Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv mezinárodních logistických řetězců na konkurenceschopnost podnikatelských subjektů
Křenková, Eva ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Novák, Radek (oponent)
Logistika přestala být vnímána pouze jako oblast nutné kontroly nákladů ve chvíli, kdy firmy zjistily, že i tuto oblast řízení lze využít k dosažení strategických cílů. Cílem této disertační práce je analyzovat potenciál zdrojů dlouhodobé konkurenční výhody firmy v oblasti logistiky se zaměřením na mezinárodní přepravu zboží, její zajišťování a organizaci. Zkoumanými zdroji dlouhodobé konkurenční výhody jsou spolupráce a sdílení informací mezi firmami v mezinárodních integrovaných logistických řetězcích. Je zkoumáno působení těchto zdrojů na spokojenost zákazníka, a to skrze zprostředkující proměnnou, kterou jsou logistické schopnosti firmy. Ve zkoumaném modelu se zároveň snažím zohlednit působení vnějších vlivů na firmu, proto je v něm zahrnuto také působení rizika nedodržení dodacích lhůt a nepřesného předpovídání poptávky. Zároveň není opomenuto ani využívání moderních informačních technologií. Navržený model je založen na teorii transakčních nákladů a Resource-Based View. Zvolenou výzkumnou metodou je kvalitativní metoda případových studií. Analyzovány jsou tři případy. Jako hlavní zdroje dat slouží přepsané rozhovory uskutečněné formou interview ve vybraných firmách. Sekundární data jsou čerpána zejména z odborných časopisů v oblasti supply chain managementu, odborné literatury a internetových stránek vybraných společností a mezinárodních organizací. Přínosem výzkumné práce je zahrnutí působení faktorů vnějšího prostředí, pohled na firmu jako součást mezinárodního integrovaného logistického řetězce a ne jako izolovaného subjektu, s tím související analýza vztahů v rámci trojice subjektů, kterými jsou odesílatel a příjemce zboží a dále poskytovatel logistických služeb. V disertační práci je navržena vlastní definice pojmu logistické schopnosti firmy. V praktické rovině jsou analyzovány konkrétní situace realizace mezinárodní přepravy zboží. Spolupráce a sdílení informací mohou sloužit jakou zdroje dlouhodobé konkurenční výhody, jejich zapojení v praxi je ale kladena řada překážek. Jednou z nich může být např. velikost firmy, ale identifikovány byly i další. Součástí textu jsou také doporučení pro firmy.
Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil
Sedlářová, Alena ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Diplomová práce Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil se zabývá zejména značkovou a komunikační strategií společnosti a její vybrané konkurence (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Jednotlivé prvky těchto strategií jsou pak porovnávány, na základě SWOT analýzy jsou charakterizovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve strategii společnosti ExxonMobil a závěrem práce jsou doporučení pro možné změny ve strategii společnosti ExxonMobil. Samotná práce je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola představuje korporaci ExxonMobil, její uspořádání a strategii. Druhá kapitola se soustředí na popis značkové a komunikační strategie ExxonMobilu. Následující kapitola popisuje vybrané aspekty marketingové strategie konkurentů Royal Dutch Shell plc a BP p.l.c. Závěrečná kapitola, tedy kapitola čtvrtá, je věnována srovnání strategií konkurence, je provedena SWOT analýza marketingové strategie společnosti ExxonMobil a kapitola je zakončena doporučeními pro změny v marketingové strategii korporace.
Činitelé vedoucí spotřebitelé k ekologicky a společensky zodpovědnému chování
Descubes, Irena ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Machková, Hana (oponent)
What are the key antecedents, factors and moderators that influence environmentally friendly and socially responsible consumer behaviour? Individual consumers buy products and services not only for their intrinsic satisfactory functionalities. They make their consumption choices also because of specific extrinsic products/service abilities to affirm their lifestyle choice, i.e. enhance their self-concepts and satisfy their psychological needs. Given that despite the recent increase of interest in sustainable consumer behaviour, little is known on sustainable consumer aspirations, this study aims at filling the research gap in this area of academic research. This study investigates ad hoc literature in Lifestyle Strategic Marketing, Branding, Social Psychology and Self-Concept Theory applicable in Green and Fair Trade Operational Marketing . Mixed research methods are used in three distinct studies: (a) laboratory experiment, (b) SurveyMonkeyTM online questionnaire analyzed quantitatively, and (c) SPSS and SEM software data management and analysis. They are conducted in France and based on the common research models, i.e. the Theory of reasoned action (TRA) founded by Fishbein & Ajzen (1975) and the Theory of planned behaviour (TPB) coined by Ajzen (1991). Specific attitudes towards environmentally friendly and fair-trade products and services are derived from Value sets, Awareness of Consequences beliefs and Environmental Concern evaluations; therefore in the third partial study we adapt the research model proposed by Hansla et al. (2008). In all of them is employed a convenience sampling method that allows to gather between 109 and 350 respondents. Results allow for identification of salient factors influencing consumer purchasing intention and willingness to adopt and pay for both environmentally friendly and socially responsible products and/or services.
Customer satisfaction strategy in automotive industry - example of Škoda Auto
Jůzl, František ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Hlavní cíl této diplomové práce bylo definovat hlavní přínosy strategie zvyšující spokojenost zákazníka. Především efekty na zákaznickou základnu, retenci zákazníků, loajalitu a v neposlední řadě na finanční ukazatele byly diskutovány. Dále tři techniky měření spokojenosti zákazníka jsou důkladně zhodnoceny. Jedná se o complaint management,průzkum spokojenosti zákazníka a mystery shopping. Druhý cíl této práce přestavuje navržení komplexní strategie pro ŠKODA AUTO, která povede ke zvýšení spokojenosti zákazníka. Navržená strategie má čtyři dílčí části, a to: obecná strategie, produkt, prodej a poprodejní.
Analysis of the US Business Environment
Cook, Gina ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Helena (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
V posledních pěti letech USA zaznamenaly značný počet bezprecedentních událostí, z nichž mnohé budou mít dlouhodobý dopad na podnikatelské prostředí v zemi. Vzhledem k této skutečnosti a rychlému tempu změn v dnešním světě je nezbytné pochopit a zvládat dynamiku těchto složitých a komplexních procesů a s nimi souvisejících rizik. Tato práce se proto primárně zaměřuje na analýzu současného stavu podnikatelského prostředí USA; tato analýza představuje základ pro další zkoumání různých aspektů zkoumaných problémů. Autorka s využitím široké škály informačních zdrojů provedla rozsáhlou analýzu podnikatelského prostředí USA s cílem deklarovat jeho současný stav a faktory, které ho ovlivňují a určit vnímané úrovně rizika. V rámci tohoto procesu současně ověřovala, zda současná metoda PEST analýzy je i nadále relevantní nástroj vzhledem k dnešnímu komplexnímu, vzájemně provázanému a rychle se rozvíjejícímu globálnímu podnikatelskému prostředí. První kapitola je věnována teoretickým východiskům získávání informací a metod pro analýzu podnikatelského prostředí, a dále problematice klasifikace rizik v mezinárodním obchodu. Druhá kapitola mapuje americkou ekonomiku na makroúrovni, včetně následujících oblastí: politická, právní, ekonomická, sociálně-kulturní a technologická. Třetí kapitola představuje praktickou aplikaci, včetně specifik současného podnikatelského prostředí USA a vnímaných rizik, která na něj působí. Závěr obsahuje hlavní výsledky získané na základě provedeného výzkumu.
International Distribution as Communication Tool: What builds Experience and Value Creation in the Luxury Retail Setting?
Tisovski, Marija ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Přibová, Marie (oponent)
The thesis argues that the distribution formats can be significant strategic communication and differentiation tools for luxury brand and that the intangible determinants within the space can provide balancing link between company trying to manage its brand expression and consumers search for the meaningful experiences. The dissertation uses a luxury retail setting, as the highest in distribution hierarchy to analyze these relations. This ensures a level of diversification from mass retail approach. In addition, this brings back to the store as source of value creation and experiences that one should expect from a luxury brand. The aim: To explore conceptually the nature of value creation and how the relationship gets between a retailer and customer translated and communicated by a means of store, also to identify the key determinants for the value creation within the formats while looking at which levels it brings to ability to co - create the experiential value with consumer. Method: The two primary methods used are: in-depth, semi-structured interview with professionals or key informants and field notes in ethnographic context with a sample of 52 international marketing students. The secondary data collection draws upon extensive, relevant and significant academic literature review including books, professional journals, online resources, etc. Findings: The work identified two value drivers: Symbolic Desire and Exclusive Excitement. Excitement and Desire were found to be the main emotions to trigger the consumer within the luxury setting and to translate a product into service or experience of a kind. Second, research identified the two experiential prospects of: Become and Belong. These show all the way the interaction builds and develops to immerse the customers in a branded world and experiences. As a result the thesis suggests two new approaches; Experiential Value Co-Creation and In - Store Typology. Such orientation offers an outline for adjusting the service and mapping the generic groups of luxury consumers. Moreover, in-store experiential typology offers four types of spaces and/or segments within the setting: Expertise, Exclusivize, Aspirational and Popularize.
Poptávka na trhu wellness služeb v ČR a v zahraničí
Neuwirth, Richard ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
Dizertační práce "Poptávka na trhu wellness služeb v ČR a v zahraničí" se zabývá nově vznikající oblastí trhu služeb. Ve vyspělých zemích přispívá sektor služeb nejen k růstu HDP, ale podílí se také na zvyšování životní úrovně obyvatel. Trh wellness služeb by v budoucnu mohl ovlivnit způsob trávení volného času, zvýšit celkovou kvalitu života jednotlivců a přispět ke snížení výdajů na zdravotnictví. V úvodní části dizertační práce je provedena analýza současné situace na trhu wellness služeb v České republice. Jde zejména o pohled některých českých podnikatelů na trh wellness služeb, který je často účelově vnímán pouze jako způsob výdělku, bez ohledu na podstatně širší náplň oboru spojeného se zdravým životním stylem. Pod pojem wellness jsou zahrnovány mnohdy i aktivity, které s oborem vůbec nesouvisejí a snaží se jen využít tohoto názvu pro marketingové účely. Dizertační práce vychází z vlastní definice pojmu wellnes. Tento pojem je definován jako trvalý pocit vyšší kvality života dosažený na základě provozování pohybových i mentálních aktivit a také vnitřní akceptaci zdravého způsobu života. Cílem dizertační práce je zmapování poptávky po těchto službách, konkrétně se jedná o výzkum povědomí veřejnosti o tomto oboru, zjištění postojů veřejnosti k aktivitám, které s wellness souvisejí a získání dalších informací, které jsou zásadní pro rozvoj úspěšných podnikatelských aktivit, zejména pro strategická rozhodnutí v oblasti cenové politiky, vybavení provozoven a kvality poskytovaných služeb. V dizertační práci byly stanoveny tři základní hypotézy: 1. Na základě výzkumu bude možné stanovit kvalifikovanou skupinu zákazníků a určit vybrané aktivity vhodné jako nosná náplň nabízených programů pro klientelu, která je již o oboru informována nebo se již snaží dosáhnout jím vytýčené cíle. 2. Zákazníci se zájmem a se znalostí oboru se budou dále zajímat i o zdravou výživu, o konzumaci výživových doplňků a o další aktivity s wellness souvisejícími. 3. Dalším předpokladem je skutečnost, že úroveň znalostí a chápání celkové koncepce oboru bude u veřejnosti spíše na nižší úrovni. Teoretická část dizertační práce vychází z klasické mikroekonomické teorie. Pozornost je věnována zejména teorii optima spotřebitele. Následně se dizertační práce zaměřuje na problematiku marketingového výzkumu, zejména na analýzu vhodných kvantitativních metod, které by bylo možné a vhodné využít v aplikační části dizertační práce. Velký důraz je kladen na komunikační politiku, jež je velmi důležitým nástrojem marketingového mixu. Aplikační část dizertační práce se soustřeďuje na vlastní výzkum poptávky, v jehož rámci bylo pořízeno přes devatenáct tisíc dat od více než tří set respondentů. Po provedené analýze získaných dat byly v textu prezentovány výsledky, které prokázaly, že v souboru dotazovaných byly zastoupeny všechny věkové skupiny respondentů, které vykazovaly i v rámci svých kategorií velmi rozmanité a částečně i rovnoměrně rozložené vlastnosti. Díky tomu byly identifikovány oblíbené sporty, bylo možno zjistit cenovou představu klientů o službách vhodných pro obor a popsat názory na kvalitu a vybavenost provozoven. Dále byly pro účely srovnání použity dva zahraniční výzkumy, jež se staly cenným zdrojem informací a slouží jako základ pro komparativní výzkum, tj. porovnání zahraničních zkušeností se situací na českém trhu. V rámci komparace byly nalezeny jak rozdíly, tak i skutečnosti obecně platné pro ČR i zahraničí. Výsledkem srovnání pak bylo nejen stanovení doporučení pro domácí praxi, ale i stanovení dalších směrů výzkumu, zejména nutnost provést výzkum ve specializovaných provozovnách mezi informovanými zákazníky s ohledem na zjištění údajů, které nebylo možno při výzkumu celkového trhu postihnout. Další úkol pak vyplýval ze zjištění, že respondenti mají velmi nízké povědomí o oboru, a že bude nutné stanovit programovou koncepci wellness a zejména prostřednictvím vysokých škol zaměřených na tělesnou výchovu a sport i dalších veřejných institucí s ní seznámit veřejnost. Neméně důležitá je i skutečnost, že české instituce v oblasti zdravotnictví dosud nepovažují prevenci v oblasti civilizačních chorob za dostatečně důležitou. Na tomto poli bude nutné provádět další osvětu tak, aby bylo v budoucnu možné v českém zdravotnictví dosáhnout úspor v oblasti léčení civilizačních onemocnění. V závěru dizertační práce je konstatováno, že cíle a úkoly byly splněny i přes obtíže se získáváním zahraničních materiálů a informací vhodných pro srovnání s trhem České republiky. V úvodu předložené hypotézy se většinou potvrdily, až na oblast cenové představy zákazníka, kde nemohlo být stanoveno zamýšlené optimum spotřebitele z důvodu výrazné nesourodosti statistických výsledků. V každém případě práce prokázala nízkou úroveň povědomí veřejnosti o pojmu wellness (jak bylo předpokládáno), nutnost vyhraněnějšího definování mentálních aktivit vhodných pro tento obor a nezbytnost sjednocení různých názorových proudů na celou oblast těchto služeb.
Marketing of Luxury Products
Shamina, Yana ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
The world of luxury products for many years was reserved only for the selective and exclusive audience. It looked like it was impossible to experience it or to get in for someone from outside. Marketers of luxury brands have created such an environment where clients could feel exclusivity and enjoy timeless quality, values, history and heritage of the brand. It is very important to maintain the traditional values for luxury brands but in order to stay in touch with the target audience, luxury producers have to face and adapt to rapidly changing environment. There are a lot of debates about comparability of the Internet and luxury, as digital world is too impersonal comparing with core competence of luxury: exclusivity, outstanding experience and human touch in everything including craftsmanship, personal selling and customer relations. In current environment luxury companies cannot ignore the importance of the Internet as a communication and transaction tool and have to stay in touch with its target audience. The main contribution of this dissertation thesis is an analytical framework "features of importance for online luxury consumer satisfaction" that will help luxury marketers to understand online luxury consumers, their motivations, behavior and preferences. Additionally, framework presents the up-to-date data that can be executed while creating digital marketing communications strategy. The influence of content, social, process and technology gratifications on the online luxury consumer satisfaction was investigated. By incorporating the quantitative approach it was possible to make a deep analysis of the research problem. To obtain the necessary data the group structured questionnaire was used to analyze the proposed research model. A total of 133 respondents were accepted for the investigation. Analysis of correlation proved the positive relation between gratifications and luxury consumer satisfaction, even thought, proposed gratifications had different influence on the satisfaction. Content and technology gratifications had the most strong and positive influence on the satisfaction. However, from the obtained results it is visible that social gratification had the least important but still positive effect on the luxury consumer satisfaction. The obtained results are a valuable asset for the luxury companies as research revealed the main directions and themes on which luxury marketers should stress while creating online communication strategies.
Analýza marketingového mixu reklamní agentury FILIP Media
Hrušovský, Gustav ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Havlová, Květa (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu marketingového mixu dané reklamní agentury. Kromě základních 4P(Product, Price, Place, Promotion) obsahuje i další 3P (Personnel, Process, Physical evidence), neboť produktem reklamní agentury jsou služby. Kromě marketingového mixu obsahuje SWOT a BCG analýzu, kde upozorňuje na kladné a negativní stránky působení reklamní agentury FILIP Media. Samotná kapitola je věnována outsourcingu marketingu, neboť na tuto oblast se agentura hlavně specializuje.
Podnikatelské strategie pro čínský trh - příklad společnosti Coca-Cola, HBC
Kyselová, Karolina ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelskou strategií na čínském trhu, která je přiblížena konkrétním příkladem podnikatelské strategie společnosti Coca-Cola. Vzhledem k šíři tématu není obsahem celková podnikatelská strategie zmíněné společnosti, ale společenská odpovědnost, která je třetím pilířem zmíněné strategie. Cílem práce je porovnat díky hodnotám a nastavení společenské odpovědnosti společnosti Coca-Cola aktuální situaci na čínském trhu a postoj tamní vlády k hlavním problémům této oblasti. První kapitola je věnovaná ekonomickému růstu a současnému hospodářskému vývoji Číny, který je poznamenán celosvětovou finanční krizí. V souvislosti s udržitelným rozvojem společnosti Coca-Cola je třeba zmínit úmluvy a závazky, které pro zemi vyplývají ze členství v organizaci ILO. Této problematice se věnuje druhá kapitola. Poslední kapitola přibližuje podnikatelskou strategii společnosti (základní pilíře včetně strategie "4A") se zaměřením na zajištění dlouhodobě udržitelného růstu. Tyto informace slouží nejenom pro přiblížení podnikatelské strategie společnosti, ale i pro možné srovnání přístupu vlády se skutečným stavem v zemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.