již existujících výzkumů, na jejichž základě jsem zformulovala výzkumné otázky. Druhou částí je sémiotická analýza komentářů pod příspěvky značek Purina na Facebooku, která na výzkumné otázky odpovídá. Z nich vyplývá, že reaktivita se v obou zkoumaných zemích výrazně lišila v závislosti na kulturních rozdílech definovaných Hofstedeho kulturním srovnáním. Na základě této...
Alkohol v médiích pohledem Generace Z: Vnímání, postoje a zkušenosti mladistvých
Mrázová, Markéta ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem této práce je pochopit postoje, vnímání a zkušenosti českých adolescentů, tj. současné Generace Z, ve vztahu k alkoholu v médiích. Teoretická část práce sumarizuje relevantní výzkumy, koncepty a články týkající se studované oblasti. Práce tak popisuje adolescenty z hlediska generačního rozdělení, vysvětluje specifika cílení na dospívající a rovněž je charakterizuje v souvislosti s jejich mediálním chováním. Teoretická část se dále zaměřuje na popsání různých formátů alkoholu v médiích v kontextu s dospívajícími a charakterizuje české legislativní opatření týkající se alkoholových reklam. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního šetření postaveného na principech Q-metodologie, výzkumného přístupu zaměřujícího se na pochopení postojů, vnímání a zkušeností studované problematiky pohledem vybrané cílové skupiny. Z tohoto výzkumu vyplývá, že čeští adolescenti vnímají alkohol obecně pozitivně. Toto chápání je především výsledkem jeho silné sociokulturní role v české společnosti a alkoholové prezence v mediálních formátech, kterou mladiství hodnotí jako pozitivní. Postoj adolescentů k plánované regulaci zůstává nevyhraněný. Spíše než dodatečnou regulaci navrhují častější osvětové kampaně týkající se negativních dopadů konzumace alkoholu. Přínosem této diplomové práce je zaměření jak na...
Trendy v komunikaci mezi značkou a zákazníkem v kontextu rozvoje sociálních médií na příkladu módního řetězce Everlane
Pavlík, Mikuláš ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na současné možnosti firemní komunikace v prostředí sociálních sítí, a to na příkladu módní značky Everlane. Ústředním tématem, které prostupuje celou prací, je otázka udržitelnosti a transparentnosti, zejména ve vztahu k módě. V teoretické části jsou kromě specifikací vybraných sítí, jimiž jsou Facebook, Twitter a Instagram, prezentovány zahraniční výzkumy, které tato témata zkoumají jak z firemního přístupu, tak z pohledu a zájmu zákazníků. V deskriptivním oddíle je analyzováno měsíční působení značky Everlane na sociálních sítích, v němž zkoumám, k jakým účelům a jak odlišně lze k jednotlivým sítím přistupovat, včetně interakce se samotnými zákazníky. Hlavní výzkumná otázka kvalitativní analýzy zní: Jak hodnotí zájem české veřejnosti o téma udržitelnosti profesionálky z oděvního odvětví a jak podle nich k tématu přistupují značky v rámci komunikace na sociálních sítích? Prostřednictvím zakotvené teorie jsou provedeny a analyzovány rozhovory s vybranými českými módními odborníky, které poskytují vhled do zkoumané problematiky v kontextu místního trhu.
Dětská kniha a mediální konvergence
Parkanová, Šárka ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku je nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce je pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci mezinárodního sociálního výzkumu byla zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů. Podle výsledků výzkumu není prozatím tržní prostředí ani postoj společnosti v České republice ani Švýcarsku ideální k tomu, aby vznikaly dětské cross- mediální obsahy, avšak situace se pozvolna proměňuje, a tak je možné, že v budoucnu podíl cross- platformně zpracovaných příběhů vytvořených lokálními tvůrci vzroste.
Kritika současné konzumní společnosti
Jelínková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem současné konzumní společnosti z kritické perspektivy. V první části je konzumní společnost definována, dále nabízí stručný přehled jejího dosavadního vývoje. Práce vychází z třífázového členění podle Lipovetského, je zde vedena diskuze mezi jeho pojetím a ostatními autory, kteří byli vybírání metodou literární rešerše. Vybraní autoři se shodují, že do současné fáze vstoupila spotřební společnost zhruba v 70 až 80. letech minulého století. V důsledku globalizace a s ní spojených socio- ekonomických změn je jeden z jejích nejvýraznějších rysů silný individualismus. Okázalá spotřeba jako upevňování statusové pozice ustupuje do pozadí, dnešní konzumenti skrze spotřebu především vyjadřují vlastní identitu a vymezují se tak vůči ostatním. Spotřeba prorostla do kultury, stala se životním stylem. Konzumenti jsou producenty této kultury. Práce dále pojednává o negativních důsledcích nadměrné spotřeby. Poslední část je věnována problematice z pohledu Critical Marketing Studies, jenž se snaží k marketingovým aktivitám přistupovat kriticky a také rozvíjí povědomí o nekomerčních marketingových aktivitách.
Marketingová segmentace starší populace
Spěváková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
(Abstrakt) Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové segmentace trhu se zaměřením na populaci nad 55 let. První část práce zprostředkovává teoretické ukotvení tohoto fenoménu, kdy jsou vyloženy klíčové segmentační přístupy a segmentace je zařazena do širšího strategického rámce společně s targetingem a positioningem. Zároveň nechybí aktuální témata a debaty v rámci marketingové segmentace, přičemž důraz je kladen na polemiku ohledně validity marketingové segmentace starší populace čistě na základě věku. Praktická část pojednává o autorčině výzkumu založeném na datech z databáze MML-TGI, jehož cílem je odhalit rozdíly mezi kohortami starší populace a zároveň tyto kohorty charakterizovat. Dalším posláním výzkumu je potvrdit si předpoklad, že segmentace starší populace s užitím věku jako exkluzivního segmentačního kritéria bez přihlédnutí k dalším konzumentským specifikům v rámci této skupiny není vhodná.
Vnímání využití sexuality v marketingových kampaních
Mikhovitch, Irina ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vnímání využití sexuálních motivů v marketingových kampaních" se zabývá problematikou motivů sexuality a jak jsou tyto motivy vnímány diváky v závislosti na intenzitě sexuálního sdělení a relevantnosti produktu. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak divák vnímá využití sexuálních prvků v marketingových kampaních, zda muži a ženy sexualitu v marketingových kampaních vnímají odlišně a jakou roli hraje relevantnost produktu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá různými typy sexuálních motivů a také způsoby, jakými se využívá sexualita genderů. Zabývá se také otázkou, proč je sexualita využívána v marketingových kampaních a jak je vnímaná muži a ženami. Praktická část práce se věnuje otázkám, jak lidí reagují na zvyšující se intenzitu sexuálních motivů v kampani a jak jsou marketingové kampaně vnímány a hodnoceny v závislosti na relevantnosti samotného produktu. Otázka se zkoumá na příkladu vybraných kampaní pomocí kvalitativní analýzy.
Using New Technologies in Healthy Lifestyle Interventions Targeted at Children: The Case of the Netherlands
Háša, Marek ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Nové technologie, jako jsou sociální sítě nebo mobilní hry, jsou často viněny z přispívání k neustále rostoucímu procentu obézních dětí. Ty samé technologie však paradoxně skrývají velký potenciál pro kampaně propagující zdravý životní styl mezi dětmi. Předmětem této práce byl přístup tvůrců takových kampaní k využití nových technologií. Autor se zaměřil na kampaně sociálního marketingu, které mají za cíl měnit návyky jednotlivců. Nizozemsko bylo pro svou nízkou prevalenci dětské obezity, a naopak velmi vysoké postavení ve světovém žebříčku inovativnosti vybráno jako země, jejíž kampaně by mohly poskytnout cennou inspiraci pro sociální marketéry z Česka i jiných evropských zemí. Hlavním cílem této mnohonásobné instrumentální případové studie bylo odhalit, jaké výhody a limitace využití nových technologií spatřovali sami tvůrci kampaní na podporu zdravého životního stylu u dětí. Na základě prostudování dostupných dokumentů a realizace polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci sestavil autor případové studie čtyř nizozemských kampaní propagujících cvičení a zdravý spánek a stravu mezi dětmi. Výsledky výzkumu ukázaly, že autoři těchto kampaní skutečně vnímali nové technologie jako hrozbu pro fyzické i psychické zdraví dětí. Zároveň však tyto technologie považovali za neodlučitelnou součást dnešní...
Mediální výchova ve výuce českého jazyka na středních školách
Janů, Michaela ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Cílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...
Rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize
Maxa, Tomáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje procesu dekontextualizace a rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize. Vlivem evropské migrační krize a dalších domácích i světových událostí, které jsou již po delší dobu hlavním tématem televizního zpravodajství, zesílila kritika vysílání České televize, zaměřená především na údajnou předpojatost, nevyváženost a tendenční způsob přístupu k hostům, mimo jiné stranění určitým neziskovým organizacím. Práce je rozdělena do tří částí, které postupně představují teoretická východiska včetně souvisejících konceptů (intertextualita, dialogismus, mediální bias a další), metodologický přístup a nakonec praktické vypracování analýzy. Zvolenou výzkumnou metodou je kritická diskurzivní analýza, volně založená na Faircloughově třídimenzionálním přístupu, jejímž cílem je ve zkoumané promluvě zjistit přítomnost prvků, ukazujících na možné skryté ideologie či tzv. mediální bias.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŽEŽULKOVÁ, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.