Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kultura a klima vybraných vysokých škol
Topková, Petra ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Tato práce se zaměřovala na kulturu a klima vybraných veřejných vysokých škol v České republice, a to v podobě uvedené ve strategických materiálech. Cílem práce bylo analyzovat a porovnat klíčové aspekty strategických materiálů vybraných vysokých škol, které ovlivňují jejich kulturu a klima. Za strategické materiály byly zvoleny vize, mise, hodnoty, dlouhodobý záměr univerzity a pedagogické fakulty, výroční zpráva o činnosti a etický kodex. Výzkumný soubor tvořilo osm univerzit, jejichž součástí byla pedagogická fakulta. Pro analýzu dokumentů byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Prostřednictvím analýzy dokumentů MŠMT bylo stanoveno šest prioritních oblastí a klíčová slova, která tyto oblasti sytila. Z analýzy materiálů vysokých škol vyplynulo, že organizační kultura a klima jsou v jejich strategických dokumentech málo zastoupeny explicitně, nejčastěji se objevujícím prvkem kultury byly hodnoty, sledovány proto byly především aspekty determinující kulturu a klima. Ve strategických materiálech univerzit byl kladen největší důraz na tři oblasti: kvalitu, internacionalizaci a výzkum. Přestože univerzity vycházely ze společného základu stanoveného MŠMT, panovala mezi strategickými materiály univerzit značná rozmanitost a některé z univerzit vykazovaly jedinečné charakteristiky. KLÍČOVÁ...
Kvalita procesů dalšího vzdělávání
Trousilová, Kamila ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat rozdíly ve vnímání kvality procesů dalšího vzdělávání z pohledu účastníka, lektora a ředitele vzdělávací instituce. Dílčím cílem práce je potvrdit, či vyvrátit hypotézu stanovenou na základě zkušeností z vlastní praxe, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím kvalitu procesů dalšího vzdělávání je lektor. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly, přičemž první kapitola charakterizuje proces a kvalitu dalšího vzdělávání včetně metod a nástrojů používaných pro řízení kvality procesů v dalším vzdělávání, dále je vymezena role managementu kvality v organizacích poskytujících další vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým faktorům, které kvalitu procesů dalšího vzdělávání ovlivňují. Praktická část práce obsahuje výzkum kvality procesů dalšího vzdělávání, ve kterém jsou použity metody kvantitativní a kvalitativní. Výstupy z výzkumného šetření poskytují podklady pro zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení či vyvrácení hypotézy. V rámci kvantitativního výzkumu je použito dotazníkové šetření pro účastníky dalšího vzdělávání, které šetří jejich pohled na kvalitu dalšího vzdělávání. Výstupy dotazníkového šetření poskytují podklady pro identifikaci nejdůležitějších faktorů, které podle účastníků ovlivňují kvalitu dalšího vzdělávání. Kvalitativní metodou...
Marketingová komunikace základní školy
Furáková, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Marketingová komunikace základní školy ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace ve školství. Cílem práce je komparace marketingové komunikace základních škol v hlavním městě a základních škol v okrese Nymburk z pohledu rodičů. Tato zjištění budou provedena na základě rozeslaných dotazníků v elektronické formě, které budou adresovány rodičům žáků z pěti základních škol v Praze 12 a pěti základních škol v okrese Nymburk. Cílem dotazování bude alespoň 70 % návratnost z celkově rozeslaných 300 dotazníků. Následně bude vyhodnoceno dotazníkové šetření a budou analyzovány rozdíly v marketingové komunikaci v Praze a v okrese Nymburk. Výzkumné šetření se zaměřuje na rozdíly v používaných marketingových nástrojích, komplexnosti poskytovaných informací prostřednictvím webových stránek základních škol a také otázkou, zda je komunikace rozhodujícím faktorem při výběru základní školy. Krátce se také zabývá produktem školy, který úzce souvisí s marketingovou komunikací a mixem. V závěru práce je uveden stav obou srovnávaných okresů základních škol. Srovnání zohledňuje, jak věk, tak i vzdělání respondentů. A navíc informuje rodiče o aktuálním stavu marketingové komunikace mezi školami a rodiči. Tato práce by měla pozitivně přispět jak rodičům, tak ředitelům škol, kteří z výsledků uvidí, zda...
Evaluace výuky na lékařských fakultách
Škrabalová, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Studentské posuzování kvality výuky je součástí hodnocení kvality vysoké školy a současně nástrojem managementu využívaným při řízení vzdělávacího procesu na vysoké škole. Diplomová práce se zaměřuje na studentskou evaluaci výuky na lékařských fakultách Univerzity Karlovy. Cílem práce je zjistit názor vyučujících a studentů na studentskou evaluaci výuky jako na jeden z nástrojů hodnocení kvality vysokých škol, popsat evaluaci výuky na zkoumaných lékařských fakultách, analyzovat výroční zprávy a dlouhodobé záměry vybraných fakult z pohledu studentské evaluace výuky. Teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola vymezuje pojem vysoká škola, zabývá se hodnocením kvality na vysokých školách a v závěru se věnuje problematice výročních zpráv. Druhá kapitola podrobně rozpracovává problematiku studentského hodnocení výuky na vysokých školách na základě studia odborné literatury. V praktické části je uveden výzkumný soubor, výsledky předvýzkumu a najdeme zde i krátkou charakteristiku lékařských fakult. Pro účely výzkumného šetření byly využity tyto metody: dotazníkové šetření, rozhovory a obsahová analýza textu. V závěru praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření s komentáři, vypracována analýza výročních zpráv a dlouhodobých záměrů zkoumaných lékařských fakult a...
Manažerské kompetence v preprimárním vzdělávání
Ledecká, Veronika ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí v preprimárním vzdělávání. Toto téma bylo zvoleno na základě stále se měnících a vyvíjejících se nároků na vedení mateřských škol a na potřebnost kvalitních a velmi obsáhlých kompetencí ředitelek mateřských škol. Cílem diplomové práce je komparace manažerských kompetencí a na základě těchto získaných informací návrh nejvhodnějšího modelu kompetencí ředitelek těchto příspěvkových organizací. V teoretické části jsou analyzovány jednotlivé kompetence v oblasti ekonomického, personálního a právního řízení školy. Praktická část je zaměřena na komparaci jednotlivých oblastí řízení z hlediska jejich náročnosti a posouzení manažerských kompetencí s ohledem na časovou zátěž. Práce vychází z odborné literatury, platných právních norem a z výsledků provedeného výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Management, manažer, personální řízení, organizace, kompetence, preprimární vzdělávání, ředitelka mateřské školy.
Řízení kvality zájmového vzdělávání v Ústeckém kraji
Bayer, Václav ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Zájmové vzdělávání a volný čas jsou důležité v životě každého člověka a mají vliv na správné fungování celé společnosti. Aby zájmové vzdělávání mohlo plnit své funkce, je důležité klást důraz na jeho kvalitu. Cílem diplomové práce Řízení kvality zájmového vzdělávání v Ústeckém kraji je odhalit skutečný stav řízení kvality zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a zjištění možností inovace řízení kvality v těchto organizacích. Hlavní výzkumnou metodou sběru dat je dotazníkové šetření a doplňkovou metodou jsou rozhovory. KLÍČOVÁ SLOVA zájmové vzdělávání, řízení kvality, střediska volného času, kvalita
Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky
Ondrouchová, Antonie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI V ČESKÉM JAZYCE Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky Antonie Ondrouchová ABSTRAKT Cílem diplomové práce "Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky" je analyzovat a kriticky hodnotit strategické řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR; navrhnout doporučení pro další výzkum. Práce tedy odpovídá na otázku, jaký je stav strategického řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR. V teoretické části je vymezen pojem "strategické řízení", který je v obecné rovině charakterizován určením, procesem, nástroji, významem a překážkami při aplikaci. Další kapitola se zaobírá strategickým řízením ve vzdělávacím systému, zejména určením čtyř úrovní řízení (národní, regionální, lokální, školní) představovaných příslušnými institucemi. Vzdělávací politika je pak v teoretické rovině považována za udávání směrů a obsahů, které jsou ukotveny ve veřejně politických dokumentech. Metodou obsahové analýzy dokumentů jsou hodnoceny příklady strategických veřejně politických dokumentů na čtyřech úrovních řízení systému. Stav hodnocených dokumentů na základě vybraných aspektů modelu ideálního stavu lze vyjádřit průměrnou známkou 1,9 ve smyslu školské klasifikační stupnice. Diplomová práce ve svém závěru naznačuje stávající stav strategického řízení ve...
Provázanost vzdělávání a trhu práce: s uplatněním marketingového přístupu v podmínkách vysoké školy
Paulovčáková, Lucie ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce s názvem "Provázanost vzdělávání a trhu práce" reaguje na změny, které se odehrávají na národním i mezinárodním trhu a promítají se do změn charakteru práce a požadavků na pracovní sílu. Zájmem společnosti a vysokých škol je připravovat absolventy v takových vzdělávacích programech, jejichž obsah odpovídá požadavkům trhu práce. Snahou je, aby se absolventi stali zaměstnatelnými. Předpokladem naplnění tohoto úkolu je spolupráce vzdělávacích institucí s trhem práce, s firmami. Provázanost vzdělávání a trhu práce se odráží i v rozvojových dokumentech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které navazují na politiku rozvoje terciárního vzdělávání v Evropě v rámci Boloňského procesu. V teoretické rovině je v první kapitole využit marketingový přístup jako východisko pro zpracování sledované problematiky. Tento přístup zahrnuje navázání kontaktů s vnějším prostředím na straně vstupů i výstupů, umožňuje propojení vzdělávací instituce s pracovním prostředím. Na straně vstupů zejména výsledky marketingového výzkumu přinášejí informace vedení vysoké školy pro vytváření strategií ve vzdělávání s ohledem na vývoj trhu práce a sestavení odpovídajícího vzdělávacího programu a profilu absolventa. Na straně výstupů ověřují zpětnou vazbou účinnost svých programů a přijímají opatření na další období....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.