Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Psychologie štěstí
Marková, Kateřina ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické ásti vymezit koncept št stí v jeho širších souvislostech. Jako základní rámec pro další úvahy vycházíme z p edpokladu emo ního základu št stí a v nujeme se proto podrobn ji vymezení pojetí emocí. Vedle obecného p ístupu ke št stí se snažíme nastínit základní historické podklady sou asného uvažování o št stí spojené s náboženstvím, filozofií a psychologií. Poté následuje vymezení pojmu št stí zahrnující diferenciální definici a folkové pojetí. V návaznosti na charakteristiku zmi ujeme rozd lení št stí. V této práci se také zam ujeme na biologické, sociální, psychické a duchovní aspekty št stí, které jsou podrobn ji rozpracovány. Faktory ovliv ující št stí pak shrnujeme pro p ehled ve zvláštní kapitole. Náš zájem se také zam uje na vývoj št stí z pohledu ontogeneze. Jako pomyslné završení celé teoretické ásti považujeme kapitoly vliv št stí, smysl a pozitivní strategie, které nabízejí pohled na následky, vnit ní zdroj a možnosti zlepšování št stí. V empirické ásti jsme si za cíl stanovili vytvo ení zakotvené teorie št stí založené na kvalitativní metodologii. Tato teorie postihuje specifické kategorie s jejich vztahy, jak se vyskytují v jednotlivých rozhovorech, a nabízí tak možnost porovnání s poznatky uvedenými v teoretické ásti.
Ověření čtenářských dovedností při čtení tištěného a digitálního textu u dětí mladšího školního věku
Marková, Kateřina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Pešout, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na ověření čtenářských dovedností u dětí mladšího školního věku při čtení textu tištěného a čtení textu digitálního z obrazovky počítače. Se čtením digitálního textu se setkávají stále mladší čtenáři na samém začátku vývoje své čtenářské zkušenosti, proto si práce klade za cíl zmapovat vliv čtení z obrazovky počítače a rozdíly v jeho zpracování a porozumění v porovnání se čtením textu tištěného. Teoretické základy práce popisují na základě českých i zahraničních zdrojů psychologické aspekty čtení, dále shrnují poznatky o čtení digitálního textu z obrazovky, zejména faktory, které takové čtení ovlivňují, jeho výhody a nevýhody a procesy, které při takovém čtení probíhají. Samostatná kapitola je věnována čtení z obrazovky dětmi školního věku, které byly následně i probandy části výzkumné. Výzkumná část se věnuje ověření několika hypotéz, které sledují rozdíly při čtení tištěného a digitálního textu z obrazovky notebooku stejné obtížnosti. Účastníky výzkumu jsou žáci základních škol ve věku 8-10 let (n=94, dívek n= 48, chlapců n= 46). Jako metoda pro ověření čtenářských dovedností byla zvolena Zkouška čtení Z. Matějčka, která umožňuje zhodnotit dynamiku čtenářských kompetencí, jako jsou výkony v chybovosti, rychlosti a porozumění textu. Ověření čtenářských dovedností je doplněno...
Barevná terminologie v mateřské škole
Marková, Kateřina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Barevná terminologie v mateřské škole AUTOR: Kateřina Marková KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na prozkoumání obratů barevné terminologie v prostředí konkrétní mateřské školy, na realizaci výtvarných činností zaměřených na rozvoj funkčního slovníku výtvarné výchovy s důrazem na barvy, zejména ve smyslu tonality. Teoretická část práce obsahuje rešerše z literatury a komentáře k nim. Text se, kromě pedagogických kontextů výtvarné výchovy v mateřské škole, také dotýká tematiky používání barev ve výtvarném umění v různých historických epochách. Po praktické stránce se práce zabývá používáním barev ve vybraném předškolním zařízení. Výzkumná sonda využívá kvalitativní metodologie a obsahuje analýzy dat získaných zúčastněným pozorováním, zaměřeným na vybrané praxe a na portfolia dětských výtvarných prací. KLÍČOVÁ SLOVA: barevná terminologie; odstíny barev; předškolní vzdělávání a výchova; kvalitativní empirická sonda; funkční slovník výtvarné výchovy
Zrcadlení v lineární perspektivě.
Marková, Kateřina ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Název práce: Zrcadlení v lineární perspektivě Autor: Kateřina Marková Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Text je určen zejména učitelům, žákům a studentům středních a vyso- kých škol se zájmem o deskriptivní geometrii. Práce, jejímž tématem je zrcadlení v lineární perspektivě, předpokládá znalost základů lineární perspektivy. Obsa- huje stručný úvod do lineární perspektivy, zavedení základních pojmů, vysvětlení principu zrcadlení a objasnění konstrukcí potřebných při řešení úloh. Hlavní částí této práce je sbírka řešených úloh zrcadlení v lineární perspektivě pro všechny základní polohy zrcadla. Příklady jsou doplněny krokovaným řešením v softwaru GeoGebra a formátu PDF. Součástí práce jsou rovněž fotografie, na kterých lze pozorovat různé polohy zrcadla v reálných situacích. Klíčová slova: Lineární perspektiva, zrcadlení, svislé, vodorovné, šikmé zrcadlo
Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Marková, Kateřina ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Morávková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem kyberšikany učitele a postoji učitelů k prevenci tohoto jevu. Obsahem literárně přehledové části je vymezení kyberšikany, specifika kyberšikany učitele a aktuální výskyt kyberšikany učitele v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného pedagoga a školy v této oblasti. Na teoretickou část navazuje návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit postoje a přístupy učitelů základních a středních škol k prevenci kyberšikany a jeho výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnitřní fluorescence bakterií Cupriavidus necator
Marková, Kateřina ; Obruča, Stanislav (oponent) ; Mravec, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá autofluorescencí flavinů v gram-negativní bakterii Cupriavidus necator H16 a jejím mutantním kmenu PHB-4. Experimenty byly prováděny pomocí fluorescenční mikroskopie a průtokové cytometrie. Pro potvrzení přítomnosti flavinů byla změřena excitační a emisní spektra bakteriální suspenze, která se porovnala s flavinovými standardy. V části věnované testování buněk bez stresové odpovědi se měřila autofluorescence bakterií v PBS pufru a buněčné suspenze obarvené fluorescenční sondou BODIPY 493/503. Byl porovnáván poměr krátké doby života ku dlouhé době života autofluorescence a jeho závislost na přítomnosti fluorescenční sondy. Dále byla měřena autofluorescence supernatantu, kdy bylo zjištěno, že relativní zastoupení dlouhé doby života v extracelulárním prostředí je mnohonásobně vyšší než v intracelulárním. V části věnované stresové odpovědi se práce zaměřila na množství rozpuštěného kyslíku v produkčním médiu. Dále byl použit různě koncentrovaný peroxid vodíku, kdy nejlepší výsledky vykazovala koncentrace 100 mM. Pro porovnání s předchozími podmínkami se využila kombinace se síranem železnato-amonným, kde ale nebyl pozorován žádný rozdíl. Z látek ovlivňujících přímo dýchací řetězec byl použit azid sodný a antimycin A. Obě tyto látky měly vliv na změnu poměru relativního zastoupení dob života autofluorescence, ovšem rozložení těchto dob života a změnu rozložení autofluorescence v průběhu času ovlivňoval pouze azid sodný.
Strategická komunikace firem na Instagramu
Marková, Kateřina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato práce se zabývá strategickou komunikací firem na sociální síti Instagram. Cílem práce je přiblížit způsoby, jakými se tvoří strategická komunikace na českém Instagramu a popsat konkrétní nástroje, které jsou k tomu využívány. Instagram umožňuje firmám, aby sdílely informace o svých produktech, komunikovaly s fanoušky a získávaly od nich zpětnou vazbu. Tyto aktivity se podílí také na tvorbě identity značky. Teoretická část přibližuje koncepty, které jsou spojeny s firemní komunikací na Instagramu, dále se zabývá jednotlivými nástroji a funkcemi, které lze využít. Nastíněna je také spolupráce s influencery. Kvalitativní výzkum je založen na rozhovorech s kurátory a stratégy českých firemních účtů na Instagramu. Výzkumný vzorek tvořilo šest firemních účtů, které reprezentují odlišné oblasti (móda, automobilový průmysl, fotografické produkty, elektronika, jídlo a FMCG). Odpovědi respondentů jsou rozděleny do šesti tematických okruhů, které mají napomoci zodpovědět výzkumnou otázku. Hlavní důraz byl kladen především na současnou roli Instagramu ve firemní komunikaci, tvorbu obsahu, hashtagy, využívání jednotlivých funkcí v aplikaci a spolupráci s influencery. Účelem je získat konkrétní informace a praktické příklady z oblasti strategické komunikace firem na Instagramu. Výsledky této práce by...
Módní blogeři z pohledu osobního brandingu a jejich role názorových vůdců
Marková, Kateřina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu módních blogů z pohledu jejich osobní značky a role názorového vůdce. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako je módní bloger, názorový vůdce a osobní značka. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní deskriptivní analýzy vybraných módních blogerů s cílem určit některé ze způsobů, jakými se módní blogeři mohou prezentovat a určit společné znaky, které jsou klíčové pro jejich úspěšnost. Pozornost je věnována také jejich roli názorového vůdce, která je zkoumána a rozvíjena za pomoci dotazníkového šetření mezi samotnými čtenáři. Důležitou součástí je i pohled ze strany expertů, který je zjišťován za pomoci rozhovorů. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky, kterým předchází stručná prognóza módních blogů do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 MARKOVÁ, Kamila
41 MARKOVÁ, Kateřina
4 MARKOVÁ, Klára
19 MARKOVÁ, Kristýna
10 Marková, Kamila
6 Marková, Katarína
2 Marková, Klotylda
4 Marková, Klára
1 Marková, Kristina
19 Marková, Kristýna
2 Marková, Květuše
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.