Název:
Vnímání využití sexuality v marketingových kampaních
Překlad názvu:
Perception of the use of sexuality in marketing campaigns
Autoři:
Mikhovitch, Irina ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Vnímání využití sexuálních motivů v marketingových kampaních" se zabývá problematikou motivů sexuality a jak jsou tyto motivy vnímány diváky v závislosti na intenzitě sexuálního sdělení a relevantnosti produktu. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak divák vnímá využití sexuálních prvků v marketingových kampaních, zda muži a ženy sexualitu v marketingových kampaních vnímají odlišně a jakou roli hraje relevantnost produktu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá různými typy sexuálních motivů a také způsoby, jakými se využívá sexualita genderů. Zabývá se také otázkou, proč je sexualita využívána v marketingových kampaních a jak je vnímaná muži a ženami. Praktická část práce se věnuje otázkám, jak lidí reagují na zvyšující se intenzitu sexuálních motivů v kampani a jak jsou marketingové kampaně vnímány a hodnoceny v závislosti na relevantnosti samotného produktu. Otázka se zkoumá na příkladu vybraných kampaní pomocí kvalitativní analýzy.This bachelor thesis titled "Perception of use of sexual motives in marketing campaigns" describes and analyses the use of sexual motives and how viewers perceive them according to the intensity of sexual information and relevance of the product. The aim of this thesis is to ascertain how the viewer perceives the use of sexual elements in marketing campaigns, whether male and female sexuality are perceived differently within these campaigns, and how important the relevance of the product is. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the different types of sexual motives and the ways in which sexual information is used. It also deals with the question of why sexuality is used in marketing campaigns and how men and women perceive it. The practical part deals with questions such as how people respond to the increasing intensity of sexual motives in campaigns and how marketing campaigns are perceived and evaluated depending on the relevance of the product itself. The question is explored through selected campaigns using qualitative analysis.
Klíčová slova:
focus group; gender; marketingová komunikace; reklama; sexualita; Sexuální motivy; advertising; focus group; gender; marketing communication; Sexual motives; sexuality