Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivní chování v rodině se zaměřením na práci s dětmi vystavenými domácímu násilí
Jirásková, Veronika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce představí pojmy "agrese", "agresivita" a jejich vzájemný vztah. Současně zmíní základní teorie vzniku agrese a popíše souvislost agrese s násilím. Dále se bude soustředit na agresivní chování v rámci rodinného systému, kdy se zaměří na fenomén domácího násilí. Práce se bude věnovat zejména dětem, které byly tomuto násilí vystaveny a bude se soustředit na jeho dopady v rámci jednotlivých oblastí života dítěte. Zároveň představí možnosti práce s těmito dětmi, kdy zmíní způsoby terapie, realizované programy a organizace, které se touto problematikou zabývají. Výzkumná část práce bude založená na návrhu výzkumu, jehož cílem bude prověřit práci s projektivní metodou pískoviště u dětí vystavených domácímu násilí, a to pomocí vytvoření případových studií těchto dětí na základě použité metody pískoviště spolu s rozhovory s matkou a učitelem dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prarodiče ve výchově
Matějů, Anežka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů prarodičů a vnoučat. Teoretická část práce se soustředí na vztahy z pohledu prarodiče i dítěte. Mapuje úlohu prarodičů ve výchově, interakci dětí a prarodičů a zabývá se proměnou vztahu v závislosti na věku dítěte. Práce také zkoumá prarodiče v roli důležitého dospělého a jeho úlohu v koncepci mezigeneračního učení. V empirické části práce je uveden návrh výzkumu zaměřující se zejména na proměny vztahu prarodiče a vnoučete spolu s věkem dítěte a na mapování projevů vztahu vnoučete k prarodiči rozdílného pohlaví.
Výchova dítěte s poruchou autistického spektra
Holeyšovská, Kateřina ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o výchově dítěte s poruchou autistického spektra (PAS). Zabývá se dopadem diagnózy PAS na výchovu, ale seznamuje čtenáře také se základními principy práce, které se při výchově dětí s touto diagnózou využívají. V literárně-přehledové části je vymezeno současné pojetí PAS. Jsou v ní popsány funkční oslabení v oblastech komunikace, sociální interakce, představivosti a dopad těchto obtíží na výchovu. Dále jsou představeny principy individualizace, strukturalizace, vizualizace a motivace, které hrají ve výchově dítěte s PAS důležitou roli. V druhé části bakalářské práce je navržen kvalitativní výzkum, který se zaměřuje na rozdíly v procesu přijetí diagnózy, vnímání dopadu diagnózy na vztahy v rodině a odlišnosti v užívaných výchovných principech u otců a matek dítěte s PAS. Na základě navrhovaného výzkumu by mohly být vytvořeny hypotézy sloužící jako podklad pro další výzkumy v této oblasti.
Edukační interakce učitel - žák pohledem učitele
Majerová, Pavla ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Mertin, Václav (oponent)
Rigorózní práce se zabývá autoevaluací edukační práce učitele, zjišťuje charakteristiky pedagogické interakce a komunikace na základní a střední škole, jak je reflektuje učitel. Přibližuje současné pojetí výchovy a vzdělávání, shrnuje nejdůležitější poznatky o sociální a pedagogické interakci. Popisuje proces sociální komunikace, zabývá se specifiky komunikace pedagogické, věnuje se socioprofesní roli učitele a vztahům mezi učiteli a žáky ve školním prostředí.
Pozitivní vliv učení a aktivizujících metod uplatněných v dospělosti jako předpoklad plnohodnotného stáří
Hušinová, Irena ; Šulová, Lenka (oponent) ; Mertin, Václav (oponent)
Práce se vztahuje k životu a vzdělávání dospělých, s ohledem na zvláštnosti jejich vývoje, s akcentem na seniorskou populaci. Zabývá se vlivem fyziologických změn v období interevia a senia, které se významně podílejí na úrovni učení a vzdělávání a v konečném důsledku ovlivňují sebevědomí jedince, jeho aktivní přístup ke stáří a vnímání životní pohody. Autorka do práce promítá své pocity, postoje, názory, zkušenosti a prožitky. Pracuje s mnemotechnikami, které usnadňují dlouhodobější zapamatování a podporují zdravou aktivitu jedince. Zamýšlí se nad současnými potřebami seniorů, které se pokusila graficky znázornit do podoby koruny stromu. Výzkum formou jednoduchého dotazníku byl proveden v řadách seniorů za účelem zjištění jejich zájmu o vzdělávání a pochopení učení jako prevence pro aktivní a zdravý život ve stáří. Zúčastnilo se 150 respondentů, převážně žen, z Centra sociální a ošetřovatelské pomoci na Praze 10 a v rámci aktivit sdružení Život 90. Klíčová slova Interevium, senium, mnemotechniky, prevence, edukační programy
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.
Sociální opora u seniorů
Němcová, Tereza ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Práce se bude zabývat problematikou sociální opory a jejích specifik u seniorů. Věnovat se budu vymezení pojmů, zdrojům sociální opory a jejím možným pozitivům a negativům. Také budou popsány jednotlivé typy sociální opory a způsoby jejich zjišťování. Dále pak zvláštnostem stáří, jejím specifikům i jevům související nebo ovlivňující sociální oporu. Zvláštní pozornost pak bude zaměřena na seniory v ústavní péči v České republice. V závěru práce bude navržen výzkum mapující sociální oporu a kvalitu života u této skupiny seniorů.
Zájmy, zájmové činnosti a rozvoj osobnosti dospívajících
Charwotová, Markéta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Projekt bakalářské práce si klade za cíl postihnout jednotlivé aspekty problematiky rozvoje osobnosti dospívajících zájmovými činnostmi. Zabývá se tedy jak zájmovými činnostmi a jejich vývojovými souvislostmi, tak činiteli rozvoje osobnosti i souvisejícími tématy adolescence (obzvláště sociálními aspekty dospívání). Práce sestává ze dvou hlavních částí. První, literárně-přehledová část, se věnuje teoretickému pojednání o tématu. Druhá část je tvořena návrhem empirického šetření. Období dospívání je obdobím velmi dynamickým a plným změn, osobnost jedince se formuje a proto je vhodné sledovat působení různých rozvojových aspektů zájmových aktivit na osobnost dospívajících chlapců a dívek. Z toho důvodu je návrh empirického šetření koncipován jako longitudinální. Klíčová slova: Rozvoj osobnosti, zájem, zájmová činnost, adolescenti, formativní činitelé
Pseudolongitudinální výzkum individuálních zvláštností sociability žáků základní školy
Novotná, Marie ; Mertin, Václav (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předložená práce se zabývá výzkumem individuálních zvláštností sociability žáků prostřednictvím analýzy jejich sociálních vztahů. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o obecném pojmovém rámci sociability, vymezuje interindividuální vztahy jako teoretické a empirické východisko výzkumu sociability, charakterizuje vývojové období časné adolescence. V další části je stručně popsána analýza sociability žáků z hlediska základních psychických komponent, zvláštní pozornost je zaměřena na sociálně emocionální dispozice a to zejména na souvislosti temperamentových dispozic se sociálním chováním a vztahy vrstevníků. Na ni navazuje socializace v období adolescence. Závěr teoretické části se zabývá sociálními vztahy ve škole. Empirická část představuje pseudolongitudinální kvantitativní výzkum, kde byla v prvé řadě zjištěna korelace mezi individuálními zvláštnostmi sociability žáků a extraverzí. Rovněž zachycuje do jaké míry je sociabilita rozdílná v závislosti na pohlaví, jak se liší sociální charakteristiky mezi pohlavími. Vzhledem k tomu, že se jedná o opakované dotazníkové šetření, porovnává výsledky testování stejného vzorku respondentů ve dvouletém časovém intervalu. Klíčová slova: sociabilita, interindividuální vztahy, interakce, sociální vztahy, časná adolescence, socializace.
Vztah mezi psychometrickou inteligencí a kreativitou
Reichová, Anna ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato práce podává stručný přehled nejznámějších teorií zabývajících se vztahem mezi kreativitou a inteligencí. Zaměřuje se na psychometrickou dimenzi tohoto vztahu s důrazem na nejnovější testy kognitivních schopností a jejich potenciální přínos k odhadování kreativních schopností. Obsahuje návrh výzkumu určeného ke zvýšení interpretačních možností některých testů kognitivních schopností používaných v ČR (jmenovitě WISC-III a WJ-IE-II). Pro populaci 6-17 let zjišťuje korelaci mezi tvořivě laděnou osobností a širšími schopnostmi modelu CHC zmiňovanými v zahraniční literatuře v souvislosti s kreativitou. Jedná se o schopnost fluidní inteligence (Gf), dlouhodobé paměti (Glr) a vizuálního vnímání (Gv).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.