Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezi místem, reprezentací a možnostmi: Hledání urbanistického umístění a architektury československé parlamentní budovy
Kober, Jan ; Švácha, Rostislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Markéta (oponent)
Klíčová slova Reprezentace - parlamentní budova - soutěže - veřejná debata - centrum Prahy - Československo - Střední Evropa Anotace Jan Kober: Mezi místem, reprezentací a možnostmi: Hledání urbanistického umístění a architektury československé parlamentní budovy. Kvalifikační práce, Univerzita Karlova v Praze, 242 stran. Diplomová práce zkoumá bezmála zapomenutý příběh snah o zbudování nové parlamentní budovy. Na počátku XIX. století opustil český zemský sněm své odvěké sídlo na Pražském hradě a přestavěl si nový palác na Malé Straně. Na počátku 20. století se Praha stala prudce se rozvíjejícím městem, jemuž však, na rozdíl od evropských hlavních měst, chyběla, až na několik výjimek, nová monumentální architektura veřejných budov. To vedlo k myšlence výstavby podstatně větší a reprezentativnější parlamentní budovy (Antonín Balšánek), ovlivněné pařížským vzorem. Obnova nezávislého státu v roce 1918, stejně jako s tím spojené zvýšení počtu poslanců, vedly okamžitě k požadavkům na novou budovu a také ke vzniku různých iniciativních návrhů autorů, jakými byli Václav Roštlapil, Max Urban, Antonín Balšánek a Bohuslav Fuchs. Politické změny umožnily uskutečnit rovněž starou vizi Velké Prahy, sjednocení historického centra s předměstími a vytvoření Státní regulační komise. Komise vypsala architektonickou soutěž na...
Využití Psychobiografického modelu péče při práci se seniory
Svobodová, Markéta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití psychobiografického modelu péče při práci se seniory. První část práce se zaměřuje na teoretický rámec, kde jsou vysvětleny pojmy, jako je stáří a jeho věková hranice, změny ve stáří a potřeby seniorů, demence a její formy. Dále zde nalezneme informace o vybraných sociálních službách pro seniory, jejich pracovnících a etickém kodexu. Kromě toho práce obsahuje informace o psychobiografickém modelu a vším, co s ním souvisí. Druhá část je zaměřena na konkrétní využití modelu v Domově pro seniory Háje a v Domově pro zrakově postižené Palata. Klíčová slova:  Senior, stáří, psychobiografický model péče, demence, princip normality, fáze regrese, aktivity denního života, biografie, individuální plány péče, reminiscence.
Sexuálně liminální období v životě žen ve Starověkém Egyptě
Svobodová, Markéta ; Vymazalová, Hana (vedoucí práce) ; Pehal, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na vysvětlení sexuálních přechodů žen spojených s plodností, jakými jsou menstruace, těhotenství a porod, ve staroegyptském světě. V egyptské mytologii jsou přechody spojené s plodností provázány se smrtí. Cílem práce je pak pochopit tento vztah, který je často metaforicky vyjádřen v ikonografii či podsvětní literatuře. Práce shromažďuje materiál z rozličných zdrojů, archeologických, písemných a ikonografických, a to nejen z Egyptského prostředí, ale i z řeckého a římského. Použitých metod je několik: od kognitivní lingvistiky přes sémiotickou analýzu až po náboženskou antropologii. Menstruace, těhotenství a porod ve staroegyptském světě jsou vysvětlené na úrovni pojímání těla Egypťany, ale také na úrovni rolí, které hrají v ikonografii a v mytologii. Vztah mezi zrozením a smrtí je nakonec vysvětlen v souvislosti s plodností. Základním poznatkem práce je znázornění dichotomie mezi femininním pečujícím a maskulinním tvořivým principem, která je přítomná v různých kontextech odkazující na narození a smrt: v ikonografii, na úrovni tělesných tekutin, či v mytologickém zrození.
Imunochemické stanovení enzymů DHRS8 a DHRS12 v lidských tkáních
Svobodová, Markéta ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Zemanová, Lucie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Markéta Svobodová Školitel: RNDr. Eva Novotná, Ph.D. Název diplomové práce: Imunochemické stanovení enzymů DHRS8 a DHRS12 v lidských tkáních Dehydrogenasa/reduktasa (SDR rodiny) člen 8 (DHRS8, SDR16C2) a dehydrogenasa/reduktasa (SDR rodiny) člen 12 (DHRS12, SDR40C1) jsou lidské mikrosomální enzymy, které patří do nadrodiny dehydrogenas/reduktas s krátkým řetězcem (SDR). Tato nadrodina představuje jednu z největších proteinových skupin. SDR enzymy se podílejí na metabolismu různých endogenních a cizorodých látek a jsou zapojeny do fyziologických i patologických procesů. Nicméně, stále existuje mnoho enzymů, které nejsou dostatečně charakterizovány. Doposud jsou k dispozici informace o DHRS8 jen na úrovni mRNA a o její katalytické aktivitě vůči 5α-androstan-3α-17β-diolu. Navíc neexistují dosud publikované informace (kromě predikce) ohledně DHRS12. Cílem této studie bylo prozkoumat expresi DHRS8 a DHRS12 v různých lidských tkáních na úrovni proteinu. Vzorky tkáně byly odebrány od čtyř mužů středního věku po náhlé smrti bez zjevného onemocnění. Detekce proteinů byla provedena pomocí Western blottingu a specifických protilátek. Rekombinantní forma hledaných proteinů (DHRS12, DHRS8) byla exprimována v...
Integrace dětí s Asperger syndromem na ZŠ - zkušenost očima matek
Svobodová, Markéta ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Čihánková, Ivana (oponent)
Bakalářské práce popisuje zkušenost očima matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Práce se dělí na dvě části. První část práce vysvětluje teoretická východiska potřebná k pochopení procesu integrace, dále nás seznamuje s účastníky integračního procesu a fak-tory, které pozitivně ovlivňují proces integrace. Praktická část zaznamenává rozhovory s matkami o průběhu a problémech integračního procesu a zabývá se jejich zkušenostmi a pocity při procesu integrace dětí do základní školy. Rozhovory jsou aplikovány na základně výzkumných otázek týkajících se hle-dání a důvodu výběru vhodné školy, průběhu zaškolení dítěte a popisu procesu integrace, včetně současnosti a problémů, se kterými se matky setkaly při inte-graci. Zpracováním, tříděním a analýzou dat z rozhovorů je interpretován závěr, který zobrazuje reálnou zkušenost matek při integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí panenství v řecké kultuře
Svobodová, Markéta ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Pehal, Martin (oponent)
Panenství je v kontextu mytologie a rituálů antického Řecka zajímavým tématem. Ačkoli v rámci řecké polis byla pozice žen marginální, v mýtu a rituálu hrály ženy a zejména panny velmi důležitou roli. Je to dáno hlavně přechodovým stavem ženy mezi dětstvím a dospělostí. Mýty a rituály, které se týkaly panen, zahrnovaly bohyně Artemidu a Héru, které dívkám v tomto přechodu pomáhaly. Doba přechodu dovolovala pannám osvojit si úlohu ženy. Stav panny byl mezistupněm mezi "divokým" dítětem a ženou schopnou přijmout roli matky a manželky. Ve své práci se zmiňuji například o Pýthii, Pandóře, Atalanté nebo Danaovnách, pannách, které vystupují v mýtech a rituálech. Čím byla panna v antickém Řecku definována? Proč byla tak důležitá v rámci mýtu a rituálu? Abych odpověděla na tyto otázky, obrátila jsem se na starořecké texty o anatomii a zdraví žen a starořecká mytologie a rituály mi pomohly tyto texty interpretovat. V kontextu řeckého myšlení byly panny "celistvé". Byly čisté, neposkvrněné, a právě z toho vycházela jejich moc.
Využití dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně na 2. stupni základní školy
Svobodová, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá využitím dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně 2. stupni ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji osobnosti dítěte středního školního věku z hlediska tělesného, pohybového, psychického a psychomotorického. Dále se zde zabývám psychomotorikou, psychomotorickou hrou, dobrodružnou výchovou, dobrodružně orientovanými hrami, nářadím a náčiním a motivací. V praktické části jsem zjišťovala skrze anketní otázky a vlastní praxi využití dobrodružně orientovaných her v hodinách TV. Výsledky jsem zaznamenala do grafů a tabulek. Každá otázka byla v diskuzích rozebrána, zhodnocena a byla navržena možná řešení vytyčených problémů. Na předem stanovené hypotézy jsem odpověděla a jejich výsledky uvedla v závěru ( viz. kapitola 3. 5).
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 SVOBODOVÁ, Magdalena
8 SVOBODOVÁ, Magdaléna
48 SVOBODOVÁ, Markéta
50 SVOBODOVÁ, Martina
29 SVOBODOVÁ, Michaela
4 SVOBODOVÁ, Michala
1 Svobodová, M.
2 Svobodová, Magda
8 Svobodová, Magdaléna
2 Svobodová, Mahulena
8 Svobodová, Marcela
2 Svobodová, Mariana
16 Svobodová, Marie
1 Svobodová, Marika
2 Svobodová, Marta
50 Svobodová, Martina
1 Svobodová, Martina Bc.
29 Svobodová, Michaela
4 Svobodová, Michala
1 Svobodová, Milada
2 Svobodová, Milena
4 Svobodová, Miriam
2 Svobodová, Miroslava
11 Svobodová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.