Název:
Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil
Překlad názvu:
ExxonMobil International Marketing Strategy
Autoři:
Sedlářová, Alena ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil se zabývá zejména značkovou a komunikační strategií společnosti a její vybrané konkurence (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Jednotlivé prvky těchto strategií jsou pak porovnávány, na základě SWOT analýzy jsou charakterizovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve strategii společnosti ExxonMobil a závěrem práce jsou doporučení pro možné změny ve strategii společnosti ExxonMobil. Samotná práce je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola představuje korporaci ExxonMobil, její uspořádání a strategii. Druhá kapitola se soustředí na popis značkové a komunikační strategie ExxonMobilu. Následující kapitola popisuje vybrané aspekty marketingové strategie konkurentů Royal Dutch Shell plc a BP p.l.c. Závěrečná kapitola, tedy kapitola čtvrtá, je věnována srovnání strategií konkurence, je provedena SWOT analýza marketingové strategie společnosti ExxonMobil a kapitola je zakončena doporučeními pro změny v marketingové strategii korporace.Master thesis ExxonMobil International Marketing Strategy deals mainly with brand management and communication strategy of ExxonMobil Corporation and its selected competitors (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Elements of these strategies are compared and based on the SWOT analysis strengths, weakness, opportunities and threats of ExxonMobil strategy are identified. In conclusion, the thesis introduces recommendations for possible changes in ExxonMobil marketing strategy. The work itself is divided into 4 chapters. The first chapter introduces the corporation, its structure and strategy. Second part describes ExxonMobil's brand management and communication strategy. The following part is focused on the description of the selected aspects of marketing strategy within the competitors - Royal Dutch Shell plc and BP p.l.c. The final chapter presents comparison of the competitors' strategies, SWOT analysis for ExxonMobil marketing strategy and offers recommendations for possible changes in the corporation strategy.
Klíčová slova:
BP p.l.c.; ExxonMobil; komunikační mix; komunikační strategie; mezinárodní marketingová strategie; podpora prodeje; public relations; přímý marketing; reklama; Royal Dutch Shell plc; SWOT analýza; značková strategie; advertising; BP p.l.c.; brand management; communication mix; communication strategy; direct marketing; ExxonMobil; international marketing strategy; promotion; public relations; Royal Dutch Shell plc; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34001